آمریکا و عربستان پشت پرده حمله داعش به عراق هستند

آمریکا و عربستان پشت پرده حمله داعش به عراق هستند

سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار گروه بین المل خبرگزاری بسیج با اشاره به حملات تروریستی هفته گدشته گروهک موسوم به داعش به شهرهای عراق از جمله موصل خاطرنشان کرد: حوادث عراق و اقدامات تروریستی رخ داده درشهرهای این کشورنشان می دهد که مسئله مبارزه با تروریسم در منطقه که طی سال های گذشته از سوی آمریکایی ها مطرح و دنبال می شد، حرکتی عوام فریبانه بوده است.

استفاده ابزاری غرب از گروههای تروریستی مشهود است

 وی افزود: غربی ها نشان داده اند که وقتی پای منافع شان وسط باشد، برای دستیابی به آن از تروریست های خطرناک نیز استفاده ابزاری می کنند تا به خواسته خود برسند.

 این کارشناس مسایل استراتژیک تصریح کرد: گروهک تکفیری داعش نیز که شاخه ای از گروه تندروی القاعده است، مورد حمایت و پشتیبانی حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای همچون عربستان و آمریکا قرار دارد و مدیریت اصلی این جریانان دست دشمنان اسلام است که امروز برای تفرقه افکنی میان مسلمانان، به اسلام هراسی و اسلام ستیزی روی آورده اند.

مشاور نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران یادآور شد: دولت نوری المالکی در عراق دولتی قانونی و شناخته شده در جهان است که با رای اکثریت مردم این کشور روی کار آمده است ولی گروههای تروریستی با حمایت خارجی به دنبال سرنگونی آن هستند که البته با مقاومت مردمی و عزم  حدی دولت عراق برای مبارزه با تروریست ها ناکام مانده اند.

مبارزه واقعی با تروریسم نیازمند عزم جهانی است

 جوانی تاکید کرد: کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای که در برابر خطر پدیده شوم ترویست سکوت کرده اند باید بدانند که اگر امروز با این جریان برخورد نکنند درآینده خود آن ها متضرر خواهند شد و آتش افروزی این گروهها دامن گیر آن ها می شود.

 وی ادامه داد: برای مبارزه واقعی با تروریسم باید یک عزم جهانی ایجاد شود  و همه کشورهایی که خود را در معرض خطر این گروههای افراطی می بینند، دست به اقدام جدی و مبارزه همه جانبه با این گروهها بزنند و جهان را از شر این گروههای تروریستی و تکفیری جنایت کار نجات دهند.

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج