چرا امر به معروف و نهي از منكر نمي كنيم؟ + پرده نگار

سردار نقدي به اين سوال پاسخ داد:
چرا امر به معروف و نهي از منكر نمي كنيم؟ + پرده نگار
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امر به معروف و نهي از منكر در جامعه مانند دستگاه عصبي در بدن مي باشد، همانطور كه مهمترين عضو و سيستم در ميان تمام اعضاي بدن، دستگاه عصبي است و به ديگر اعضا فرمان مي دهد.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در همايش توجيهي سومين مرحله از نهضت روشنگري پيرامون فريضه امر به معروف و نهي از منكر كه با حضور ده ها تن از سخنرانان برجسته در سال رضويه ستاد سازمان بسيج و بصورت ويدئو كنفرانس نيز با حضور صدها سخنران استاني در سراسر كشور برگزار شد گفت: فعاليت هاي بسيج در اجراي امر به معروف و نهي از منكر با روش جديد در چهار حوزه ي شوراي امر به معروف و نهي از منكر در مساجد، شوراي امر به معروف و نهي از منكر ويژه اقشار بسيج، شبكه ارشاد تخصصي و همچنين برپايي پايگاه هاي فرهنگي در مكان هاي عمومي و گردشگري براي تغيير فضا، عملياتي شده است و اكنون توجيه و آموزش با هدف مشاركت همه آحاد مردم در اجراي اين فريضه بعنوان حلقه پنجم و تكميلي آغاز شده است.

سردار نقدي درباره مراحل اجرايي اين طرح تكميلي اظهار داشت: اولين قدم در اين زمينه، تبيين اهميت و ضرورت و فلسفه امر به معروف و نهي از منكر مي باشد تا انگيزه ي كافي در جامعه ايجاد شود و سپس افزايش مهارت هاي اجراي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه مي باشد تا افراد بدانند چگونه بايد عمل كنند.

وي شناخت معروف و منكر را اولين قدم براي درك فلسفه امر به معروف و نهي از منكر دانسته و تصريح كرد: تبليغ مرحله ي قبل از امر به معروف و نهي از منكر است تا معروفات و منكرات به عنوان كارهاي خوب و زشت و داراي جزاي دنيوي و اخروي شناخته شوند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين پيش نياز فرهنگي را لازمه ي امر به معروف و نهي از منكر عنوان نموده و تاكيد كرد: منكر مانند ميكروب در بدن مي باشد كه بوسيله سيستم ايمني و دفاعي بدن دفع مي شود پس جامعه ي بدون نهي از منكر مانند يك بيمار ايدزي مي باشد.

وي با اشاره به اينكه امر به معروف و نهي از منكر توسط خداي متعال در طبيعت قرار داده شده افزود: معروفات مواردي هستند كه جامعه به آنها نياز دارد همانطور كه بدن به آب نياز دارد و در صورت عدم تامين آن، مرگ حاصل مي شود و با كم شدن آب در بدن، سيستم عصبي بدن پيام عطش مي دهد تا با نوشيدن آب برطرف شود.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در ادامه خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر در جامعه مانند دستگاه عصبي در بدن مي باشد، همانطور كه مهمترين عضو و سيستم در ميان تمام اعضاي بدن، دستگاه عصبي مي باشد و به ديگر اعضا فرمان مي دهد.

وي در ادامه با ارائه ي مطالب خود در قالب پرده نگار به اين سوال كه چرا امر به معروف و نهي از منكر نمي كنيم؟ پاسخي مشروح دادند.

شما خواننده محترم مي توانيد فايل پرده نگار فوق را از كادر ذيل دريافت و مشاهده نماييد.

انتهاي پيام/

الحاقات مشاهده و دريافت
اندازه :1773 كيلوبايت
پسوند : ppsx
شرح :فايل پرده نگار آسيب شناسي امر به معروف و نهي از منكر