شنبه 3 خرداد 1393 | 14:09
امیر سیاری:
آمادگی دفاع در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت را داریم
آمادگی دفاع در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت را داریم
فرمانده نیروی دریایی ارتش بر آمادگی رزمندگان برای دفاع در برابر همه تهدیدات سخت و نیمه سخت تاکید کرد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از تسنیم، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم شکرگزاری یگان‌های نیروهای مسلح که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، در سخنانی گفت: عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) در روز دهم اردیبهشت سال 61 آغاز شد و با 26 روز مقاومت، عملیات در چنین روزی و در روز سوم خرداد 61 پایان پذیرفت و به اشغال 575 روزه یا 19 ماهه خرمشهر پایان داد.

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را زمان کم این عملیات تا عملیات قبلی یعنی عملیات فتح‌المبین دانست و افزود: حدود یک ماه پیش از این عملیات، عملیات فتح‌المبین توسط رزمندگان اسلام انجام شده بود که همه نظامیان می‌دانند که یک ماه زمان کمی برای برگزاری چنین عملیاتی با این وسعت و عظمت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: حضرت امام (ره) از عملیات فتح‌المبین به فتح‌الفتوح یاد کردند که این عملیات در فروردین سال 61 پایان یافت که دقیقا پس از یک ماه از این عملیات، رزمندگان اسلام خود را برای اجرای عملیات بیت‌المقدس آماده کردند که این زمان کمی برای اجرای عملیات بود.

امیر سیاری افزود: منطقه عملیات بیت‌المقدس حدود 6 هزار کیلومتر بود و نزدیک به 2 برابر وسعت نسبت به عملیات فتح‌المبین داشت که رزمندگان اسلام می‌بایست با تجهیزات و ادوات محدودی که در اختیار داشتند این عملیات را نیز به سرانجام برسانند.

وی تاکید کرد: دشمن تا بن دندان مسلح پس از فتح خرمشهر اعلام کرده بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به او می‌دهیم که رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس توانستند 26 روز مقاومت کرده و خرمشهر را فتح کنند که این از عجایب روزگار بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه یکی دیگر از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را قدرت اجرای عملیات تهاجمی عبور از رودخانه توسط نیروهای نظامی دانست و افزود: در شب اول عملیات این  اتفاق توسط رزمندگان اسلام افتاد و نزدیک به 40 هزار نیرو و حدود 2500 خودرو و تجهیزات نیز توسط رزمندگان اسلام از رودخانه عبور داده شدند که این نیز از عجایب است. البته رزمندگان در این عملیات توانستند 25 کیلومتر مربع نیز از طریق رودخانه عبور کنند که این یکی از مهمترین ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس است.

امیر سیاری در بخش دیگری از سخنانش به نتایج داخلی و بین‌المللی این عملیات پس از فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: نتایج ارزشمند سیاسی و نظامی که پس از این عملیات به دست آمد از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس بود. در این عملیات نیروهای نظامی موفق شدند که به هدف تاکتیکی دسترسی پیدا کرده و خرمشهر را آزاد کنند و توانستند دشمن را تا پشت مرزهای جمهوری اسلامی ایران به عقب برانند و برای اجرای عملیات‌های بعدی نیز آماده شوند.

امیر سیاری در ادامه انهدام ماشین جنگی دشمن را یکی از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر دانست و گفت: این ماشین در عملیات بیت‌المقدس منهدم شد و 5 لشکر دشمن نیز با رشادت‌های لشکر اسلام منهدم شدند.

وی در ادامه 18 هزار اسیر، 16 هزار کشته و مجروح و انهدام 34 هزار نیروی دشمن را یکی دیگر از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس دانست و گفت: این دستاوردها علیرغم همه پشتیبانی‌ها و تقویت‌هایی که از سوی کشورهای دنیا برای کشور انجام می‌شد به دست آمده و ما توانستیم از این طریق ماشین نظامی دشمن را منهدم کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به نتایج سیاسی این عملیات و فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: اولین اثر این عملیات این بود که ما به هدف استراتژیک مشخص شده که از ابتدای جنگ و دفاع مقدس با رهنمودهای امام بزرگوار مد نظر داشتیم، دست یافتیم.

وی به اثرات بین‌المللی، ملی و فرامنطقه‌ای این عملیات اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن ایران در بین کشورهای منطقه، فرامنطقه و سطح بین‌المللی پس از این عملیات باعث شد که جمهوری اسلامی ایران در بین کشورها همواره موضع و دست برتر را داشته باشد. این عملیات باعث شد که دشمن در موضع انفعالی قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پیروزی در این عملیات، پاسخی به ادعاهای واهی دشمنی بود که ادعا می‌کرد یک روزه خرمشهر را تصرف کرده و در روز هفتم جنگ در میدان آزادی تهران با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند. قدرت ملی و تدابیر امام باعث شد که دشمن در این مقطع زمانی در موضع انفعالی قرار گرفته و حرفی برای گفتن نداشته باشد. دشمن در این مقطع به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران پی برد و به جای تصرف و جنگ به دنبال نجات جان خودش بود.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از این عملیات همه کارشناسان نظامی دنیا به شایستگی رزمندگان جمهوری اسلامی ایران اعتراف کردند. این عملیات نشان داد میزان شایستگی رزمندگان جمهوری اسلامی ایران چقدر است و این شایستگی باعث می‌شود که دشمن در انفعال رفته و موضع ما نیز موضع برتر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش آگاه شدن همه کشورهای منطقه، فرامنطقه و کشورهایی که نیروی انسانی، ادوات و تجهیزات در اختیار دشمن قرار می‌دادند را یکی دیگر از مهمترین دستاوردها و اثرات بین‌المللی عملیات بیت‌المقدس دانست و گفت: همه آنها متوجه شدند که عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از ارزش‌های انقلاب چقدر است.

امیر سیاری تصریح کرد: این عملیات نقطه عطف دوران دفاع مقدس است که پس از آن همه چیز عوض شد و دشمن متوجه شد که جایگاهی برای عرض اندام ندارد. البته همه این دستاوردها با از خودگذشتگی رزمندگان به دست آمده است. کسب این نتایج نشان داد که پرورش یافتگان انقلاب و پیروان مکتب ولایت و فرزندان امام تا چه میزان مصمم هستند که از دین، وطن و ارزش‌های انقلابشان دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: این عملیات باعث شد که جمهوری اسلامی ایران در بین همه کشورهای دنیا سرافراز باشد.

امیر سیاری در بخش دیگری از سخنانش به عوامل موفقیت در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از اندیشه‌های دفاعی حضرت امام (ره)، حاکمیت معنویت در سراسر کشور و در صحنه‌های نبرد، وجود روحیه انقلابی، ایثارگری، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی در بین ملت و رزمندگان، ابتکار، خلاقیت و توجه به همه توانمندی‌های درون نظام برای طراحی و اجرای عملیات، وجود انسجام و وحدت کامل در بین مردم و نیروهای مسلح، هم‌افزایی و یکپارچگی بین تمامی نیروهای مسلح، در صحنه بودن مردم و توکل به خدا و روی پای خود ایستادن و توسل به ائمه اطهار از مهمترین عوامل موفقیت در این عملیات بود.

وی تصریح کرد: همه این نتایج باعث شد که امام خمینی (ره) در یک جمله که ما نیز باید قدر آن را بدانیم، بفرمایند که "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: هم اکنون در وضعیت فعلی اندیشه و مکتب دفاعی امام بزرگوار با گذشت 25 سال از دفاع مقدس، همچنان مبنای محکم و مطمئن برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن می‌باشد.

امیر سیاری ادامه داد: این اندیشه با اندیشه‌های مقام معظم رهبری، خلف صالح امام در دکترین دفاعی و راهبرد بازدارندگی و دفاع همه جانبه و موثر جمهوری اسلامی ایران پیوند خورده است و دشمن را از گزینه نظامی برحذر داشته است و این را به خیالی باطل برای دشمن تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: آنهایی که گزینه نظامی روی میز دارند بدانند که عزم راسخ و روحیه شهادت‌طلبی ملت‌مان و رزمندگان ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران آمادگی دفاع در برابر هرگونه تهدید سخت، نیمه سخت و به خصوص تهدید نرم را دارند و تحت فرماندهی کل قوا از کشور، انقلاب و ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند و راه شهدا را ادامه می‌دهند و پوزه هر دشمنی را به خاک خواهند مالید.

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.