دوشنبه 23 مرداد 1391 | 07:17
درباره قدرت نسل چهارم موشک های ایران
35پايگاه آمريكاو رژیم صهیونیستی درچنددقيقه محومي‌شوند
35پايگاه آمريكاو رژیم صهیونیستی درچنددقيقه محومي‌شوند
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : در نسل چهارم اين موشک‌ها از سيستم هدايتي تازه‌اي بهره گرفته شده. امروز اضافه بر قابليت‌هاي قبلي، نيروهاي مسلح ايران قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ اهداف زميني و دريايي، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهي، سايت‌هاي موشکي، زاغه‌هاي مهمات، رادارها و ديگر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌اي مورد هدف قرار دهند و منهدم کنند.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه دفاع مقدس بسیج پیشکسوتان : با وقوع بيداري اسلامي در منطقه و سير تحولات به نفع ملت‌هاي مسلمان، رژيم صهيونيستي روز به روز منزوي تر و ضعيف‌تر شد؛ از سوي ديگر روند تحرکات مردمي در منطقه، معادلات را به نفع ايران رقم زد و اين رژيم بيش از پيش نظاره‌گر قدرتمند شدن ايران و زوال قدرت خود در منطقه بود. همين موضوع سبب شد تا اسرائيلي‌ها با سياست فشار بر آمريکا و اتحاديه اروپا با دستاويز قرار دادن مساله هسته‌اي کشورمان به عنوان اهرمي بازدارنده براي کاهش قدرت و اقتدار کشورمان در خاورميانه تلاش کنند.


از اين رو کشورهاي غربي براي تامين اهداف اسرائيل مامور شدند تا طي يک برنامه فشرده با ايران بر سر حقوق مسلّم هسته‌اي وارد مذاکره بشوند که در اين زمينه نيز با درايت ديپلمات‌هاي ايراني هر بار در هر مذاکره، ايران با اقتدار از حقوق هسته‌اي خود دفاع نمود و وفاق کشورهاي غربي را در شکست سياسي ايران در هم شکست. 

اسرائيلي‌ها که همواره در پي شکست مذاکرات ايران و ۱+۵ بودند با برآورده نشدن خواسته شان به گنده گويي و تهديد ايران روي آوردند. اسرائيلي‌ها در اين ميان اعلام داشتند که طرح حمله هوايي به تاسيسات هسته‌اي ايران را نظير عملياتي که در نابود‌سازي تاسيسات هسته‌اي همپيمان ياغي خود يعني صدام تکريتي معدوم داشتند، روي ميز خود دارند. 

البته موضع‌گيري دستگاه امنيتي اسرائيل بيشتر اين بود که اگر ايران به نقطه‌اي برسد که تنها عمليات نظامي بتواند برنامه هسته‌اي اين کشور را متوقف کند يا به عقب بازگرداند، ترجيح داده مي‌شود که آمريکا چنين عملياتي صورت دهد؛ عمدتاً به اين دليل که آمريکا توانمندي‌ها، منابع و پايگاه‌هاي نظامي براي عمليات در سراسر ايران و نيز توان تداوم عملياتي نظامي در دوره زماني طولاني (حتي ماه‌ها) را در اختيار دارد. چنين عمليات مداومي ايران را از بازسازي و احياي برنامه هسته‌اي خود بازمي‌دارد.
اما طي اظهار نظر‌هاي متفاومت و مانور قدرت نظامي ايران و نمايش دستاوردهاي جديد نظامي کشورمان کم‌کم بادکنک تهديدات اسرائيل ترکيد و مقام‌هاي رسمي اين کشور تهديدات نتانياهو عليه کشورمان را توخالي و يک بلوف بزرگ تاريخي قلمداد کردند. 

شوراي ۸ نفره تعطيل است 

در اين ميان يک مقام ارشد دولت رژيم صهيونيستي که نخواست نامش فاش شود، در خصوص تهديدات نظامي اسرائيل عليه ايران بيان داشت: تهديدات رژيم صهيونيستي مبني بر اينکه هر وقت که بخواهد به تاسيسات هسته اي ايران حمله خواهد کرد فقط يک تاکتيک ساختگي نتانياهو است و ماه‌ها است که در شوراي ۸ نفره دولت رژيم صهيونيستي، صحبتي درخصوص حمله به ايران نشده است.


شوراي ۸ نفره رژيم صهيونيستي شورايي داخلي در دولت اين رژيم به شمار مي‌رود که هشت نفر از مهمترين وزراي اين رژيم عضو آن هستند و رياست آن بر عهده «نتانياهو» نخست وزير اين رژيم است.
به نوشته «راشا تودي»، اين مقام دولتي گفته است تا جايي که من به ياد دارم از ماه اکتبر تا به حال ماه‌ها است که در اين شورا صحبتي درباره ايران نشده است. 

همچنين اين مقام دولتي توافق ميان « نتانياهو» با مقامات نظامي رژيم صهيونيستي را که شديدا مخالف حمله اين رژيم به ايران هستند،در خصوص حمله به ايران رد کرده و گفت : ما منابع لازم براي حمله به بزرگترين رقيبمان(ايران) را نداريم. 

در همين خصوص رسانه‌ها جنجال‌هاي زيادي در جريان سفر وزير دفاع آمريکا به سرزمينهاي اشغالي راه‌انداخته بودند مبني بر اينکه در اين سفر آمريکا از رژيم صهيونيستي خواهد خواست که به ايران حمله نکند زيرا حمله به ايران تبعاتي خواهد داشت که آمريکا زير بار آن نخواهد رفت. 

بسياري از رقيبان نخست وزير رژيم صهيونيستي از جمله «شائول موفاز» وزير جنگ سابق اين رژيم و رهبر حزب «کاديما» بزرگترين حزب مخالف نتانياهو، در هفته گذشته نتانياهو را متهم به سوء استفاده از برنامه هسته‌اي ايران براي سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادي اين رژيم و منحرف کردن افکار عمومي مردم سرزمينهاي اشغالي از طرح اقتصادي‌اش براي افزايش ماليات ، کاهش هزينه‌ها و افزايش قيمت سوخت کردند. 

بلوف قرن 

همچنين يک تحليلگر برجسته و مشهور ايرلندي در مقاله‌اي از تهديد رژيم صهيونيستي به حمله عليه ايران تحت عنوان «بلوف قرن» ياد کرد و گفت: صهيونيست‌ها ۴۰ سال است، جنگي را نبرده‌اند.

«کاکبرن» که از سال ۱۹۷۹ در سمت خبرنگار و تحليلگر مسائل خاورميانه براي نشرياتي چون «فايننشال تايمز» و «اينديپندنت» قلم زده است، افزود: نتانياهو صاحب يک هنر است و آن هنر چيزي جز تهديد جلوه دادن کشورها نيست. اين تحليلگر مشهور ايرلندي نتانياهو را يک پوکرباز حرفه اي دانسته که تهديد ايران را به گونه اي جلوه داده است که کسي حاضر نباشد بر سر بلوف بودن آن با وي شرط بندي کند. 

خواهش اشکنازي مئير داگان و يوال ديسکين 

پايگاه اينترنتي «واي‌نيت نيوز» ۳ آگوست ۲۰۱۲ (۱۳مرداد) در مقاله‌اي به همگرايي راهبردي آمريکا و رژيم صهيونيستي در قبال برنامه هسته‌اي ايران پرداخت و نوشت: تصميم‌سازان اسرائيلي به‌طور فزاينده‌اي متقاعده شده‌اند که آمريکا در جلوگيري از ظهور ايراني هسته‌اي مصمم است. در طول چند سال گذشته نيروي دفاعي اسرائيل و دستگاه امنيتي اين کشور بر گزينه نظامي مؤثر عليه ايران متمرکز شده‌اند.
 
يک برنامه خلاّق براي تحقق اين هدف در طول دوره رياست گابي اشکنازي بر ستاد مشترک ارتش اسرائيل تدوين شد، اما بعد از آن بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير و ايهود باراک، وزير دفاع اسرائيل با دو مانع روبه‌رو شدند: دولت اوباما به دليل وحشت از افزايش بهاي نفت، به‌طور جدي مخالف حمله بود که در نتيجه آن، احياي اقتصادي در آمريکا با چالش مواجه مي‌شد و شانس انتخاب مجدد اوباما کاهش مي‌يافت. 

در ادامه مقاله آمده است: در اسرائيل افسران نيروي دفاعي و جامعه اطلاعاتي اسرائيل مصرانه از باراک و نتانياهو خواستند هر گونه طرحي براي حمله را به تعويق بيندازند. اشکنازي، مئير داگان، رئيس سابق موساد و يوال ديسکين، رئيس سابق شين‌بت اصولاً مخالف حمله عليه ايران نبودند؛ اما از نظر آن‌ها، حمله به ايران به‌ويژه از سوي اسرائيل بايد به‌عنوان آخرين حربه مد نظر قرار گيرد. 

البته مقامات رژيم صهيونيستي به عدم توانايي مقابله با ايران حتي با تکيه بر توان نظامي آمريکا و ناتو واقف هستند. بدين منظور است که مکررا اين جمله معروف را اعلام مي‌کنند که «همه گزينه‌ها درباره ايران روي ميز قرار دارد.» و در اين ميان گزينه نظامي به عنوان راه حل نهايي و دور از انتظار مد نظر آنها قرار دارد و بدين منظور سعي مي‌کنند تا با طرح ايران هراسي در منطقه، ديگر کشورها حتي همسايگان کشورمان را عليه ما بسيج کنند. به همين دليل است که تنها بحث فشار و تحريم اقتصادي عليه ايران را بهترين گزينه در حال حاضر مي‌شمارند؛ اگرچه بازهم به اين موضوع معترف هستند که تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران نيز بي تاثير بوده است. 

تهران براي همه تهديد است 

در همين راستا مدير سياسي وزارت جنگ اسرائيل اظهار داشته است که «فعلا گزينه اصلي تمرکز روي تحريم‌ها بويژه تحريمهاي اقتصادي عليه ايران است و سعي مي‌شود تا با ايجاد ائتلاف و اجماع بين‌المللي اين توانايي خطرناک ( منظور برنامه هسته اي) از دسترس ايران دور نگه داشته شود. ايران فقط براي اسرائيل تهديد نيست بلکه رژيم تهران تهديدي براي عربستان سعودي، کشورهاي عرب خليج فارس، همه کشورهاي عرب، سني‌ها، منافع غرب و در کل براي همه است. از اين رو فعلا مسئله اصلي تحريم‌هاست.»


حمله به ايران حربه پيروزي در انتخابات 

سياست آمريکا که در حال حاضر شديدا تحت تاثير فضاي انتخابات رياست جمهوري اين کشور قرار دارد، سبب شده است که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و ميت رامني نامزد انتخابات رياست جمهوري، در راستاي جلب رضايت رژيم صهيونيستي و لابي صهيونيستي در آمريکا از هيچ اقدامي فروگذار نکنند. در اين ميان بحث حمله نظامي به ايران يکي از وعده‌هاي انتخاباتي است که از سوي اين دو بخصوص رامني مطرح شده است که کاملا جنبه تبليغاتي براي اين نامزد دارد.


به نظر مي‌رسد که باراک اوباما در اين خصوص با توجه به تجريه سياسي‌اش با احتياط بيشتري عمل کرده است اما رامني که تنها به پيروزي در انتخابات اين کشور فکر مي‌کند و حمايت لابي صهيونيستي در انتخابات آمريکا را بسيار موثر مي‌داند در عين حالي که مي‌داند حمله نظامي به ايران غير ممکن است اما سعي دارد با هر وعده اي نظر صهيونيست‌ها را به خود جلب کند. اين درحالي است که بحث حمله نظامي به ايران همواره با مخالفت مقامات آمريکايي روبرو شده است و بدون شک فضاي احساسي انتخابات در اين کشور نمي‌تواند تاثيري بر روي تصميمات مقامات اين کشور بگذارد. 

حمله به ۳۵ پايگاه آمريكا در چند دقيقه 

يکي از اخباري که تاکنون بازتاب بسيار گسترده‌اي در ميان مطبوعات جهان داشته، خبر آزمايش موفقيت‌آميز نسل جديد از موشک‌هاي پيشرفته «فاتح ۱۱۰» است. اين موشک‌ها که در رده موشک‌هاي ميان‌برد طبقه‌بندي مي‌شوند، داراي برد بيش از ۳۰۰ کيلومتر و قابليت نقطه‌زني هستند. خبر آزمايش اين موشک‌ها، از همان ساعات اوليه در ميان تقريباً همه مطبوعات معتبر غربي بازتاب يافت.


بازتاب اين خبر تا جايي بود که با واکنش وزارت دفاع آمريكا و وزارت خارجه انگليس روبه‌رو‌‌ شد. پنتاگون با ارائه گزارشي از افزايش قدرت تخريب و دقت هدف‌گيري موشک‌هاي بالستيک فاتح ۱۱۰ ايران خبر داد. 

نسل چهارم 

اين گزارش مي‌افزايد: در نسل چهارم اين موشک‌ها از سيستم هدايتي تازه‌اي بهره گرفته شده که در آينده روي همه موشک‌ها نصب مي‌شود. در ۳ نسل قبلي فاتح ۱۱۰ سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخريب بالا و دقت در هدف‌گيري متعارف حاصل شده بود و امروز اضافه بر قابليت‌هاي قبلي، نيروهاي مسلح ايران قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ اهداف زميني و دريايي، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهي، سايت‌هاي موشکي، زاغه‌هاي مهمات، رادارها و ديگر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌اي مورد هدف قرار دهند و منهدم کنند. اصابت به صورت نقطه‌اي به معني افزايش دقت موشک در برخورد به هدف است، بدون آنکه شعاع خطاي خاصي داشته باشد.


گزارش وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) درباره افزايش دقت سلاح‌هاي ساخت ايران و افزايش قدرت آتش آنها در سال‌هاي اخير مي‌افزايد: ايران اعلام کرده هرگونه حمله نظامي به تاسيسات هسته‌اي‌اش را بشدت پاسخ خواهد داد و بيش از ۳۵ پايگاه آمريکا را در منطقه در دقايق اوليه‌اي که مورد حمله قرار گيرد، مورد حمله موشکي قرار خواهد داد و با موشکباران اسرائيل را محو خواهد کرد. 

ايران سرگرم است 

پيش از اين گزارش نيز شبکه تلويزيوني فاکس‌نيوز به نقل از وزير دفاع آمريکا به پيشرفت مستمر ايران در عرصه موشکي اذعان کرد. اين شبکه اعلام کرد: آزمايش‌هاي موشک بالستيک که سپاه پاسداران اخيرا انجام داد، با انتشار يک گزارش غيرمحرمانه همراه شد که لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا به کنگره فرستاده بود. اين گزارش که نخست در اختيار بلومبرگ قرار گرفت، نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي درباره سلاح‌هاي مختلف پيشرفت كرده است. پانتا نيز در آن گزارش به رشد پيوسته ايران در ابداعات موشکي و ارتقاي برد، قدرت انفجاري آنها و دقت اين موشک‌ها اشاره مي‌کند: «ايران پيش از اين به موشک‌هايي مجهز بود که مي‌توانستند اسرائيل و اروپاي شرقي را هدف قرار دهند اما طبق اين گزارش ايران سرگرم کارهاي بيشتري است و بزودي ممکن است موشک‌هاي با برد بيشتر آزمايش کند.» 

صهيونيست‌هاگنده‌تر از دهانشان صحبت ‌نکنند 

بازتاب اخبار دستاورد جديد نظامي کشورمان و هراس غرب از پيشرفت موشکي کشورمان گرچه خود پاسخي محکم بر زياده گويي‌هاي اسرائيل و حاميان غربي‌ا‌ش بود اما موضوع با پاسخ قاطع مقامات کشورمان نيز همراه بود.در همين راستا علي لاريجاني به اظهارات تند مقامات رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي پاسخ گفت و اظهار داشت: صهيونيست‌ها امروز گنده‌تر از دهانشان عليه ايران و حزب‌الله سخن گفتند اما ترس صهيونيست‌ها از لابه‌لاي اين کلفت‌گويي‌ها قابل درک است.

انتهای خبر/

پایگاه خبری انصارحزب الله

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.