پنجشنبه 22 خرداد 1393 | 11:00
شهادت 70 نیروی ناجا در یک سال گذشته/ صد هزار پلیس مشارکتی در کشور فعالیت دارند
شهادت 70 نیروی ناجا در یک سال گذشته/ صد هزار پلیس مشارکتی در کشور فعالیت دارند
فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس افتخاری، پلیس جوان، نوجوان، یگان انتظامی وزارتخانه‌ها و... تعدادشان صد هزار نفر است. باید به ظرفیت‌های مشارکتی توجه داشته باشیم تا بار مدیریتی ناجا افزایش نیابد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"،سردار «اسماعیل احمدی مقدم» فرمانده نیروی انتظامی در همایش ملی تربیت و آموزش پلیس که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: انتظار یک حرکت پویا برای تحقق یک آرمان درخشان  است. آرمانی که رفع ظلم، برقراری عدالت و زمینه‌سازی رشد در علم و فناوری را محقق می‌کند.
 
وی افزود: تربیت، تعلیم و آموزش باید هموار کننده مسیر سعادت انسان در رسیدن به کمال باشد. اساس حرکت انبیاء مبتنی بر تعلیم و تربیت است که بشر را راهنمایی می‌کند تا در مسیر سعادت گام بردارد.
 
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه آموزش یعنی دریافت و انباشت دانش و تربیت یعنی تبدیل کردن آموزش به عمل است، گفت: بشر برای رسیدن به مرحله کمال نیاز به آموزش مستمر دارد و نظام آموزشی باید در خدمت عمل باشد. آموزش می‌تواند کاربردهای زیادی در ناجا که یک سازمان حرفه‌ای‌ست و سلسله مراتب خاصی در آن وجود دارد، داشته باشد.
 
سردار احمدی مقدم افزود: تنوع فرهنگ، ماموریت، تهدیدات در حوزه‌های مختلف کشور از پیچیدگی کار در ناجا است. ناجا سازمانی است که مرتب در حال تحول است و در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد که باید در نظام آموزشی آن ترکیبی از انواع آموزش‌ها در سطح‌های مختلف پیاده شود.
 
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه یکی از اشکالات موجود در ناجا، نداشتن پیشرفت تحصیلی تمام عیار است، گفت: باید در تمام سطوح علمی پیشرفت داشته باشیم. یک درجه‌دار فاقد استعداد علمی ارزش ندارد.
 
وی با اشاره به ترفیعاتی که افسران می‌گیرند، گفت: بخش عمده‌ای از ترفیعات باید تابع آموزش و تربیت باشد. در نظام ترفیعات باید طوری برنامه‌ریزی شود که فرد خودش با کسب آموزش‌های لازم به این ترفیعات برسد.
 
سردار احمدی مقدم ادامه داد: یکی از مشکلات کشور این است که با انبوهی از تحصیل کرده‌های بیکار مواجه هستیم. بسیاری از این افراد در رشته‌های مرتبط با ناجا هستند که باید از نیروهای بیرون از ناجا بهره ببریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی جسمانی نیروها در ناجا تاکید کرد: آمادگی جسمانی و معنوی از مقوله‌های موثر در ناجا است و با توجه به اینکه عمده افراد جوان هستند، اعضای ناجا باید از هر دو مقوله برخوردار بوده تا در شرایط سخت کار و اجتماعی موفق باشند.

سردار احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: پلیس افتخاری، پلیس جوان، نوجوان و یگان انتظامی وزارتخانه‌ها و... تعدادشان صد هزار نفر است. اگر ساز و کار مشارکتی نبود صد هزار نیروی دیگر نیاز داشتیم، پس باید به ظرفیت‌های مشارکتی توجه کنیم تا بار مدیریتی ناجا افزایش نیابد.

وی افزود: در نظام طبقاتی قدیم تلاش می‌شد که درجه داران به گروه افسران راه پیدا نکنند، اما باید سعی شود که پیشرفت در تمام سطوح باشد.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: نظام ترفیعات نمی‌تواند مبتنی بر سنوات باشد و عنصر سنوات تنها می‌تواند یک امتیاز تلقی شود و باید تحول در نظام ارزشیابی آموزش و ترفیعات به وجود آید و بخش عمده‌ای از ترفیعات باید تابع تربیت و دانش باشد.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه باید کاری کنیم که از ظرفیت‌های علمی کاربردی ایجاد شده در نیروی انتظامی استفاده شود، افزود: نیروهای پلیس باید دانش خود را هر روز افزایش دهند.

وی با تاکید بر توجه به ابعاد جسمانی و معنوی افزود: سال گذشته 70 شهید تقدیم انقلاب کردیم و این در حالی است که 350 نیرو در حین خدمت فوت کردند. میزان سنوات خدمت نیروی انتظامی 12 تا 15 سال است و ما سازمانی جوان محسوب می‌شویم اما این میزان مرگ و میر زیاد است.   فرمانده نیروی انتظامی در پایان اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌ای مبنی بر طرح پویایی که در ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد ناجا در راستای تربیت نیروی انسانی آبرومند و موفق در صحنه و برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن در پایین آوردن هزینه‌ها پیش گام است. منبع :دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.