چهارشنبه 23 فروردین 1391 | 10:11
رئیس جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پیشنهاد داد
سرویس دفاع مقدس
سرویس دفاع مقدس
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: ایجاد رشته دفاع مقدس و تربیت اساتید را با وزارت علوم و تحقیقات دنبال می‌کنیم؛ بنابراین تا 10 سال آینده ممکن است با اساتیدی روبرو باشیم که جنگ را ندیده‌اند.

بسیج پیشکسوتان"

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سعیدی معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم معارفه سردار «هادی مرادپیری» رئیس جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، اظهار داشت: رویکرد حقیقت و فلسفه دفاع مقدس مورد غفلت وافع شده است در حالی که این رویکرد می‌تواند عنصر تأثیرگذار در قدرت ملی تلقی شود و سال‌های آینده را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
وی در ادامه یکی از مشکلات در حوزه دفاع مقدس را نبود سازوکار تبدیل تجربیات متراکم دفاع مقدس به دانش دانست و بر لزوم ایجاد دانش دفاع مقدس تأکید کرد.
سردار «هادی مرادپیری» رئیس جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در این مراسم به ضرورت نوآوری در اقدامات پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، لزوم ایجاد اتاق فکر دفاع مقدس و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با فرماندهان و نقش‌آفرینان دفاع مقدس در جهت پیشرفت کارها تأکید کرد.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین نکات در پژوهشگاه، برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پیام نور است که علاوه بر ارائه درس مبانی دفاع مقدس، این حوزه در رشته‌های مختلف علمی ورود پیدا کند.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه بیش از یک هزار استاد در بحث دفاع مقدس و صدها راوی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، گفت: علاوه بر پیگیری مباحث مختلف در دانشگاه‌ها، ایجاد رشته دفاع مقدس و تربیت اساتید برای این حوزه را با وزارت علوم و تحقیقات دنبال می‌کنیم؛ چراکه باید تا زمانی که فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در میان هستند، از وجودشان بهره‌مند شویم؛ بنابراین تا 10 سال آینده ممکن است با اساتیدی روبرو باشیم که جنگ را ندیده باشند.
سردار خضرایی رئیس باغ موزه دفاع مقدس نیز در این مراسم برای متجلی کردن اسناد و آثار دفاع مقدس در این مرکز فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.