سه شنبه 18 بهمن 1390 | 10:22
تظاهرات در حمايت از ايران در دانمارک
تظاهرات در حمايت از ايران در دانمارک
تعداد زيادي از مردم با تظاهرات در مقابل سفارت امريکا در دانمارک، از برنامه هسته‌اي ايران حمايت کرده و خواستار توقف دخالت

بسیج پیشکسوتان: تظاهرکنندگان، که بيشتر آن‌ها ايراني و مسلمانان ساکن کوپنهاگ بودند، در جريان تظاهرات روز يک‌شنبه (۱۶ بهمن، ۵ فوريه) پرچم جمهوري اسلامي ايران و همچنين پلاکاردهايي را در دست داشتند که روي آن‌ها نوشته شده بود: "انرژي هسته‌اي براي همه کشورها".

تظاهرکنندگان همچنين از امريکا و متحدان اروپايي اين کشور خواستند با اعمال تحريم و محدوديت‌هاي اقتصادي، مانع پيشرفت علمي ايران نشوند.

معترضان همچنين در پايان اين تظاهرات بيانيه‌اي را منتشر کردند و در آن اتهامات غرب مبني بر اين‌که ايران به دنبال اهداف نظامي در برنامه هسته‌اي خود است، رد کردند.

در اين بيانيه همچنين اعمال فشار و تحريم عليه جمهوري اسلامي "غيرقانوني و ناعادلانه" خوانده شده است.

اين تظاهرات در حالي برگزار شد که فعالان ضد جنگ در امريکا و کانادا نيز با برگزاري تظاهرات، به سياست‌هاي جنگ طلبانه امريکا و اسرائيل عليه ايران اعتراض کرده‌اند.

تظاهرات ۴ فوريه (۱۵ بهمن)، در دست کم ۶۰ شهر امريکا از جمله واشنگتن دي‌سي، نيويورک، بوستون، شيکاگو، فيلادلفيا و سان فرانسيسکو برگزار شد.

همچنين در شهرهاي کالگري و ونکوور کانادا نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد.

تظاهرکنندگان ضمن انتقاد و مخالفت با هرگونه اقدام نظامي عليه ايران، گفتند که چنين اقداماتي، مي‌تواند عواقب وخيمي مانند تشديد جنگ در خاورميانه و شمال آفريقا را در پي داشته باشد.

فعالان همچنين خواستار پايان تحريم‌ها عليه تهران شده و اين اقدامات را به منزله جنگ عليه مردم ايران قلمداد کردند.

ده‌ها معترض نيز با تجمع در مقابل کاخ سفيد در واشنگتن دي‌سي، شعار دادند، "نه جنگ؛ نه تحريم" و "ايران يک دولت مستقل است."

امريکا، اسرائيل و بعضي از متحدان آن‌ها ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه هسته‌اي اين کشور متهم مي‌کنند. واشنگتن و تل آويو مکررا تهران را با "گزينه" حمله نظامي عليه تاسيسات اتمي ايران تهديد کرده‌اند.

ايران مي‌گويد، به عنوان يکي از امضا کنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي را دارد.

بازرسان آژانس تاکنون چندين بار از تاسيسات هسته‌اي ايران بازديد کرده‌اند اما هرگز مدرکي که حاکي از انحراف برنامه هسته‌اي ايران براي ساخت سلاح‌هاي اتمي باشد، پيدا نکرده‌اند.

منبع: پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.