یکشنبه 25 خرداد 1393 | 14:56
مشروح/ سردار نقدی:
حلقه‌های صالحین پرچم امر به معروف و نهی از منکر را به اهتزاز در بیاورند/ لزوم نقش‌آفرینی بسیج در عرصه تهاجم رسانه‌ای
حلقه‌های صالحین پرچم امر به معروف و نهی از منکر را به اهتزاز در بیاورند/ لزوم نقش‌آفرینی بسیج در عرصه تهاجم رسانه‌ای
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حلقه‌های صالحین باید پرچم امربه معروف و نهی از منکر را به اهتزاز در بیاورد. باید در میدان بود و حرکت کرد و با آگاهی‌بخشی، خانه‌هایی که توسط دشمن اشغال شده را مانند خرمشهر آزاد کرد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در اولین جشنواره تجلیل از برترین های شجره طیبه صالحین اظهار داشت: اگر به علت تاخیر ظهور منجی که همه ما ما منتظر آن هستیم توجه کنیم در می یابیم که چیزی جز آماده نبودن بشر برای استقبال از چنین امامی و نیز نداشتن سرداران و سربازان کافی برای پایداری در راه چنین امامی نیست.

وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری در بیانات هفته اخیرشان فرمودند آن چه در ظهور امام عصر به وقوع می پیوندد شبیه آن چیزی است که در پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

سردار نقدی افزود: امام خمینی در سال 57 یعنی زمانی که ملت ایران لیاقت چنین رهبری را پیدا کرده بود آمد. در آن زمان ملت ایران نیرو وسرباز مدافع برای دفاع از حریم امام و ولایت را در خود پرورش داده بود، بنابراین وقتی امواج ترورها بر ملت روانه و جنگ بر آن تحمیل شد توانست ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: همان طور که در زمان ظهور تمام سلاح ها از کار می افتند در انقلاب نیز این اتفاق افتاد، کافی بود آن ژنرال امریکایی که نیروها نظامی پهلوی تحت فرمان آن بودند دستور شلیک یک گلوله به هواپیمای امام را بدهد اما چنین نشد وعده الهی محقق و دل ها آماده شد ملت ایران لیاقت ظهور را نشان داد و پرچم اسلام بالای سر ملت در اهتزار در آمد ظهور امام زمان نیز مانند همین واقعه اما در ابعاد جهانی است.

سردار نقدی با بیان اینکه باید مردم برای استقبال و ایستادن پای کار منجی بشریت آماده شوند تا لایق ظهور شوند، گفت: بسیج کانون احراز این آمادگی است ، بسیج صرفا یک تشکل نظامی که افراد در آن ثبت نام کرده باشند نیست زیرا سربازی امام زمان ثبت نامی نیست خیلی ها با قبول کردن اسلام ثبت نام کردند بنابراین سربازی امام زمان نیاز به آمادگی انسان های تربیت شده دارد چیزی که در آن مشکل داریم.

وی با بیان اینکه سربازی امام زمان(عج) نیازمند خودسازی و تهذیب نفس است، گفت: امروز در عرصه جنگ نرم، دشمن از هر سو به ملت ما هجوم آورده چون می‌داند که در میدان رزم، توان مقابله با ما را ندارد. آنها امروز قدرت هم مسلکان ما در فلسطین، سوریه و لبنان را تجربه کردند اما به دلیل عقب افتادگی رهبران آمریکا، این تجربه را در عراق دنبال می‌کنند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: چه بسیار افرادی که در انقلاب نقش آفرینی کردند و مناصب مهمی را گرفتند؛ اما بعد منحرف شدند. سربازی امام زمان نیازمند خودسازی  و تزکیه نفس است و هرکس که می خواهد در این جبهه سرباز شود، باید خود را بسازد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این مجموعه بزرگ تربیتی شبکه صالحین نه فقط در ایران بلکه در دنیا بی نظیر است، افزود: این نظام تربیتی و بزرگ صالحین در ایران نظیر ندارد که این از برکات خون شهدای بسیج است که در اوج اخلاص جان خود را فدای اسلام کرده و خدا خواسته است که نامشان اینگونه تعالی بخش و سازنده باشد و این اخلاص برگرفته از اخلاص بنیانگذار بسیج است که همه وجودش برای خدا بود.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وجوه تمایز تربیتی شجره طیبه صالحین با سایر جریانات مدعی تربیت و تزکیه نفس این است که این شبکه عظیم بسیج در تربیت و سازندگی به شیوه انبیاء الهی تاسی کرده؛ بنابراین خودسازی را باید در میدان عمل پیاده کرد.

وی با بیان اینکه هرگز درویش مسلکی و پناه بردن به گوشه نشینی و انزوا  شیوه انبیاء، اولیاء و امام راحل نبوده است، افزود: خودسازی در مکتب انبیاء در وسط میدان بوده و ایمان به تنهایی کفایت نمی کند؛ بنابراین درآمدن در کسوت صالحین، هم ایمان و هم عمل می خواهد و لازمه آن در میدان بودن و به تکلیف عمل کردن است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه بسیجی باید در وسط میدان باشد، گفت: دیروز میدان، میدان جنگ بود و امروز هم میدان جنگ است. اگر می خواهیم در تربیت خود و نیروهای عظیمی که به ما اعتماد کرده و با ما همراه شدند موفق باشیم، باید در میدان و عرصه حضور داشته باشیم.

سردار نقدی تاکید کرد: امروز روز جنگ نرم است. دشمن از هر سو به ملت ما تهاجم کرده و باید حضور در میدان عمل را شرط کار خود قرار دهیم. دشمنان ما در میدان جنگ نظامی زورشان به ما نرسید و اکنون نیز در تجربه جنگ با هم مسلک های ما در لبنان، فلسطین و سوریه را دارند و می دانند که زورشان از نظر نظامی نمی ‍رسد.

وی عنوان داشت: امروز رهبران کند ذهن و عقب افتاده آمریکا از تجربه های پیشین خود در لبنان و سوریه استفاده نکرده و دوباره در عراق می خواهند تجربه ناکام خود را تکرار کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنها به لبنان که محل فساد مرتجعین منطقه و اروپاییها بود، حمله کردند؛ اما حزب الله از دل لبنان جوشید. حزب الله لبنان که یک تفنگ هم نداشت و در حال حاضر از قدرت‌های بزرگ موشکی دنیا است و نامش باعث رعب و وحشت آمریکاییها و صهیونیستها است.

سردار نقدی ادامه داد: دشمنان به سوریه حمله کردند. سوریه ای که برایشان خطر بزرگ محسوب می شد؛ اما نیروهای مقتدر رزمنده بسیجی در مرز فلسطین اشغالی اضافه شد و اکنون این کندذهنان در عراق وارد عمل شده اند؛ اما به یقین نیروی عظیم مردمی پلی از شرق آسیا به بیت المقدس می زنند که این زنجیره را خود آمریکاییها به دست خودشان ایجاد کردند.

وی بیان کرد: دشمن به طور هوشمندانه به دنبال تهاجم فرهنگی، تهاجم به اخلاق و معنویت است و در مدت 6 سال تعداد شبکه هایش را از 6 شبکه  به 160 عدد رسانده است. شبکه هایی که در 6 سال با انواع موسیقی ها و فیلم های مبتذل، اخلاق را در جامعه مورد هدف قرار داده است. اسرائیل نیز 6 شبکه مبتذل به زبان فارسی ایجاد کرده و اعلام می کند که این شبکه ها متعلق به او است.

سردار نقدی افزود: دشمن این اقدامات را با هدف تسخیر روح و جان جوانان و نوجوانان این کشور انجام می دهد تا بار دیگر شهدایی مانند مرحمت بالازاده، فهمیده، بهنام محمدی، همت، جهان آرا و باکری در بین نسل جدید متولد نشود که بتواند سلحشورانه مقابل آنها بایستد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حلقه های صالحین باید پرچم امربه معروف و نهی از منکر را به اهتزاز در بیاورد. باید در میدان بود و حرکت کرد و با آگاهی بخشی، خانه هایی که توسط دشمن اشغال شده را مانند خرمشهر آزاد کرد. در جبهه دیروز دشمن با بمبهای شیمیایی مین  و امروز با شیمیایی هایی که روح و جان را می خورد، انسانیت را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه هجوم گسترده رسانه های صوتی و تصویری دشمن هرروز به یک شکل بروز می کنند، تصریح کرد: تا دیروز حرفهای سیاسی و شایعه پراکنی و دروغ علیه نظام جمهوری اسلامی رایج بود، این شیوه اگر چه مضر بود؛ اما خطرناک نبود و موجب بدبینی مردم نسبت به دشمنان می شد.

سردار نقدی افزود: اما امروز مکر خطرناک آنان آلوده کردن جامعه به فساد اخلاقی و فروپاشی نظام خانواده است که بسیج باید در عرصه مبارزه با این توطئه ها نقش آفرینی کند.
وی اظهار داشت: همانطور که بسیج، امر به معروف و نهی از منکر که به فرموده مقام معظم رهبری واجب فراموش شده است را به عنوان یک مساله عام به همه حلقه ها منتقل کرد باید با شناخت توطئه و تهاجم رسانه ای دشمن در این عرصه نقش آفرینی کنند. منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.