شنبه 2 فروردین 1393 | 20:14
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:
مسئولان فرهنگی کشور مسائل فرهنگی را جدی بگیرند
مسئولان فرهنگی کشور مسائل فرهنگی را جدی بگیرند
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید مسائل فرهنگی را جدی بگیرند و همه زور دشمن نیز در تهاجم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران خوابیده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع مقدس، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۳ به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهاری» توسط رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه تذکرات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد مربوط به دوره کنونی نیست و ایشان بار‌ها در مناسبت‌های مختلف راه‌کارهای حل مشکلات اقتصادی و رفع نواقص فرهنگی را مطرح کرده‌اند، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید مسائل فرهنگی را جدی بگیرند و همه زور دشمن نیز در تهاجم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران خوابیده است.

وی افزود: مسائل فرهنگی کشور مربوط به یک وزارتخانه یا یک دستگاه نیست. همه باید دست به دست هم دهند. حوزویان، دانشگاهیان و علما برای ارتقای فرهنگ غنی اسلام تلاش کنند و در مقابل همجه سنگین فرهنگی دشمن ایستادگی و مقابله کنند. دولت در این زمینه تنها بانی نیست، اما مسئولیت بالایی دارد و امیدواریم اولویت کارهای اجراییشان نیز در سال ۹۳ اقتصاد و فرهنگ باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رهبر انقلاب از ۲۰ سال پیش هشدارهای لازم در زمینه فرهنگ را داده‌اند و امروز دشمن فرهنگ ما را هدف قرار داده است، گفت: گرچه از عبارت گزینه نظامی استفاده می‌کنند اما فرهنگ ما را هدف قرار داده‌اند تا مقدمه برخورد سخت را فراهم کنند. باید فعالیت‌های فرهنگی خودمان را گسترش دهیم و در مقابل هجمه فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم و همگان باید همت کنند و این یک جهاد است و همه باید در میدان باشند.

آل‌هاشم به موضوع اقتصاد اشاره کرد و با بیان اینکه مسئله اقتصاد هم به مانند فرهنگ بسیار مهم است و ما از زمانی که انقلاب پیروز شد و دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند در تحریم هستیم، اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم‌های دشمنان حالت جنگ به خود گرفته و اکنون در جنگ اقتصادی با دشمنان به سر می‌بریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: هم مسئولان و هم مردم دست به دست هم دهند و در مقابل این توطئه عظیم دشمن مبارزه کنند و قطعا وضعیت کنونی نیز در حال گذر است و از خداوند متعال می‌خواهیم که ملت و مسئولان را از این مرحله هم با سربلندی عبور دهد که لازمه آن به فکر بودن مسئولان است. ما باید از وابستگی به نفت خارج شویم و تنها به نفت وابسته نباشیم و این با افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی همراه خواهد بود.

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.