دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 | 12:21
سطح همكاری ارتش و سپاه افزایش می یابد
سطح همكاری ارتش و سپاه افزایش می یابد
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعامل میان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را 'خوب' دانست و گفت: امسال سطح همكاری های ارتش و سپاه افزایش می یابد و رزمایش مشتركی در سطح لشكر با حضور نیروهای سپاه برگزار می شود.

بسیج پیشکسوتان

امیر سرتیپ' احمدرضا پوردستان' افزود: هدف از برگزاری این رزمایش مشترك، نزدیكی تاكتیك های موجود در ارتش و سپاه به یكدیگر و ارتقای سطح همكاری های فیمابین در سطح رزمایشی است تا بتوان همانند سال های دوران دفاع مقدس با اقتدار از كیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع كرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینكه هیچ برنامه خاصی در برگزاری این رزمایش وجود ندارد، تصریح كرد: در این رزمایش بیشتر به دنبال ارتقای سطح وحدت، همدلی و هماهنگی بین نیروهای ارتش و سپاه هستیم.

وی با بیان اینكه ارتباطات میان ارتش و سپاه به صورت آموزشی بوده است، گفت: در سطح رزمایش، كمتر شاهد این ارتباطات بودیم اما در سال گذشته حركت محدودی را آغاز كردیم و تعدادی از یگان های سپاه با هماهنگی ستادكل نیروهای مسلح به صورت میهمان در رزمایش ما شركت كردند.

وی اظهار داشت: بسیاری از دانشجویان ارتش از جمله نیروی زمینی در دانشگاه ها و آموزشگاه های سپاه و همزمان به همان میزان یا بیشتر، نیروهای سپاه در دانشگاه ها و آموزشگاه های ارتش تعلیم دیده اند.

وی در عین حال یادآور شد: همكاری نیروی زمینی ارتش با سپاه از سال 1360 یعنی پس از آنكه عدم كفایت سیاسی بنی صدر اعلام شد و از كشور فرار كرد، آغاز شده است.

امیر سرتیپ پوردستان اظهار داشت: پس از این زمان بود كه نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یكدیگر نزدیك شدند و نخستین عملیات مشترك آنها 'فرمانده كل قوا، خمینی روح خدا' بود كه با موفقیت برگزار شد.

 *** تلاش برای ارتقای تبادلات آموزشی با كشورهای دوست

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره همكاری های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با كشورهای دوست وهم پیمان نیز گفت: روابط ما با كشورهای خارجی بیشتر در سطح تبادل دانشجو بوده و تلاش این است كه از طریق برگزاری همایش های مشترك این روابط را ارتقا دهیم.

وی افزود: همچنین درصدد هستیم از طریق برگزاری این همایش ها ، تبادل آموزشی فیمابین را ارتقا دهیم و در سطح رزمایش ها، تبادل یگان داشته باشیم یا آنكه حداقل ناظرینی فرستاده شود و در مرحله بعدی، یگان مبادله كنیم و در رزمایش های مشترك شركت كنیم.

منیع:.basijnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.