دوشنبه 2 تیر 1393 | 09:35
سرلشکر جعفری در یادواره شهدای شاخص استان سمنان:
مرزهای ایران امن است و هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به آن را ندارد
مرزهای ایران امن است و هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به آن را ندارد
فرمانده کل سپاه گفت: امروز اگر خیلی از کشورها ایران را جزیره‌ای با ثبات در منطقه‌ای نا امن می‌دانند به دلیل آن است که در هشت سال دفاع مقدس و هشت ماه فتنه، اجازه بی ثبات کردن کشورمان را به دشمنان ندادیم.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه عصر دیروز در مراسم گرامی‌داشت ۱۴ شهید شاخص و ملی استان سمنان که در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهیدان گران‌قدر انقلاب به‌ویژه شهیدان دفاع مقدس است.

وی افزود: نقطه برجسته ایران و جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی است؛ پس روحیاتی که داریم صرفا به دلیل ایرانی بودن نیست، بلکه آنچه وجود دارد از اسلام است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: آنچه در این جلسات گرامی‌داشت شهدا دنبال آن هستیم، حفظ و ادامه راه انقلاب اسلامی است؛ چرا که توسعه اسلام عزیز به سود ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی و حتی اسلام است؛ چون استمرار انقلاب اسلامی و همه موفقیت‌های کسب شده مرهون و مدیون خون شهیدان است، اما به قول فرمایش امام(ره)، حق نداریم مقام شهیدان را آن قدر کاهش دهیم که بگوییم حاصل خون شهیدان فقط آزادی خرمشهر، بخش‌های اشغال شده کشورمان و پیروزی بر ارتش بعث عراق است.

سردار جعفری بیان کرد: دستاورد خون شهیدان شامل عزت اسلامی، بیداری اسلامی در برخی کشورها، سربلندی ایران اسلامی در جهان و امنیت کشورمان می‌شود. بنابر این مقام شهادت و خون شهید نشان‌دهنده اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر وصیت‌نامه‌های شهیدان به بازماندگان‌شان بر حمایت از ولایت فقیه و پشتیبانی از انقلاب توصیه شده است، تصریح کرد: جنگ تحمیلی برای این شروع شد که انقلاب اسلامی ما را سرکوب کرده و یا آن را به انحراف بکشانند تا بدین طریق مسئولان کشورمان دست از شعارهای اسلامی خود بردارند.

فرمانده کل سپاه افزود: البته هدف صدام کشورگشایی بود، اما هدف آن‌هایی که او را تحریک کردند این بود که انقلاب اسلامی ایران را در نطفه خفه کنند تا بدین شکل نگذارند ایران اسلامی جایی در جهان اسلام پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد دفاع مقدس که با پیروزی‌های آن قابل مقایسه نیست، حفظ و استمرار توسعه انقلاب اسلامی در جهان است، ادامه داد: این همان موضوعی است که رزمندگان ما بخاطر آن به شهادت رسیدند. عده ای شهدا را جزو تلفات جنگ محاسبه می‌کردند، در صورتی که شهید به نهایت آرزویش رسیده و این را برای خود افتخار می‌داند؛ پس حق نداریم شهید را به‌عنوان تلفات جنگ بدانیم.

سردار جعفری با بیان اینکه امام(ره) جنگ را نعمت می‌دانستند، یادآور شد: آن موقع ما این جمله امام(ره) را درک نمی‌کردیم و از این نارحت بودیم که چرا جنگ به اتمام رسید و ما صدام را نکشتیم، ولی بعدها به‌واسطه اثرات این جنگ در آینده امنیت کشورمان و الگو گرفتن سایر ملل از این دفاع مقدس، پی به این سخن حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی بردیم.

وی افزود: پیروزی نظامی ما بر دشمن بعد از فتح خرمشهر به دست آمد، اما اینکه چرا شش سال ونیم جنگ به تدبیر امام(ره) ادامه یافت به این علت بود که می بایست با استقامت، ایستادگی و پایداری مقابل ظالم، حقانیت خود را به اثبات می‌رساندیم.

فرمانده کل سپاه با اظهار اینکه امنیت کنونی کشور نتیجه دفاع مقدس است، تصریح کرد: امروز اگر خیلی از کشورها ایران را جزیره‌ای با ثبات در منطقه‌ای نا امن می‌دانند به دلیل آن است که در هشت سال دفاع مقدس و هشت ماه فتنه، اجازه بی ثبات کردن کشورمان را به دشمنان ندادیم.

وی با بیان اینکه مرزهای ایران امن است و هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به آن را ندارد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها به بهانه ۱۱سپتامبر به کشورهای افغانستان و سپس عراق حمله کردند و با محاصره کردن کشورمان قصد داشتند تا به ایران نیز تعدی کنند، اما وقتی آمادگی ۱۰۰ درصدی مردم و نیروهای مسلح کشورمان را در پشتیبانی از ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیدند، از فکر حمله به کشورمان پشیمان شدند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه از سال ۸۰ تا ۸۶ تهدید جدی علیه کشورمان وجود داشت، ولی محقق نشد، بیان کرد: دشمنان این مردم و انقلاب بعد از اینکه دیدند با اقدام نظامی علیه کشورمان راه به جایی نمی‌برند، به سمت نا امن کردن شرایط داخلی کشورمان روی آورند که محصول آن هم فتنه ۸۸ بود.

سرلشکر جعفری گفت: در فتنه 88 مخالفین خارجی و سفارتخانه‌های آن‌ها در کشورمان هر چند نقش داشتند و هدایتگر جریان بودند، اما فرصت بروز فعالیت آشکار پیدا نکردند.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر جامعه‌ای متأثر از امنیت آن جامعه است، گفت: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس، توسعه انقلاب اسلامی است که به‌واسطه آن توانستیم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فرمانده کل سپاه سپس عدالت، اخلاق اسلامی، سبک زندگی اسلامی، ایستادگی برابر نظام سلطه و زورگویان را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و افزود: یاری دین خدا برای توسعه نور خدا بر روی زمین مهم‌ترین مشابهت ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس با ایستادگی امام حسین(ع) و یارانش مقابل سپاه کفر است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.