چهارشنبه 14 تیر 1391 | 16:50
به بهانه روز دریادلان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران
دنیا مبهوت نام آوران گمنام اما مقتدر
دنیا مبهوت نام آوران گمنام اما مقتدر
چه مقامی بالاتر از اینکه نام این افراد در روزی که دنیا به شادی حضور منجی دلها شادمان است ثبت شده است .باشدکه مزد و اجر واقعی کارشان را از صاحب همین روز دریافت کنند . . .

بسیج پیشکسوتان

"صراط "  - جنگ اطلاعاتی و امنیتی پدیده‏ ای غیرقابل انکار است که در حوزه‌ی امنیت ملی هر کشوری درجهان تعریف می‌شود . از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به دلیل ویژگی های منافی منش و رفتار غرب ، ایران همواره مورد بزرگترین حملات اطلاعاتی و تورهای امنیتی گسترده قرار گرفته است که همین امر هم موجب تاسیس نهادی با وظیفه جمع‌آوری اطلاعات، حفاظت اطلاعات و فعالیت‌های ضداطلاعاتی در داخل و خارج از ایران در سال 64 شد و به دلیل محرمانه بودن ماموریت های آنان ماموران این وزارتخانه در ادبیات مردم ایران با لقب (سربازان گمنام امام زمان ) شناخته شدند .

طی سال های اخیر نیز در منطقه خاورمیانه باتوجه به شرایط خاص کشورهای این منطقه، سازمان های اطلاعاتی کشورهای این حوزه همواره با مخاطرات پیش بینی نشده بیشتری نسبت به تشکیلات مشابه خود در کشورهایی آرام مثلا در گوشه ای از آسیا و یا آفریقا مواجهند و به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان های مشابه منطقه ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار بوده است .

این برجستگی اطلاعاتی با درنظر گرفتن موقعیت حساس جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشور ها منطقه از نظر قرار گرفتن در کانون تهدیدات امنیتی اهمیتی روز افزون پیدا کرده است و به اعتقاد بسیاری همین درگیری همه روزه در جنگ های اطلاعاتی با قوی ترین شبکه های جاسوسی و امنیتی امروز، ایران را با قوی ترین نهاد امنیتی در منطقه یا حتی فرامنطقه ای تبدیل کرده است .

شرایط نا امن کشور های همسایه ایران در سال های اخیر به ویژه در عراق ، افغانستان و برخی کشور های شمالی نظیر آذربایجان و حضور نیروهای امنیتی بزرگترین کارتل های اطلاعاتی جهان در این کشورها نظیر موساد و سیا، همه و همه بستری را فراهم کرده است که دستگاه های امنیتی ما را در یک حالت آماده باش و هوشیاری کامل قرار دهد .

در سه سال اخیر به ویژه پس از اتفاقات براندازانه سال 88 و ناامید شدن دستگاه های امنیتی غرب در عملیات خرابکارانه خود در داخل و تغییر استراتژی اطلاعاتی آنان در ایران ، ما شاهد این حقیقت هستیم که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روندی فوق العاده صعودی و تحسین برانگیز را در ایجاد سد در مقابل فاز جدید عملیاتی دستگاهای اطلاعاتی دشمن طی نموده است .

به اذعان کارشناسان امنیتی جهان ، حجم موفقیت های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پس از انتصاب حجت الاسلام حیدر مصلحی به مقام ریاست این وزارت خانه به حدی بود که اقتدار دستگاه امنیتی ایران کاملا بازتاب بین المللی پیدا کرده و تعجب دستگاه های امنیتی بین المللی را در بر داشته است .

تورهای ویژه امنیتی و اطلاعاتی که همگی با موفقیت صد در صدی رو به رو بوده است و عملیات های بی سابقه ای نظیر پروژه مدحی ، دستگیری ریگی ، آزادی عطار زاده، دستگیری چندین تیم پیشرفته جاسوسی ، دستگیری تروریست های هسته ای و ده ها پروژه موفقیت آمیز دیگر گواه روشنی بر این مدعاست .

به همین جهتبخشی از موفقیت های شیرین دستگاه اطلاعاتی کشورمان را از نظر خوانندگان می گذرانیم .

دستگیری تروریست بین المللی در آسمان :

یکی از موفق ترین عملیات های وزارت اطلاعات در سه سال گذشته، از مقابله با اغتشاشات و دستگیری تروریست ها، تا از هم پاشیدن گروهک های ضد انقلاب دستیگری عبدلمالک ریگی تروریست بین المللی استان سیستان و بلوچستان است که تعجب همه نهادهای اطلاعاتی جهان را به خود جلب کرده و نشان دهنده توان وزارت اطلاعات و نیروهای پرتلاش آن است.

زمانی که ماموران امنیتی ایران مطمئن شدند عبدالمالک ریگی به همراه معاونش در فرودگاه دبی سوار بر هواپیما به مقصد استان چوئی (بیشکک) شدند خیلی سریع موضوع را به داخل کشور اطلاع دادند و ماموران اجازه دادند تا هواپیما کاملا به داخل فضای جمهوری اسلامی وارد شود و حدودا نزدیک شیراز از طریق برج کنترل به خلبان هواپیما اعلام نمودند که یک تروریست بین المللی و تحت تعقیب اینترپل در داخل هواپیما و جزو مسافران است و شما برای حفظ جان دیگر سرنشینان هواپیما در نزدیک ترین فرودگاه ایران فرود بیائید.

ولی خلبان به این قضیه توجه نمی کند و به راه خود ادامه می دهد و هر چه ماموران برج کنترل به وی اخطار می کنند که طبق معاهدات بین المللی شما موظف به انجام این خواسته هستید اما خلبان توجهی نمی کند و در نهایت تصمیم به برگشت به دبی می گیرد که سریعا چند فروند از هواپیماهای جنگی ایران به پرواز در می آیند و هواپیمای مسافربری را مجبور به نشستن می کنند که خلبان تا نزدیک مرز و آب های خلیج فارس به پرواز ادامه می دهد ولی در نهایت با سماجت خلبانان تیز پرواز کشورمان مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس می شود .

یکی از مسافران هواپیما که اهل افغانستان است می گوید زمانی که عبدالمالک متوجه می شود که هواپیما توسط جنگنده های ایران اسکورت می شود به سرمهماندار هواپیما اعتراض کرده و اظهار می دارد که بنده تبعه افغانستان هستم و احتمالا اشتباهی صورت گرفته و اگر شما من را تحویل بدهید برایتان گران تمام می شود و در نهایت زمانی که می بیند هواپیما در حال نزدیک شدن به بندرعباس است شروع به تهدید می کند و می گوید که من تحت حمایت آمریکا هستم و اگر شما این کار را بکنید ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه شما را هدف قرار میدهند تا من بدست ایرانی ها نیفتم ولی از شانس بد وی سرمهماندار زبان فارسی بلد نبود و....

آزاد سازی عطار زاده:

یکی دیگر از پروژه های پیچیده وزارت اطلاعات در سال های اخیر پروژه آزاد سازی عطار زاده است که در آن عطارزاده در بین گروه های تروریستی دست به دست می شود تا اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) با حذف گروه چهارم و جایگزین شدن به جای آنها عطارزاده را زیرکانه به ایران منتقل می کنند.

عطارزاده دیپلمات ایرانی ربوده شده در پاکستان بود که پس از 17 ماه با یک ابتکار زیرکانه سربازان گمنام امام زمان (عج) آزاد و به میهن بازگردانده می شود .

پروژه مدحی /جزئيات نفوذ و انهدام پروژه يكپارچه كردن اپوزيسيون :

سربازان گمنام امام زمان(عج) در يک عمليات اطلاعاتي پيچيده ديگر، پروژه آمريکايي- صهيونيستي «دولت در تبعيد» را با يک عامل نفوذي ويژه و موثر با شکست مواجه کردند ، قرار بود شوراي ۳۰ نفره اين دولت براي مديريت و هدايت عمليات خرابکارانه در ايران و براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران در پادگاني در تل آويو مستقر شود که سخنان محمدرضا مدحی، عامل نفوذی جمهوری اسلامی ایران در میان اپوزیسیون موجب غافلگیری گروه های اپوزیسیون شد .

به گفته خود او  پس از مدتي به فرانسه رفت و در آنجا با اميرحسين جهانشاهي سرمايه‌ دار ايراني داراي تابعيت فرانسوي - اسرائيلي كه پدرش از چهره‌هاي نزديك به رژيم پهلوي به ويژه اشرف بود و خود او نيز مسئوليت سازماني موسوم به (موج سبز) را برعهده داشت و 9 سال براي اقدامات براندازانه در سرزمين‌هاي اشغالي دوره ديده بود و همچنين مهرداد خوانساري از عناصر سلطنت‌طلب وابسته به دفتر به اصطلاح مطالعاتي سازمان جاسوسي MI6انگليس كه پدر وي نيز از ديپلمات‌هاي رژيم شاه بود، ملاقات كرد و توانست با نفوذ در بطن جریان برانداز پروژه ای گسترده را خنثی سازد .

دستگیری 15 جاسوس موساد به طور همزمان :

با تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان تعدادی از جاسوسان و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس، دستگیر شدند که جزئیات آن در اطلاعیه وزارت اطلاعات به این شرح است :

بیش از ۱۵ نفر از عوامل عملیاتی و پشتیبانی اعم از دارندگان شناسنامه ایرانی و اتباع بیگانه در این عملیات دستگیر شدند که تعدادی از آن ها با مشاهده اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بر بسیاری از جزئیات سناریوی طراحی شده توسط موساد، لب به سخن گشوده و ضمن اعتراف صریح پیرامون ماموریت هایی كه به عهده آنها گذاشته شده، ابعاد مهمی از 'ماموریت شیطانی' خود را بازگو نمودند.

دستگیری قاتل شهید علی محمدی در سالگرد شهادت :

2 دی ماه 88، مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران که قصد سوار شدن بر خودرویش را داشت با انفجار موتور مجاور خودرویش به شهادت رسید. یک سال پس از این واقعه در 20 دی ماه 89 وزارت اطلاعات از دستگیری عوامل ترور استاد علی محمدی خبر داد و چند روز بعد «علی جمالی فشی» که به عنوان عامل ترور شهید علی محمدی شناسایی و دستگیر شده بود، به نحوه جذب در سرویس اطلاعاتی اسرائیل(موساد) و چگونگی به شهادت رساندن این محقق ایرانی پرداخت ، پس از اعترافات جمالی فشی پرونده وی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به جریان افتاد و سرانجام وی در صبح 26 اردیبهشت ماه 1391در محوطه داخلی زندان اوین به دار مجازات آویخته شد .

دستگیری عوامل ترور شهیدان احمدی روشن، شهریاری و قشقایی

در آخرین اقدام رسانه ای شده ی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند تا مبتني بر آخرين يافته‌هاي اطلاعاتي، تعدادي ديگر از عناصر هسته‌هاي تروريستي مورد بحث، اعم از عوامل عملياتي و پشتيباني، ترو دانشمندان هسته ای کشورمان را شناسايي و بازداشت کنند.

در این اقدام سازماندهي عمليات ترور شهداي هسته‌يي كشور در قالب سلول‌هاي سازمان يافته در چندين لايه‌ي حفاظتي متشكل از عناصر « شناسايي، لجستيك، عمليات» بوده است كه با عنايات الهي، كليه‌ي عوامل دخيل در ترور شهيدان شهرياري، احمدي روشن و قشقايي، مورد شناسايي قرار گرفته و بازداشت شدند.

و این همه تنها گوشه ای از فعالیت های سربازان گمنام امام زمان (عج) در دوران مدیریت با اقتدار حیدر مصلحی در دستگاه اطلاعاتی است که با وجود تمام تحریم های امنیتی و اطلاعاتی دستگاه امنیت کشورمان توانسته آن را به قمر بنشاند البته ناگفته نماند بنا بر اعتقاد بسیاری از صاحبنظران این موفقیت ها مرهون تدبیر به جا و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در ملغی کردن پروژه حکم عزل مصلحی نیز بوده است .

این افتخار آفرینی های اطلاعاتی پیش و بیش از هر چیز درستی تصمیم معظم له را در اردیبهشت سال 90 اثبات می کند. و اشتباه کسانی که سعی داشتند وزارت اطلاعات را وارد پازل سیاست بازی های خود کنند و چه بسا که اگر ورود به موقع رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از انحراف نبود، امروز فاجعه ای بدتر از زمان اصلاحات در انتظار این وزارت خانه راهبردی بود.

به هر حال روز میلاد آخرین منجی بشریت حضرت امام زمان (عج) به نام روز شیرمردانی نام پذاری شده است که برای دفاع از کیان مملکت شیعی با افتخار ایستاده اند و چه مقامی بالاتر از اینکه نام این افراد در روزی که دنیا به شادی حضور منجی دلها شادمان است ثبت شده است .باشدکه مزد و اجر واقعی کارشان را از صاحب همین روز دریافت کنند .

انتهای خبر/ع1

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.