9 دي سپري در ميانه جنگ احزاب

9 دي سپري در ميانه جنگ احزاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "

حماسه 9 دي يک نقطه عطف در تاريخ سياسي کشور ما به حساب مي آيد. حماسه اي که تمام نقشه هاي براندازانه دشمن را درهم شکست و چهره نفاق را هويدا ساخت. اما به نظر مي رسد که ما بايد نگاهي عميق تر نسبت به حماسه 9 دي داشته باشيم و از اين ذخيره براي حرکت به سوي آينده بهره ببريم. امروز کشور ما به تعبير مقام معظم رهبري در شرايط جنگ احزاب قرار دارد.

شواهد و قراين نشان مي دهد که دشمنان و ستون پنجم آنها همچون سال 88 به دنبال
راه اندازي يک پروژه براندازي نرم پس از دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراي شهر در سال 92 هستند و به همين خاطر است که مي توان اعلام نمود ما بايد به شدت از وقايع فتنه 88 درس بگيريم و اجازه ندهيم که دشمن بار ديگر کشور را تا آستانه مرز بحران پيش ببرد. در آستانه سومين سالگرد حماسه 9 دي گفتگويي را با دکتر حميدرضا مقدم فر معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام داديم که چکيده آن در ذيل از مد نظرتان مي گذرد.

حميدرضا مقدم فر در تحليل بسترهايي که منجر به خلق حماسه 9 دي شد با بيان اينکه حماسه 9 دي به صورت دفعي ظهور نکرد ، گفت:
9 دي انفجار يک تجمع و يک ظرفيت نهفته اي در جامعه ايران بود .وي در اين خصوص توضيح داد: چندماهي مردم کشور ما با جريان فتنه صبر و مدارا داشتند و به نوعي اين جريان را تحمل
مي کردند اما وقتي ملت صحنه هاي اهانت جريان فتنه را به مقدسات خود و عزاداري سيد و سالار شهيدان مشاهده کردند اين انرژي متراکم به صورت دفعي ظاهر شد و همچون يک انفجار دامن فتنه را گرفت و آن را از بين برد.

وي همچنين ادامه داد: وقتي مردم در 6 دي ماه تصاوير مربوط به جسارت به عزاداراي امام حسين(ع) را از تلويزيون ديدند به تدريج
شعله هاي قيام مردم در 8 دي آغاز شد و در نهايت در 9 دي اين حماسه کامل گرديد.

وي در تبيين اينکه کدام قشر در اين حماسه مردمي حاضر شدند افزود: اينکه حماسه مردمي
9 دي را تنها به طرفداران آقاي احمدي نژاد خلاصه کنيم اشتباه است چرا که واقعيت آن روز اين بود که از همه قشرها و سلايق سياسي و علي الخصوص افرادي که به موسوي راي داده بودند نيز در اين راهپيمايي حضور پيدا کرده بوند. وي با تاکيد بر اينکه مرور زمان چهره واقعي جريان فتنه را براي مردم آشکار کرده بود افزود: ما در 9 دي شاهد بوديم همان تيپ افرادي که در 25 خرداد در راهپيمايي اعتراضي حضور داشتند به ميدان آمده بودند تا از اقدامات
فتنه گران در عاشورا اعلام برائت کنند و خط خود را از آنها جدا نمايند.

مقدم فر با تاکيد دوباره بر اينکه حماسه 9 دي يک قيام مردمي براي دفاع از آرمان ها و ارزش هاي اسلامي در کشور بود يادآورشد: در اين حماسه مشخص شد که مردم به هيچ وجه حاضر نيستند که بر سر اصول و اعتقادات ديني خود با کسي تسامح داشته باشند.معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تبيين تاثيرات بيروني حماسه 9 دي نيز يادآور شد: 9 دي روز ياس نظام سلطه بود. وي ادامه داد: افرادي که سعي داشتند تا از فضاي انتخابات سال 88
سوء استفاده کنند در روز 9 دي دريافتند که اين ملت هرگز از آرمان هاي اصلي خود دست
نمي کشد. مقدم فر همچنين گفت: دشمنان در فتنه 88 به دنبال بي ثباتي سياسي و اجتماعي در کشور بودند اما 9 دي تمام سناريوهاي افرادي مانند جين شارپ را بي اثر کرد.

حميدرضا مقدم فر در تحليل نتايج و آثار حماسه 9 دي در فضاي داخلي کشور نيز گفت: مغز و درونمايه اصلي حماسه 9 دي پيوند امام و امت بود. وي ادامه داد: مردم زماني که احساس کردند اصل ولايت فقيه به خطر افتاده است به ميدان آمدند چرا که معتقد بودند خط ولايت فقيه همان خط پيامبران و ائمه اطهار (ع) است.مديرعامل سابق خبرگزاري فارس بااشاره به اينکه اين حرکت مردمي پيام بسيار روشني را به غافلين و مهره هاي وابسته به سلطه مخابره کرد ادامه داد: متاسفانه بخش عمده اي از پياده نظام سلطه در جريان فتنه طيف تندرو اصلاحات بود و روز 9 دي را ما مي توانيم روز نفرت از اين گروه هاي تندرو جريان اصلاحات نيز بناميم.

مقدم فر با اشاره به اظهارات اخير برخي از سران فتنه در خصوص مسائل انتخاباتي گفت: خود آنها نيز به خوبي مي دانند که در دل مردم ايران جايي ندارند و اين اظهارات نيز از سر عجز و ناتواني است چرا که مردم به خوبي در حماسه 9 دي نشان دادند که مي دانند اين جريان در راستاي اهداف نظام سلطه حرکت مي نمايد. حميدرضا مقدم فر در بخش ديگري از اين گفتگو در پاسخ به اين سئوال که براي حفظ و تقويت بصيرت مردم در دهه چهارم از انقلاب بايد چه کنيم افزود: در اين جهت رسانه ها نقش بسيار مهمي را بر عهده دارند کساني که رسانه اي در اختيار دارند و يا توانايي توليد پيام را دارند و وظيفه دارند که در راستاي تقويت و ترويج بصيرت فعال شوند.اين کارشناس مسائل سياسي با تاکيد بر اينکه تا ظهور حضرت ولي عصر (عج) و حتي در زمان ظهور نيز فتنه ها ادامه دارد افزود: اين طور نيست که فتنه 88 آخرين فتنه براي نظام اسلامي باشد.وي با تاکيد بر اينکه ما بايد مدام از خود بپرسيم که آمادگي مردم ،مسئولين، نيروهاي انقلابي و مدافعين اسلام براي مقابله با فتنه ها چه مقدار است ادامه داد: معتقدم اگر ما از آمادگي وبصيرت کاملي برخوردار بوديم فتنه 88 تا 9 دي و 22 بهمن طول نمي کشيد و ما مي توانستيم خيلي کمتر از 8 ماه اين فتنه را خاموش کنيم. وي با اشاره به اينکه آمادگي دستگاه هاي مسئول و کساني که دغدغه نظام ، انقلاب و اسلام را دارند بسيار مهم است تاکيد کرد: لازمه اين آمادگي دشمن شناسي و سناريو خواني است.مقدم فر در بخش پاياني از اين گفتگو با تاکيد بر اينکه بيشترين سهم بصيرت افزايي در فضاي فتنه را شخص مقام معظم رهبري داشتند افزود:
معظم له بعد از فتنه 40 سخنراني با محوريت فتنه ، جنگ نرم و بصيرت داشتند که در خلق حماسه 9 دي نيز بسيار موثر بود.معاون سپاه با اشاره به اينکه ما نبايد اجازه دهيم چنين اتفاقاتي دوباره تکرار شود افزود: بايد از تجارب گذشته به خوبي درس بگيريم.

انتهای پیام/

رسالت