جمعه 23 خرداد 1393 | 12:08
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با نوری مالکی:
ایران اجازه نمی‌دهد حامیان تروریست‌ها امنیت و ثبات عراق را برهم بزنند
ایران اجازه نمی‌دهد حامیان تروریست‌ها امنیت و ثبات عراق را برهم بزنند
رییس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگی تلفنی با نخست وزیر عراق تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان عصر دیروز (پنجشنبه) با لنوری المالکی» نخست وزیر عراق گفت‌وگو و آخرین وضعیت تحولات شمال عراق را بررسی کرد.
 
در این مکالمه تلفنی روحانی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و خشونت و ضمن محکوم کردن جنایات فجیع تروریست‌ها و کشتار مردم بی‌گناه آن کشور و نیز ابراز خرسندی از وحدت و یکپارچگی مردم این کشور در مبارزه با ترویسم و خشونت، به نقش مرجعیت شیعه اشاره و اظهار کرد: اینکه مرجعیت بزرگوار شیعه، آیت‌الله سیستانی اعلام کرد که همه باید در مبارزه با تروریست‌ها مشارکت داشته باشند، نقش مهمی در بسیج مردم عراق در مقابله با جنایت و کشتار تروریستی خواهد داشت.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه ملت و دولت ایران در کنار مردم و دولت عراق هستند، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی تلاش‌های خود در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای را برای مقابله با این امر به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.

روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد پربرکت صاحب‌الزمان(عج) ابراز امیدواری کرد برکت این ایام سبب بازگشت ثبات و امنیت به کشور دوست و مسلمان عراق شود.

«نوری المالکی» نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حمایت‌های ایران از ملت عراق در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای، گزارش مفصلی از تحولات شمال عراق و موفقیت دولت و ارتش آن کشور در سرکوب تروریست‌ها ارائه کرد.   مالکی گفت: بسیج مردم عراق و عشایر آن کشور در حمایت و کمک ارتش توانسته است اقدامات تروریستی را سد کرده و به زودی خواهند توانست عراق را از لوث آن‌ها پاکسازی کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.