جمعه 5 دی 1393 | 10:54
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه
افزایش بصیرت در جامعه از دستاوردهای حماسه ۹دی است
افزایش بصیرت در جامعه از دستاوردهای حماسه ۹دی است
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به نقش بصیرت در سلامت جامعه گفت: باید به این نکته توجه شود تقلید در حقیقت نردبان بصیرت است چرا که تفقه در دین اساس و بنیان بصیرت است و باید بدانیم که همیشه در معرض فتنه هستیم و فتنه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی تمامی ندارد

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عصر امروز در نخستین سالگرد وفات استاد سید علی اکبر پرورش پیشگام انقلابی اصفهان که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شده بود هدایت شدن به راه حقیقت را یکی از مهمترین نعمات الهی خواند و اظهار داشت: استاد پرورش از مردانی بود که از نعمت هدایت بهرمند شد و ایشان از یاوران حقیقی و صدیق انقلاب اسلای بود.

وی در ادامه افزود: در دوره‌ای فقه پویا شکل گرفت که هدف از آن آسیب زدن به ریشه فقاهت بود، فقه پویا یک مسأله من درآوردی بود که امام خمینی(ره) هم درب رابر آن فرمودند فقه ما سنتی است و مرحوم پرورش نیز در راستای روشنگری بر این مبنا بسیار تلاش کرد چرا که مرحوم پرورش فهم دقیق بر مبنای فرمایشات اهل بیت از دین اسلام بود.

لاریجانی با اشاره به اهمیت استفاده انسان از فرصت‌های مهم در زندگی تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که مرحوم پرورش انجام می‌داد عمل کردن دقیق و صحیح به مبانی دینی بود، همچنین ایشان یکی از مبلغین بسیار خوب دین و مبانی و معارف دینی بود که به خاطر این معرفی درست دین، جوانان بسیاری گرد ایشان جمع آمده بودند، مرحوم پرورش انسان شوخی بودند و حتی مطایبه را هم به درستی انجام می‌دادند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اقامه دین را به معنای پیاده کردن دستورات دینی در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: مرحوم پرورش با تمام وجود تلاش گسترده‌ای در اقامه دین داشت و به همین جهت است که استاد پرورش تبدیل به یک افتخار ملی شده است.

ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را باید درست شناخت و به خوبی فهمید

لاریجانی ضمن تأکید بر لزوم آشناسازی نسل جوان با انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده عظیم اجتماعی است که در کشور شکل گرفت و مسأله دیگر این است که این نهضت اسلامی در سراسر جهان اسلام و دیگر جوامع بشری منتشر شد که ابعاد گسترده‌ای دارد.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی صحیح از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ارزیابی باید در ابعاد خارجی و بیرونی انقلاب اسلامی صورت گیرد و هرکسی از هر دین و ملیتی می‌تواند این نظام مدنی و سیاسی اسلامی را رصد کند و شاهد خواهد بود که طی 35 سال گذشته ایرانی که به دست نشانده غرب تبدیل شده بود به یک قدرت عظیم و شکست ناپذیر منطقه ای مبدل شده است و این یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حوزه علوم هسته‌ای و دانش‌ هسته‌ای را بسیار گسترده و مؤثر در کشور ذکر کرد و افزود: امروزه در علوم مختلف به ویژه مسائل دفاعی در منطقه و در جهان سرآمد هستیم، امروزه شاهد هستیم که تمام عیادی کفر با تمام امکانات دست به دست یکدیگر داده اند تا جبهه مقاومت را از بین ببرند که همه می‌دانند این ناکامی آنها در توطئه و شکست جبهه مقاومت به سبب تأثیرگذاری ایران است.

لاریجانی مبانی انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: دین اسلام دین زنده ای است که برای همه زمان‌ها است و اهل بیت به ما آموخته‌اند که این دین با تمام دستورات خود تا روز قیامت کارآمد است، ما کهنه خواهیم شد اما اسلام کهنه نمی شود، اسلام دینی است که برای همه حوزه ها و فراتر از عبادات برنامه دارد.

وی آلوده شدن برخی جریانات سیاسی به تفکر سکولاریسم را منشأ فتنه جدید خواند و بیان کرد: تفکر سکولاریسم در دوران رنسانس بر غرب حاکم شد و امروزه برخی نشخوارهای غرب را به نام مدرنیته ارائه می‌دهند، مبنای فکری که بوی گند می‌دهد و در حقیقت حکومت اسلامی و جامعه اسلامی است که نو و جدید است، اسلام تنها نماز و روزه و عبادات نیست بلکه مبانی حکومت اسلامی و دین اسلام بسیار گسترده است و همواره بوده‌اند اشخاصی که به دنبال برپا کردن شؤون و مبانی دین اسلام در جامعه نبوده‌اند ولی ائمه برای برپا داشتن اسلام در جامعه و ایجاد حکومت اسلامی بسیار تلاش می‌کردند .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان برخی انحرافات فکری در داخل کشور و ارائه مقالاتی علیه مبانی دین اسلام اظهار کرد: سرزندگی، جامعیت و جهان شمولی اسلام پایه تجربه بزرگ امروز ما و شکل گیری انقلاب اسلامی است و این که رهبر انقلاب می‌فرمایند من یک انقلابی هستم به معنی استفاده از تعالیم این انقلاب اسلامی است و باب آن هنوز هم باز است و نسل جوان هم می‌توانند با استفاده از مبانی تعالیم اهل بیت از آن استفاده کنند.

لاریجانی بصیرت افزایی را علت پیشرفت‌های کشور خواند و خاطر نشان کرد: در مصر انقلاب اتفاق افتاد ولی نتیجه و ثمر مناسبی نداشت، مکتب اهل بیت در بسیاری از نقاط جهان مغفول مانده ولی مردم ما با استفاده از تعالیم این مکتب توانستند به انقلاب اسلامی دست پیدا کنند.

بصیرت پایه تفکری دینی ماست که باید جدی گرفته شود

وی روشن شدن اهمیت بصیرت و بصیرت افزایی را از دستاوردهای فتنه 88 برشمرد و تصریح کرد: در قرآن هم تفقه در دین مورد تأکید قرار گرفته است و هم اینکه بر لزوم تقلید و پیروی از علما تأکید شده است و این تقلید در حقیقت نردبان بصیرت است چرا که تفقه در دین اساس و بنیان بصیرت است، باید بدانیم که ما در معرض فتنه هستیم و فتنه ها تمامی ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ضمن تأکید بر اهمیت بصیرت سیاسی خاطر نشان کرد: بصیرت سیاسی داشتن یکی از ویژگی‌ها مهم مرحوم پرورش بود که در آن شرایط پیچیده ابتدای انقلاب، هرگز از مسیر انقلاب و بصیرت سیاسی خارج نشد، شناخت صحیح از شرایط یکی از لازمه های بصیرت سیاسی است.

لاریجانی با اشاره به دید باز و روشنفکری رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فهم وضعیت جامعه، امروزه در معرض تهدید است، یکی از تکنیک‌هایی است که غرب برای پیشبرد اهداف خود به کار می‌بندد تزریق افکار خود به ذهن مسؤولین و مردم است، امروزه کشف واقع بسیار مشکل تر از گذشته است، امروز هجمه ای از اطلاعات غلط و ناصحیح بر روی حقایق قرار گرفته است و به همین جهت تشخیص حقیقت مشکل شده است و نیازمند بصیرت است.

وی دهکده جهانی را مفهومی اشتباه و غلط خواند و افزود: امروزه کشورهای جهان در حال تبدیل شدن به جزیره های دور از هم هستند، درحادثه فتنه 88 یک دختر بی گناهی را در خیابان‌ها کشتند و پس از آن با اطلاعات غلط این مسأله را به نیروهای امنیتی نسبت دادند، مسؤولی که می‌گوید ما با یک پف دشمن از بین می‌رویم و یا دیگری که دستاوردهای کشور را هیچ می‌داند درگیر همین اطلاعات غلط شده است و باید با بصیرت به اطلاعات صحیح و حقیقت دست پیدا کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه شناخت وظیفه و عمل به موقع را از دیگر لازمه‌های داشتن بصیرت دانست و تصریح کرد: منافقین دچار انحراف در دین شده بودند و دین آنها مبتنی بر تعالیم اهل بیت نبود بلکه توحید آنها با اندیشه مارکسیسم آمیخته شده بود و رفته رفته این انحراف فکری به انحراف در عمل رسید و با همین تفکر بسیاری از جوانان کشور را به خود جذب کردند و امروزه لیبرالیسم سکولار غربی بسیار خطرناک تر از اندیشه مارکسیسم است.

لاریجانی در ادامه افزود: در داخل جریان اصلاحات جریانی نفاق گونه شکل گرفت که به دنبال براندازی حکومت اسلامی و جریان‌های دینی در نظام بودند، انتخابات برنامه‌ای برای کودتا نیست و کسانی که از انتخابات برای براندازی نظام اسلامی استفاده کردند در حقیقت منافق بودند و در دین دچار انحراف شده بودند.

منبع :خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.