یکشنبه 11 خرداد 1393 | 08:26
مشروح/ سردار سلامی خبر داد
افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ سپاه در رده اول قدرتهای جهان
افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ سپاه در رده اول قدرتهای جهان
جانشین فرمانده کل سپاه از افتتاح سامانه پدافند هوایی پیشرفته سپاه پاسداران خبر داد و گفت: این سیستم فعلا «محرمانه» است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای تاریخچه سپاه با نام «سپاه در گذر انقلاب» گفت: سپاه نهاد معتبری است که معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح منطقه و جهان می‌تواند جابجا کند.

وی با اشاره به اینکه روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده شده است، گفت: پاسداران از ابتدای ظهورشان در عرصه دفاع از اسلام، انقلاب و وطن عزیزمان عاشورایی عمل کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خصوصیاتی که از ابتدا در ذات نهاد سپاه بوده و تا امروز با حمایت‌ها، مراقبت‌ها و حفاظت‌های دقیق از سوی ولی امر ما امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظ  شده است،‌باعث شده این نهاد دچار رنگ‌باختگی نشود.

سلامی ادامه داد: سپاه بر مسیر و طریق الهی باقی مانده است و هیچگاه بن‌بستی برای غلبه بر دشمن ندیده و سپاه هرگز از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد با توجه به اینکه تهدیدات و سناریوهای دشمن پیچیده‌تر می‌شود و جنگ با نظام جنبه جهانی‌تر پیدا می‌کند اما سپاه قدرتمندتر و اعمالش موفقیت‌آمیزتر می‌شود و پیروزی‌هایش بعضا به افسانه می‌ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هنر اصلی سپاه شکستن اقتدار غیرممکن است، گفت: در اوج محاصره علمی و فناوری که همه جهان دروازه‌های تعامل تکنولوژیک و انتقال تسلیحات را بسته بودند سپاه به درجه‌ای می‌رسد که پهپادهایش در ارتفاع بالا و بدون محدودیت بُرد، عملیات‌های مختلف را انجام می‌دهند و در تراز کشورهای پیشرفته در این حوزه عمل می‌کند.

سلامی تاکید کرد: یک کشور سیستم پدافند هوایی را در شرایط حساس به دلیل منافع و دلایل استراتژیکش به ما نداد، اما بچه‌های ما بدون مدل و الگو، وارد این حوزه شدند و سیستم‌های پیشرفته‌تر از همان سیستم‌هایی که به ما ندادند، افتتاح شد و در نمایشگاه اخیر دستاوردهای هوافضای سپاه به نمایش درآمد که به دلیل «محرمانه» ماندن آن رسانه‌ای نشد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: موشک‌های بالستیک ما علیه اهداف متحرک، «نقطه‌زن» شده‌اند که شاید این از نظر علمی غیرممکن باشد اما این تکنولوژی را غیر از ما شاید فقط روس‌ها داشته باشند و آمریکایی‌ها آن را ندارند.

سلامی ادامه داد: سپاه در قدرت زمینی در رده اول جهانی قرار دارد زیرا صدها گردان شهادت طلب آموزش دیده مردمی در کنار صدها گردان رزمی آماده فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بازوان پرقدرت سپاه را درک کرده‌اند. سپاه سیاست‌های قدرت‌های بزرگ را متوقف و به شکست می‌کشاند و نفوذ قدرت سیاست خارجی ما را عمق می‌دهد.

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.