جمعه 20 مرداد 1391 | 11:44
فراز‌هایی از زندگی شهید بابایی‌زاده
فراز‌هایی از زندگی شهید بابایی‌زاده
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : در خرداد ۱۳۶۲، در محله ساختمان (کوی شهدای فعلی) اندیمشک و در دامان مادری عفیف و پدری سختکوش و مؤمن و در خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشود که نامش را «مجتبی» گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دفاع مقدس بسیج پیشکسوتان


دوران کودکی او همزمان با سال‌های پر بار دفاع مقدس بود. تربیت صحیح پدر و آموزه‌های اخلاقی مادر از‌‌ همان دوران که فضا آکنده از بوی جهاد و شهادت بود، باعث شد او متفاوت از هم سن و سالانش بار بیاید. 

وی دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در اندیمشک و در دبستان «فردوسی» و مدرسه «آزادگان» گذراند. 

در نوجوانی، شخصیتی منطقی و معقول داشت و آنچنان صلابت و وقاری در رفتارش آشکار بود که او را از دیگر همسن و سالانش متمایز می‌کرد. برخورد خوب و لحن کلامش و آرامش در رفتارش، سبب برانگیختن احترام و تحسین همگان می‌شد. ارتباط عمیق عاطفی با خانواده و اقوام و دوستان داشت. 

در آغاز ورود به سپاه، یگان مخصوص «صابرین» را برای خدمت برگزید و چندین سال آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسا را با موفقیت پشت سر گذاشت. این آموزش‌ها از او تکاوری دلاور و شجاع ساخته بود. 

به گفته همرزمان و فرماندهانش در رزم و جنگ از قوی‌ترین و باهوش‌ترین نیروهای عملیاتی به شمار می‌رفت و دارای قدرت عملیاتی بالایی بود. 

شهید مجتبی بابایی‌زاده، تکاوری دلاور بود که به دلیل توانایی بالای ذهنی و جسمی در چندین عملیات سخت و موفق علیه دشمنان مرزی نظام مقدس شرکت کرده بود. 

فرزند قهرمان اندیمشک در تاریخ ۱۳۹۰/۶/۱۳ در عملیات پاکسازی مرزهای شمال غرب کشور از وجود اشرار و گروهک تروریستی پژاک در ارتفاعات جاسوسان در نبردی سخت به آرزوی دیرینش رسید و به فیض شهادت نایل شد. در هنگام شهادت، ذکر یا «علی بن ابی طالب» بر زبانش جاری بود و به خیل شهدا پیوست. 

مراسم تشییع این شهید با شکوهی وصف‌ناپذیر که یادآور سال‌های دفاع مقدس بود، در روز پنجشنبه ۱۳۹۰/۶/۱۷ برگزار شد. 

پیکر پاک این شهید در بهشت زهرای اندیمشک در جایی که آرزوی دفن شدن در آنجا را داشت، در کنار پسر عمه‌اش، فرمانده شهید عزت الله حسین‌زاده آرام گرفت. یادش گرامی باد. بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.