شنبه 27 اردیبهشت 1393 | 08:39
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
سقف پروازی پهپاد «شاهد ۱۲۹» تا ۶۰ هزار پا افزایش می‌یابد
سقف پروازی پهپاد «شاهد ۱۲۹» تا ۶۰ هزار پا افزایش می‌یابد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از برنامه‌ریزی این نیرو برای افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد ۱۲۹ تا ۶۰ هزار پا خبر داد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" فرمانده معظم کل قوا طی بازدید هفته گذشته خود از نمایشگاه جدیدترین محصولات نیروی هوافضای سپاه، از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند.

پهپادهای فُطُرس، شاهد ۱۲۹، RQ۱۷۰ ایرانی و چند مدل دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین در این نمایشگاه به نمایش در آمده بود.

در بخشی از این بازدید، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ارائه گزارشی از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین، اعلام کرد که افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد ۱۲۹ تا ۵۰ و ۶۰ هزار پا (حدود ۱۸ کیلومتر) را در دستور کار دارند.

بنا بر این گزارش، مهرماه سال گذشته بود که این هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه رونمایی و عملیاتی شد.

طراحی و ساخت این نوع پرنده تاکنون تنها در انحصار آمریکا بوده اما با تولید شاهد129، ایران نیز از فناوری ساخت این نوع پهپاد قدرتمند برخوردار شده است.

«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

دقت در هدف‌گیری با شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می‌تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

سقف پروازی این پهپاد در زمان رونمایی، 24 هزار پا اعلام شد که با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.

«شاهد 129» قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می‌توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست‌ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی، مسائل زیست‌محیطی، نقشه‌برداری و تهیه عکس‌های هوایی نیز استفاده کرد.

بنا بر این گزارش، کاهش مصرف سوخت و بالطبع افزایش مداومت پروازی و نیز افزایش میدان دید و بُرد عملیاتی از جمله مزایای افزایش سقف پرواز در این پرنده بدون سرنشین است.

تولید انبوه پهپاد شاهد 129 از همان زمان رونمایی، با دستور فرمانده کل سپاه آغاز شد.

منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.