شنبه 24 اسفند 1392 | 16:08
زارعان خبر داد
خنثی‌سازی خرابکاری در بخشی از فرآیند سایت IR40 خنداب اراک
خنثی‌سازی خرابکاری در بخشی از فرآیند سایت IR40 خنداب اراک
معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: با همکاری وزارت اطلاعات و سایر مراجع امنیتی کشور در چند ماه گذشته مواردی از خرابکاری صنعتی با عنایت ائمه اطهار و همچنین رصد هوشمندانه شناسایی و خنثی شد که از آن جمله می‌توان به خرابکاری در بخشی از فرآیند سایت IR40 خنداب اراک اشاره کرد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" زارعان از افتتاح با ظرفیت کامل آزمایشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی در سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: آزمایشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی با حضور دکترعلی اکبرصالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بهره برداری کامل رسید که خود نقطه عطفی در برنامه‌های سازمان انرژی اتمی به حساب می آید.

زارعان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: راه‌اندازی این آزمایشگاه‌های تخصصی با استفاده از پتانسیل و توان داخلی و با هدف شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و با استفاده از ظرفیت‌های فنی و تکمیل تجهیزات کنترل و ارزیابی امنیتی، برخورد مؤثر و دقیق با رویدادهای پیشرو، افزایش عمق و کیفیت عملیات حفاظتی بر کلیه ادوات و تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده در بخشهای مختلف صنعت هسته‌ای و فناوری‌های روز از جمله مقابله با بدافزارهای نوین تکمیل شده است. در این راستا آزمایشگاه آنالیز مواد، آزمایشگاه شیمی ، آزمایشگاه فیزیک، آزمایشگاه مکانیک، الکترونیک، مقابله با ریز فرستنده‌ها و... مورد استفاده قرارگرفته و متخصصین بی‌ادعا و گمنام این سازمان با هوشیاری کامل تلاش می نمایند ازوقوع حوادث احتمالی در این فرآیندهاجلوگیری نمایند.

رصد هوشمندانه اقدامات دشمن در حوزه خرابکاری صنعتی

معاون حفاظت و امنیت سازمان همچنین با اشاره به اهداف و اقدامات بیگانگان علیه فعالیت‌های علمی، صنعتی و فناوری‌های کشورمان گفت: دشمن به انگیزه‌های متعدد از جمله آثار مخرب‌تر، فقدان تبعات بین‌المللی، گستردگی دامنه نفوذ، هزینه کمتر، ایجاد جو روانی در جامعه و تضعیف توان فنی و اقتصادی و ... برای خرابکاری صنعتی و تحقق نیات بدخواهانه خود در قالب خرابکاری صنعتی، سرمایه‌گذاری هدفمندی را انجام می‌دهد. البته خرابکاری صنعتی جزء تاکتیک‌ها و رویکرد قدیمی دولت‌‌های قدرتمند بوده و سابقه آن به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه اظهار داشت: خرابکاری‌ها در منابع حیاتی و زیرساختی همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نفت، نیروگاهی، هسته‌ای و دفاعی، جزء اهداف و اقدامات جهان سلطه بوده که در دستور کار آنها با شیوه‌های پیچیده، جدید و متنوع قرار گرفته است. دراین راستا حسب رهنمودها و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ساماندهی وضعیت داخلی به گونه‌ای که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند»، با تدبیر و هوشمندی توأم با اقدامات ویژه و پیاده‌سازی طرح‌های عملیاتی برای کشف و خنثی‌سازی انواع تهدیدات جدید سخت و نرم، مد نظر قرار گرفته است.

زارعان گفت: بنده حقیر در کنار تمامی زحمت‌کشان و خدمت‌گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآنیم تا انشاءالله بر حسب شرایط تهدید و دشمنی‌های گوناگون و متنوع جهان سلطه با همبستگی و تعامل همه جانبه در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ع) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با همکاری سایر مبادی و حمایت های بی‌دریغ نمایندگان محترم مجلس خصوصاً جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و دعای مردم غیور و با بصیرت ایران اسلامی از صنعت هسته‌ای امید دشمنان را با تلاش مضاعف ناامید و به یاس تبدیل نمائیم.

در ادامه زارعان در جمع‌حاضرین پیرامون فرهنگ شهادت و ایثار گفت: باید در همه مراحل به خدا توکل داشته باشیم و در اقدامات هوشمندانه همراه با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و زیاده‌خواهی آنان سر تعظیم فرود نیاورده و با تلاش مجدانه امید به آینده داشته باشیم و با نشر علم روز به روز به عزت و اقتدار ملی کشور بیافزایم. سلوک ما اخلاق و اخلاق‌مداری است و از اصول خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

زارعان در پایان افزود: اگر مروری به گذشته داشته باشیم می‌بینیم اوایل انقلاب کجا بودیم و حال حاضر در چه شرایطی بسر می‌بریم. همه عرصه‌ها خصوصاً عرصه تولید علم و فناوری که پیشرفت همه جانبه کشور را موجب گردیده، باعث عصبانیت استکبار شده و استقلال جمهوری اسلامی ایران را نشانه‌روی نموده است. از این رو با تلاش و تقویت انگیز¬ه‌های دینی و ملّی، آینده‌ای بسیار روشن برای کشور رقم خواهد خورد، لذا نباید تسلیم عملیات روانی جبهه استکبار شویم.

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.