شنبه 27 اردیبهشت 1393 | 09:33
فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش کمیسیون عالی قدر:
آمادگی رزم با تجسم صحنه واقعی رویارویی شکل و سازمان پیدا کند
 آمادگی رزم با تجسم صحنه واقعی رویارویی شکل و سازمان پیدا کند
دریادار فدوی بر ضرورت توجه به جنبه های عینی و ملموس آمادگی رزم در همه مقیاس ها تأکید و اهتمام فرماندهان بر عینی کردن جنبه های مختلف آمادگی و بهره گیری از بهترین شاخص های شبیه ساز از صحنه های عملی دفاعی و رزمی رایک اولویت توصیف نمود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" گردهمایی فرماندهان ارشد و عالی رتبه نیروی دریایی سپاه در قالب کمیسیون موسوم به کمیسیون عالی قدر و با محوریت ارزیابی عملکرد و چشم انداز آینده فعالیت های جاری در حوزه های مختلف رزمی و عملیاتی و تقویت برنامه های تعالی معنوی به مدت دو روز در بندرعباس پیگیری شد.

در دومین روز از این همایش دریادار پاسدار علی فدوی طی سخنانی، گزارشی اجمالی از دیدارهای ویژه با فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) و توصیه ها و انتظارات معظم له از تیم فرماندهی و مدیریتی نیروی دریایی سپاه ارائه داد.

سردار فدوی در ادامه به عملکرد نیروی دریایی سپاه طی سال ۹۲ اشاره و ضمن ترسیم وضع موجود و وضع مطلوب در ابعاد مختلف دفاع و رزم دریایی، برخی از جنبه های مورد توجه در گزارشات اشراف و همچنین گزارشات هیئت های مختلف بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد کل سپاه را تشریح کرد.

دریادار علی فدوی بر ضرورت توجه به جنبه های عینی و ملموس آمادگی رزم در همه مقیاس ها اعم از مقیاس منطقه ای، ناوتیپی، ناوگروهی، پایگاهی و دسته ای در رسته های مختلف، تأکید و اهتمام فرماندهان بر عینی کردن جنبه های مختلف آمادگی و بهره گیری از بهترین شاخص های شبیه ساز از صحنه های عملی دفاعی و رزمی رایک اولویت توصیف نمود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمادگی رزم باید با در نظر گرفتن جنبه های عینی نبرد و تجسم صحنه واقعی رویارویی شکل و سازمان پیدا کند. وی افزود: یکی از ویژگی های سازمان رزم ما که نقطه قوت به شمار می آید و در هیچ شرایطی نباید از آن غفلت کنیم، توجه به شاخص های کیفی در بعد آمادگی ها است.

سردار فدوی خاطر نشان کرد: زیرساخت رزم و دفاع دریایی چه در وجه متقارن و یا نامتقارن آن، مقتضیات خاص خود را دارد و اشراف بر دریا و عملیات دریایی، یکی از پیش شرط های لازم برای درک اهمیت و نوع این زیرساخت ها است.

وی افزود: ارزیابی عملکرد در این حوزه نیز حضور در صحنه، تجربه و اشرافیت خاص خود را طلب می کند که بدون ملاحظه اهمیت این موضوع و قائل نشدن شأن و منزلت برای این مؤلفه ها، ارزیابی را نیز با خطا مواجه خواهد کرد.

گفتنی است در جریان برگزاری این همایش، مباحث گوناگونی در حوزه های مختلف عملیاتی، توان و آمادگی رزم و همچنین موضوعات تعالی معنوی مورد توجه قرار گرفت و تعدادی از فرماندهان و مسئولان ارشد نیرو در بخش های مختلف به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

منبع : سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.