یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 | 18:03
نرم‌افزار معرفی سردار شهید «علی هاشمی» منتشر شد
نرم‌افزار معرفی سردار شهید «علی هاشمی» منتشر شد
نرم‌افزار چندرسانه‌ای «سردار هور» با بیش از 1000 تصویر و سند از شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه نصرت به همت مؤسسه رستاک هنر منتشر شد.

بسیج پیشکسوتان :نرم‌افزار چندرسانه‌ای «سردار هور» با موضوع معرفی سردار شهید «علی هاشمی» فرمانده سپاه خوزستان به همت مؤسسه فرهنگی دیجیتال رستاک هنر رایانه منتشر شد که 3 هزار نسخه از آن همزمان با آغاز سال جدید بر سر مزار شهید هاشمی میان زائران توزیع شد.

تولید این نرم‌افزار از دهه فجر سال گذشته به مدت یک ماه طول کشید که حاوی اطلاعات بکر، جامع و جدیدی از سردار شهید «علی هاشمی» است؛ این نرم‌افزار شامل بخش‌هایی همچون زندگی‌نامه، خاطرات، نگارخانه، خواندنی‌ها، 16 قطعه فیلم، صوت، همسنگران و یادمان‌ها است.

در بخش نگارخانه این نرم‌افزار عکس‌های خانوادگی و تصاویری از دوران کودکی، نوجوانی، جنگ، در کنار رهبری، عبادت، شهادت، تشییع و تدفین، بریده روزنامه‌ها و بخشی از اخباری که در سایت‌ها بعد از کشف پیکر شهید منتشر شده، جمع‌آوری شده است؛ همچنین بخش‌ خواندنی‌ها نیز شامل مطالبی همچون نحوه شهادت، پیام‌های تسلیت، هورشناسی و معرفی کتاب‌هایی است که در مورد شهید هاشمی تاکنون منتشر شده است.

علاوه بر این، در بخش همسنگران به معرفی همرزمان شهید هاشمی همچون «حمید رمضانی»، «عبدالمحمد سالمی»، «مهدی نریمی» و «سید ناصر سید نور» پرداخته شده است.

جامعیت محتوا، گرافیک جذاب و دینامیک، تیزر حرفه‌ای و زیبا، زیرنویس آیات، روایات و جملات ناب، از شاخصه‌های این محصول است. نسخه تلفن همراه این محصول همزمان با نرم‌افزار چندرسانه‌ای آن به تولید رسیده و همراه با نسخه چندرسانه‌ای آن عرضه می‌شود.

مطالب نرم‌افزار «سردار هور» با کمک مؤسسه شهید هاشمی و با نظارت کامل خانواده شهید هاشمی جمع آوری شده و حاوی بیش از 3 هزار نسخه عکس و تصاویر اسناد به جامانده از شهید هاشمی است که قابلیت جستجو و چاپ دارد.

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «سردار هور» روایتی است از فرمانده پرصلابت 8 سال دفاع مقدس، سردار سرلشکر شهید «حاج علی هاشمی» که در تاریخ 4 تیرماه 67 طی عملیات گسترده ارتش عراق برای باز پس‌گیری جزایر مجنون و دستگیری این فرمانده دلیر سپاه اسلام، طی یک عملیات شهادت‌طلبانه به شهادت رسید و در اریبشهت ماه 1389 پس از 22 سال گمنامی خبر کشف پیکر و رجعت این پرستوی مهاجر اعلام شد.

از مسئولیت‌های اصلی این شهید بزرگوار در 8 سال جنگ تحمیلی می‌توان به تشکیل تیپ 37 نور، فرماندهی قرارگاه به کلی سری نصرت و فرماندهی سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد.

حاج علی هاشمی در سال سوم جنگ، زمانی که نبرد در جبهه‌های خودی به بن بست رسیده بود، به فرماندهی قرارگاه به کلی سری «نصرت» انتخاب شد. زیرا آنجا فرماندهی می‌خواست که هم بینش عملیاتی داشته باشد هم بینش اطلاعاتی و کسی جز علی هاشمی چنین توان و بینشی نداشت. در واقع او پیچیده‌ترین و پر رمز و رازترین قرارگاه جنگ، قرارگاه نصرت را تشکیل داد.

حاج علی هاشمی و نیروهای تحت امرش از مؤثرترین یگان‌ها در آزادسازی خرمشهر بودند و ایشان از معدود فرماندهان شهید 8 سال جنگ تحمیلی است که در تمامی دوران دفاع مقدس از ابتدا تا انتها، حضور موثر داشت و مخلصانه و بی‌ریا، از حریم این مرز و بوم دفاع جانانه کرد.

از القاب منصوب به این شهید والامقام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیدالشهدای سرداران گمنام دفاع مقدس، سردار خیبر، راز نگه‌دار جنگ، سردار هور، علمدار اطلاعات و عملیات، نماد اتحاد ملی و انسجام اسلامی و بن بست شکن جنگ.

علاقه‌مندان برای تهیه این نرم‌افزار می‌توانند به وب سایت اطلاع‌رسانی موسسه رستاک هنر به نشانی  www.RastakeHonar.ir مراجعه کنند.

منبع:ساجد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.