پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 | 09:27
در ميان انبوه عزاداران فاطمي صورت گرفت؛
سرویس: دفاع مقدس
سرویس: دفاع مقدس
همزمان با فاطميه، سالروز شهادت دخت نبي اكرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) پيكر مقدس دو شهيد گمنام دفاع مقدس از تا ميدان شهدا تا حرم مطهر رضوي تشييع شد.

بسیج پیشکسوتان "

 

مراسم عزاداران فاطمي همراه با تشييع پيكر دو شهيد گمنام دفاع مقدس از ميدان شهداء به سمت حرم مطهر رضوي برگزار شد.   آنچه در اين اجتماع بسيار جلوه مي‌كرد حضور جوانان و نوجواناني بود كه به هيچ عنوان ايام دفاع مقدس را تجربه نكرده بودند اما با تمام عشق به شهداء براي قدرداني از آنها در اين تجمع حضور يافته بودند.
بايد به نكته اي توجه كرد و آن اينكه امروز روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بانوي غريبي است كه هنوز پس از گذشت هزار سال همچنان گمنام است و بارگاه او در ميان تمام عالمين غريبي مي‌كند جالب توجه است كه امروز جمعيت پرچمي را حمل مي‌كرد كه نماد آزادي است.
در دنيايي كه ادعاي عدالت و آزادگي شعار كشورها است همچون ايام سكوت اميرالمومنين علي (ع) غريب و تنها مورد ظلم مدعيان آزادي قرار گرفته است.
پرچم بحرين، سرزميني كه اين روزها زنان و مردانش همچون زهراي مرضيه(س) در وطن خويش غربت را احساس مي‌كنند.
بيش از 10 دوربين از اين تجمع و از تابوت‌هاي دو شهيد گمنام عمليات بيت المقدس فيلمبرداري كردند و تعداد بسياري از عكاس نيز تصاوير مختلف اين مراسم را ثبت كردند تا تمام جهانيان تصاويري را ببينند كه مختص ايران اسلامي است.
امروز تابوت‌ها را غرق در گل در مقامي بالا جاي داده بودند اينجا قرار نيست تابوتي را تيرباران كنند و هنوز هم پس از سال‌ها كه از جنگ تحميلي مي‌گذرد ايرانيان ياد و خاطره شهداي جنگ را گرامي مي‌دارند و هنوز هم با همان شوق ايام دفاع مقدس شهداي گمنام را همچون سيده زنان عالم فاطمه مرضيه (س) تشييع مي‌كنند.   امروز در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) كه تمام عرش و لوح و قلم مي‌گيرند مردمي گرد هم آمده‌اند تا در جمع اين اشك‌ها شريك باشند و قطره اشكي براي شهيد گمنام بريزند.
لازم به ذكر است، در اين مراسم آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد؛ سعيد حداديان، مداح اهل بيت؛ هيئت‌هاي مختلف عزاداري؛ نمايندگان پايگاه‌هاي بسيج؛ فرمانده نيروي انتظامي استان؛ شهردار مشهد؛ حجت الاسلام پژمان فر، نماينده مردم مشهد؛ دانشجويان و اقشار مختلف مردم در اين روز در كنار هم در بارگاه ملكوتي ثامن الحج(ع) و در مراسم عزاداري حضرت فاطمه زهرا(س) حضور داشتند.
 پس از برگزاري مراسم عزاداري در ميدان شهداء جمعيت براي تشييع پيكر اين دو شهيد گمنام ضمن زمزمه كردن اشعاري با اين مضمون كه «از در و ديوار به گوش همه رسد، پيام حضرت فاطمه»، «ولايت ولايت، حمايت حمايت»، «علي ولي الله» به سمت حرم مطهر حركت كردند تا پيكر دو شهيد گمنام را به بارگاه مطهر رضوي بسپارند. انتهای خبر/  

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.