پنجشنبه 17 فروردین 1402 | 12:01
روایتی مصور از بانوی سوسنگردی که شش بعثی را اسیر کرد
بانوی سوسنگردی «مجیده نگراوی» در زمان حمله صدام به مرزهای کشور توانست شش بعثی را در خانه خود اسیر کند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دفاع پرس، «مجیده نگراوی» از زنان ساکن خرمشهر بود که در روز‌های آغازین حمله صدام به ایران توانست چند سرباز عراقی را در خانه خود به اسارت درآورد.

شیرزن عرب دشت آزادگان و همرزم سردار شهید علی هاشمی که اصالتا سوسنگردی بود درباره اسارت چند تن از نیرو‌های بعثی چنین روایت کرده است «وقتی ارتش بعث در حمیدیه شکست خورد، سربازان دشمن با اضطراب و سراسیمه پا به فرار گذاشتند. در مسیر خود با تیراندازی به سوی مردم، سعی داشتند از دست آن‌ها فرار کنند، ولی راه رسیدن به مرز را بلد نبودند. من نیز مانند دیگران منتظر فرصتی برای دستگیری نیروی دشمن بودم. زمانی که شش تن از افراد متجاوز، نزدیک منزل ما رسیدند، به آن‌ها گفتم: «اگر جلوتر بروید، در محاصره مردم و نیرو‌های سپاه قرار می‌گیرید و کشته می‌شوید.» گفتند: «پس چه کار کنیم؟» گفتم: «فورا داخل خانه بروید و در اتاق پذیرایی بنشینید و اسلحه خود را درآورید تا آن را پنهان کنم.» آن‌ها به گفته من عمل کردند. وقتی خلع سلاح شدند، از پشت، در اتاق را قفل کردم و مردم را صدا زدم و با اسلحه غنیمتی، شش بعثی را به سوی مسجد بردم.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به استان خوزستان در اسفند سال ۱۳۷۵ با این بانوی مجاهد دیدار و از وی تقدیر کردند. بانو مجیده نگراوی خرداد سال ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.ماجرای به اسارت درآوردن شش بعثی توسط این بانوی مجاهد به صورت داستان مصور طراحی و منتشر شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.