چهارشنبه 26 بهمن 1390 | 11:33
آیت الله مصباح یزدی:
دلبستگان به دنیا نمی توانند اسلام حقیقی را معرفی کنند
دلبستگان به دنیا نمی توانند اسلام حقیقی را معرفی کنند
آیت الله مصباح یزدی در جمع روحانیان و طلاب مدرسه عالی فقه معارف اسلامی گفت: شیعیان حضرت علی(ع) خصوصا روحانیان باید از ایشان الگو بگیرند و افراد دلبسته به دنیا نمی توانند اسلام حقیقی را معرفی کنند.

بسیج پیشکسوتان، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه، 25بهمن ماه در جمع روحانیان و طلاب مدرسه عالی فقه معارف اسلامی (جامعه المصطفی العالمیه) با اشاره به این که راهنمایی و راهبری جامعه به سوی کمال از اهداف و وظایف انبیا و اهل بیت عصمت و طهارت است، ابراز داشت: اهل بیت در زمان خود راهنمایی های لازم را انجام داده و چگونگی راهبری را نیز یاد داده اند.

وی با بیان این که اهداف الهی در زمان غیبت تعطیل نمی شود و این راهنمایی و راهبری و اجرای برنامه های الهی بر عهده علمای دین واگذار شده است، اظهار داشت: بالاترین توفیق این است که یک انسان عادی در حد امکان وظایف معصومین را برعهده داشته باشد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این که برای رسیدن به کمال، علم به تنهایی کافی نیست و خود ابلیس از خیلی از افراد با سواد تر است، بیان داشت: باید مردم را با خداوند متعال آشنا و زمینه عمل کردن به دستورات الهی را مهیا کنیم.

وی با بیان امکانات جدید و رشد جمعیت خاطرنشان کرد: وظیفه ما امروز بسیار سنگین است و باید اسلام را در سراسر عالم هستی برسانیم و خودم از نزدیک مردم برخی کشورهای دور را دیده ام که بسیار علاقمند به اسلام بودند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با مثبت ازیابی کردن فعالیت های تبلیغی صورت گرفته، گفت: متاسفانه از لحاظ کمی و کیفی و تسلط بر مهارت های لازم در عرصه تبلیغ هنوز راه های فراوانی پیش روی ما باقی مانده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که همانطور که روحانیان علم اهل بیت را در حد بسیار پایین تری دارند، باید مرحله ای از تقوا و عصمت انبیای الهی را هم داشته باشد، ابراز داشت: تلاش کنیم که نسبت به دنیا بی توجه باشیم و بدانید که بسیاری از مشکلات جهان از تعلق به دنیا سرچشمه می گیرد.

آیت الله مصبا ح یزدی با اشاره به این که طبق روایت، دنیا در نزد مومن از وجود یک استخوان خوک میته در دست یک آدم جزامی پست تر و بی رغبت تر است، افزود: شیعیان حضرت علی(ع) خصوصا روحانیان باید از ایشان الگو بگیرند و افراد دلبسته به دنیا نمی توانند اسلام حقیقی را معرفی کنند.

وی با بیان این که باور کنیم که لذت یک لحظه هم نشینی در بهشت با اهل بیت عصمت و طهارت با هیچ لذت دنیایی قابل مقایسه نیست، توصیه کرد: در سنین جوانی بیشتر مراقب خود باشید تا دچار آلودگی دنیا نشوید و دنیا دوستی را ترک کنید.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه بی توجهی به دنیا در بین طلاب خاطرنشان کرد: با ایجاد این روحیه حوزویان به راحتی می توانند وظایف خود را انجام دهند و مشکلات را به آسانی پشت سر بگذارند./

منبع: رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.