سه شنبه 14 آذر 1391 | 09:06
حال وهوای مقر سپاه «سقز» در سال 1360 /عکس
 حال وهوای مقر سپاه «سقز» در سال 1360 /عکس
این تصویر، در مقر سپاه «سقز» گرفته شده است. تصویر دو فرمانده ی شهید سپاه «سقز»، یعنی «مصطفی طیاره» و «سید رضا حسینی» در میان دیگر تصاویر شهدای انقلاب و شهیدان «سازمان پیشمرگان مسلمان کرد» خودنمایی می کند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "

شهرستان «سقز» در شمال استان کردستان، طی سه-چهار ساله ی نخستِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از کانون های رویارویی ضد انقلاب با وفاداران به انقلاب اسلامی بود. قصابانی که تحت نام های «دموکرات» و «کومه له» در کردستان، به سلاخی جوانان جهاد سازنده گی، سپاه و بسیج می پرداختند، در «سقز» دست به جنایات هولناکی زدند و البته امنیت این شهر استراتژیک، سرانجام به برکت خون شهیدان و همت جوانان مسلمان ایران،اعاده شد.
تصویر زیر، در پایگاه «میرده» واقع در 28 کیلو متری «سقز» گرفته شده است. تصویر دو فرمانده ی شهید سپاه «سقز»، یعنی «مصطفی طیاره»(عکس سیاه و سفید سمت راست، بالای تصویر شهید یهشتی) و «سید رضا حسینی» (عکس رنگی سمت چپ، بالای تصویر شهید رجایی) در میان دیگر تصاویر شهدای انقلاب و شهیدان «سازمان پیشمرگان مسلمان کرد» خودنمایی می کند و در زیر این تصاویر،راست «حبیب سلامت» (نفر سمت) و پیشمرگ مسلمان،«کاک عثمان» (نفر سمت چپ) در حال بررسی نقشه ای هستند. تاریخ ثبت این تصویر، فروردین سال 63 می باشد و عکاس آن «محمد حسین حیدری» می باشد.
 شهید«مصطفی طیاره»  به سال 1360 به شهادت رسید. پس از او فرماندهی سپاه سقز به «سید رضا حسینی» سپرده شد و او نیز در سال 1362 خلعت شهادت پوشید.

روحمان با یادشان شاد


دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.