شنبه 10 تیر 1391 | 09:29
اشتغال فرزندان ایثارگران اولویت کاری بنیاد شهید است
اشتغال فرزندان ایثارگران اولویت کاری بنیاد شهید است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور جانبازان و ایثارگران گفت: اشتغال فرزندان جانبازان و ایثارگران اولویت کاری این نهاد است

بسیج پیشکسوتان

مسعود زریبافان در گردهمایی ایثارگران و جانبازان سیرجان اظهار داشت: استفاده از سهمیه اشتغال در دستگاه‌های اجرایی کشور از وظایف قانونی مسئولان است و هر نهاد یا اداره‌ای موظف به جذب نیرو باشد، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار داشته‌اند.

وی افزود: به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته 40 هزار نفر را استخدام کرد که سهمیه جانبازان 10 هزار نفر بود، اما 17 هزار نفر جانباز و ایثارگر جذب این وزارتخانه شدند.

زریبافان بیان داشت: اعتقاد ما این است که خدمت به جانبازان خدمت به نبی اکرم (ص) است و ما هر چقدر خدمت به این قشر کنیم، قابل مقایسه و معاوضه با جانبازی و ایثارگری آنان نیست.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم، تمام امکانات دولت را به کارگیریم تا بخش کوچکی از خدمات جانبازان و ایثارگران را جبران کنیم، اما اشتغال فرزندان آنان نیز اولویت کاری برنامه ما است.

این مسئول بیان داشت: خوب است که فرزندان این قشر عزیز نسبت به اشتغال خود با توجه به مدرک تحصیلی و رشته شغلی مراجعه کنند، نه اینکه خود جانبازان به ادارات مراجعه و برای فرزندان خود از اشتغال سئوال کنند و مطمئن باشید بر اساس تخصص و رشته شغلی جذب می‌شوند.

زریبافان در مورد هزینه‌های درمانی جانبازان هم گفت: هیچ مشکلی در تأمین هزینه‌های درمانی نیست و تاکنون تمام هزینه‌های درمانی آنها پرداخت شده است و مسئولان موظف به همکاری در هر زمینه‌ای با جانبازان و ایثارگران هستند.

در این نشست محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان از وجود بیش از 800 نفر جانباز بالای 20 درصد در این شهرستان خبر داد و گفت: اشتغال جانبازان در این شهرستان به طور کامل انجام شده است، مگر کسانی که خودشان نخواسته‌اند در هر فرصت شغلی معرفی شده حضور یابند.

در این گردهمایی که کریم مهرشاد معاون استاندار و شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، سردار حسنی‌سعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، امام جمعه و مسئولان محلی حضور داشتند، بنا به درخواست رئیس سازمان بنیاد شهید کشور تمام نامه‌ها و مشکلات جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا به صورت حضوری و چهره به چهره مورد بررسی قرار گرفت که این امر بیش از دو ساعت به طول انجامید.

معاون رئیس جمهور همچنین به منزل خانواده‌های شهدا و جانبازان مراجعه کرد و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای خبر/ع1

منبع:بوتیا نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.