سه شنبه 27 اسفند 1392 | 09:33
سردار ذوالفقاری خبر داد
انجام اقدامات گسترده برای آزادی مرزبانان ربوده شده/ تنبیه متخلفان حادثه گروگان‌گیری
انجام اقدامات گسترده برای آزادی مرزبانان ربوده شده/ تنبیه متخلفان حادثه گروگان‌گیری
فرمانده مرزبانی کشور گفت: آخرین اطلاعات تا این لحظه حاکی از سلامتی مرزبانان است که در این خصوص اقدامات گسترده و وسیعی از جهات مختلف برای آزادی مرزبانان در حال انجام است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی کشور در نشست خبری دیروز با اشاره به مرزبانان ربوده شده اظهار کرد: آخرین اطلاعات تا این لحظه حکایت از سلامتی مرزبانان دارد و اقدامات گسترده‌ای از جهات مختلف برای آزادی آنان  در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: اگر دقیق به هر حادثه‌ای نگاه کنیم هیچ حادثه‌ای تک علتی نیست و در مورد این حادثه نیز ما غفلت مرزبانان در این نقطه را قبول داریم؛ همچنین افرادی که مسئول مستقیم این مرزبانان بودند از سازمان ناجا برکنار شدند و هر فردی به هر میزان در این حادثه نقش داشت تنبیه شد و بعضی از آن‌ها به حوزه قضائی معرفی شدند.

سردار ذوالفقاری افزود: اگر عادت کنیم هر کسی به اندازه سهم خود مسئولیت بپذیرد مشکلات این‌چنینی کمتر می‌شود. اما به طور کلی مرزبانی ناجا اقدامات اصلاحی خود را در مرزها شرقی و جنوب شرقی آغاز کرده از جمله این اقدامات آموزش یگان ویژه با امور ضربتی، اقدامات اطلاعاتی، استفاده از دستگاه‌های جدید و مجهز به فناوری روز برای کنترل مرزبانی است.

وی اظهار امیدواری کرد مرزبانان ربوده شده با تلاش همه بخش‌ها به دامان خانواده‌هایشان برگردند و مرزبانی ناجا در فاصله زمانی چهار ماهه، چه اعتباری تخصیص داده شود و یا داده نشود به تعهد خویش عمل کند.

فرمانده مرزبانی کشور اظهار کرد: مرزبانی ناجا بخشی از امور را به نیروی زمینی سپاه واگذار کرده و  مرزبانی این وعده را به مردم کشور خواهد داد تا نگرانی‌هایی که از مناطق آسیب‌پذیر در شرق کشور وجود دارد مانند سایر مرزها برطرف شود.

سردار ذوالفقاری با اشاره به دو حادثه اخیر مرزبانی خاطرنشان کرد: این دو حادثه در سال 92 برای ما تلخ‌ترین حادثه‌ها بود، اما با مروری بر گذشته می‌بینیم که حوادث وسیع‌تری را داشته‌ایم؛ البته از این دسته حوادث برای ما زیاد است.

منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.