پنجشنبه 11 خرداد 1391 | 01:07
پیشکسوت بسیجی محمد رضا جعفری
شکار هلیکوپتر عراقی با رمز یا زهرا (س) +عکس
  شکار هلیکوپتر عراقی با رمز یا زهرا (س) +عکس
به لحاظ اهمیت توسل به بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) که همواره رزمندگان اسلام از این برکت بزرگ الهی بهره ها برده اند ....

 شکار هلیکوپتر عراقی با رمز یا زهرا (س) +عکس

خبرنگار بسيج پيشكسوتان جهاد و شهادت :  به لحاظ اهمیت توسل به بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) که همواره رزمندگان اسلام از این برکت بزرگ الهی بهره ها برده اند به سراغ استاد محمدرضا جعفری یکی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس رفته اند تا خاطره بیادماندنی خود را از شکار هلیکوپتر عراقی با تیربار دوشکا برای ما تعریف کنند که جواب ما را اختصارا در زیر اینگونه تعریف کردند .

 



فایل عکس رزمنده محمدرضا جعفری



عمليات‌ كربلاي‌ پنج‌ در تاريخ‌ نوزدهم‌ دي‌ ماه‌ 1365 با رمز مبارك‌ يازهرا(ع) در منطقه‌ي‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز ‌شد، اهداف عمليات به لحاظ اهميت سياسي و نظامي منطقه شلمچه به عنوان يکي از معابر وصولي شهر بصره، همواره در زمره اهداف رزمندگان اسلام بود
خاطره ای که بنده میخواهم بیان کنم لحاظ  اهمیت توسل به بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا س را نشان میدهد و هر وقت ما از بی بی توفیق میخواستیم در هر شرایطی به مدد ما می آمدند.
بعد از عملیات کربلای 5 ضعف دشمن مزدور برای همه روشن شد و در برابر شهادت طلبی و ایثار رزمندگان زانو زدند و استکبار شکست خورد ، بنده در خیلی از عملیاتها شرکت کرده ام اما عملیات کربلای 5 و منطقه شلمچه چیز دیگری بود، واقعا یک کربلا بود. به طوری که می‌گفتند:در جبهه کربلای 5 بودی وقتی طرف می‌گفت خیر، می‌گفتند: پس بگو در جنگ نبودی.
هلکوپترهای عراقی در سطح پائین پرواز میکردند و خیلی از بچه ها را به شهادت میرساندند و این برای ما یک معضل بود ، من تیر بار دوشکا را برداشتم و گفتم امروز میخواهم با رمز یا زهرا س هلیکوپتر عراقی را بزنم که رزمنده ها شوخی میکردند و میگفتند مگر هلیکوپتر هم تانک عراقی است که هر روز یکی از آنها سهمیه شماست ؟ من گفتم اگر حضرت زهرا س بخواهد آره مثل تانکهای عراقی این را هم میزنم . صبح زود با یک قبضه دوشکا و یک کمکی آماده شدم و در کمین نشستم ، دیدم داره میاد ، نزدیک که شد من از پشت خاکریز بلند شدم و گفتم یا زهرا یازهرا و یک رگبار به پره ها و دم هلیکوپتر عراقی زدم که ضربه کاری بود یک دود غلیظ از زیر هلیکوپتر بلند شد که خلبان قصد برگشت داشت که بدون درنگ به فاصله دویست متری باز یک رگبار دیگر بصورت بعلاوه به هلیکوپتر زدم که با سر به زمین خورد و در دیدگان صدها رزمنده ، هلیکوپتر عراقی آتش گرفت و شادی بچه ها با الله اکبر و یا زهرا بلند شد و من به بچه ها گفتم دیدید میشود با یا زهرا س هم تانک دشمن را زد و هم هلیکوپتر را ، بعد بعضی ها آمدند با من مصاحبه کردند که این شیوه نوین را باید توضیح دهید تا از آن استفاده کنیم من هم گفتم شیوه من رمز یا زهرا س بود و چیز علمی من نمیدانم

منبع : بسیج پبشکسوتان

کد : م/پ/44

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.