به خانواده شهدا احترام بگذارید

نامه پاسدار شهید مهدی محمدباقری
به خانواده شهدا احترام بگذارید
پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در نامه خود آورده است: «از برادران و خواهران می‌خواهم احترام یک شهید را که از بین این خانواده تقدیم خدا و اسلام شده است نگهدارند و یا حداقل به وصیت آن شهید بزرگ عمل نمایند».

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

متن نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«... و از برادران و خواهران (آبجی‌ها) (داداش‌هایم) می‌خواهم احترام یک شهید را که از بین این خانواده تقدیم خدا و اسلام شده است نگهدارند و یا حداقل به وصیت آن شهید بزرگ عمل نمایند که گفت:‌ ای برادر اسلحه‌ام را بردار علیه کفار بجنگ درآی یعنی سلاح (اسلام) بر فرق دشمنان خدا برکوب.

یا به خواهرش (خواهرم، آبجی‌ها) گفته شما‌ها زینب گونه باشید به آن جامعه عمل بپوشید در همه جا و هر مقطع از زمان این حرف را به گوش خود حلق آویز کنید و همیشه همراه داشته باشید بگذارید لااقل شهید‌ها شفاعت خواه ما گنه‌کاران در قیامت (روز رستاخیز) باشد بدانید که مسئولین مملکت ما اکثر آن‌ها خیر و سلاح این انقلاب را می‌خواهند.

در قرآن می‌فرماید: آن روز رخسار طایفه‌ای برافروخته و نورا نیست و به چشم قلب، جمال حق را مشاهده می‌کنند و در بهشت رضوان به دیدار دوست متنعمند و رخسار گروهی دیگر عبوس و غمگین است که می‌دانند حادثه ناگواری در پیش است که پشت آن‌ها را می‌شکند. چنین نیست که منکران قیامت پنداشتند، باش، تا جانشان به گلو رسد. (آیات ۲۲ تا ۲۶ سوره مبارکه قیامت).

این نامه در حالی می‌نویسم که هر پنج نفرمان در اتاق نشسته‌ایم نامه می‌نویسیم فقط من دیروز با برادر احمد اسکندری از جبهه حمله محرم که بدست اسلام افتاده است دیدن کردیم که چقدر عراقی‌ها بیچاره که درست به ترتیب میدان مین، تله‌گذاری، سیم خاردار، میدان مین و خندق سراسر جبهه درست کرده بودند یعنی هیچ راه نفوذ نداشت، ولی با قدرت خدا خیلی آسان بدست رزمندگان اسلام افتاد.

از قول من به داداش عیسی و داداش محمد و داداش محمود و داداش محسن خیلی سلام برسانید. از قول من به سکینه خانم و وجیهه خانم سلام برسانید و از قول من به علی آقا اصلاحی و هوشنگ خان و علی آقا کریمی خیلی سلام برسانید. از قول من به آبجی مریم و آبجی مالود و آبجی خورشید خیلی سلم برسانید. از قول من آقا ابراهیم و رفعت خانم خیلی سلام برسانید. از قول من کلیه بچه و کوچک‌ها سلام و روبوسی نمایید.

از قول من به کلیه دوستان و آشنایان سلام برسانید. ضمناً به آدرس روی پاکت نامه اگر خواستید بدهید. البته آنجا نیستم گاه گاهی آنجا سر می‌زنم.»