شنبه 18 آذر 1391 | 13:58
«نورالدين پسر ايران»
«نورالدين پسر ايران»
انقدر ساده و صميمي صحبت مي كند كه اگر ساعت ها پاي حرف هايش بشيني خسته نمي شوي، نورالدين عافي، راوي كتاب «نورالدين پسر ايران» را مي گويم، انقدر خاطره دارد كه به قول خودش اگر چندين كتاب هم از شنيده هايش نوشته شود باز هم حرف نگفته دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت " سيدنورالدين عافي در خصوص خاطرات جنگش و انتشار كتاب «نورالدين پسر ايران» گفت: از اينكه اين كتاب منتشر شده و تأثير خود را در جامعه مي‌گذارد، راضي هستم و آن را عنايت پروردگار مي‌دانم كه شامل حال بنده شده است.

همه خاطرات جنگ گفتني نيست

وي در مورد بعضي خاطرات ناگفته بيان داشت: همه خاطرات را نمي‌توان بازگو كرد، چراكه بعضي از آنها راز هستند و بعضي هم به صلاح جامعه و كشور نيست.

همسرم با ازدواج با من سهم خود را به جنگ ادا كرد

 
اين رزمنده هشت سال دفاع مقدس در خصوص نقش همسرش در جنگ و حمايت از رزمندگان جنگي و چگونگي ازدواج با وی گفت: زماني كه بنده با وي ازدواج مي‌كردم، شهيد شدن، رزمنده و جانباز بودن بزرگترين و بالاترين ارزش جامعه ما بود و هر كس چه زن و چه مرد مي‌خواست در اين ارزش‌ها سهيم شود، همسر بنده هم با ازدواج با من وارد مشكلات زندگي بنده شد و سهم خود را به جنگ ادا كرد.

وي با اشاره به مشكلاتي كه همسرش در زندگي مشترك، با آنها دست و پنجه نرم مي‌كرد، بيان داشت: چون وضع مالي بنده خوب نبود، همسرم مي‌گفت بعد از ازدواج مشكلات عديده‌اي پيش رويم بود حتي چون در خانه چيزي نداشتيم زماني كه دوستانم مي‌خواستند به خانه ما بيايند، خجالت زده بودم و مرتب امروز و فردا و اين هفته و آن هفته مي‌كردم كه نيايند چون آمدن آنها براي خانه ما هزينه داشت و ما هزينه آن را هم نداشتيم.

عافي ادامه داد: همسرم تعريف مي‌كند گاهي وقت‌ها زيرفرش را نگاه مي كردم و يك يا دو هزار تومان پيدا كرده و براي رفتن به خانه پدر و مادرم كرايه ماشين مي دادم و خوشحال مي‌شدم و خدا را شكر مي‌كردم.
 
وي تصريح كرد: به گفته همسرم، وی خواستگاران زياد و پولداري داشت اما با اينكه بنده شرايط جسمي و مالي خوبي نداشتم و قيافه‌ام هم خوب نبود، توسط يك عكس كه شايد بدتر از چهره امروزي‌ام را داشت ازدواج با من را قبول كرد و خود را به نحوي در ثواب جنگ و دفاع از ميهن شريك نمود كه از اين وضع هميشه خدا را شاكرم.

اصلي‌ترين نقش در هشت سال دفاع مقدس را مادران و همسران شهدا ايفا كردند

 
صاحب خاطرات «نورالدين پسر ايران» بيان داشت: اصلي‌ترين نقش در هشت سال دفاع مقدس را مادران و همسران شهدا ايفا كردند، چراكه مادر و همسر بنده وقتي من زخمي مي‌شدم و به عقب بر مي‌گشتم، حتي گوشواره‌هاي خود را براي زودتر خوب شدن و زودتر به جبهه برگشتن من فروخته بودند.

عافی بانوان ايراني را نقش آفرين واقعي مقاومت‌ها و پايداري‌ها در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: اگر نبودند اين شيرزن‌ها و مقاومت و ايستادگي آنان، بدون شك نااميدي در دل رزمندگان ما رخنه مي‌كرد و رزمندگان ما زود از پاي در مي‌آمدند.

دليل اينكه امام(ره) را زيارت نكردم

 
وي به خاطرات خود در مورد امام راحل اشاره كرد و بيان داشت: در طول جنگ، سه يا چهار بار فرصتي پيش آمد كه به زيارت امام (ره) بروم اما بنا به دلايل شخصي به خودم جرات ندادم كه ايشان را زيارت كنم، زيرا باورم اين بود كه با دست خالي به زيارت اين مرد بزرگ و خدايي رفتن جز خجالت چيز ديگري عايدم نخواهد شد.

اين رزمنده هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: اين عوامل باعث شد كه از زيارت ايشان محروم و بي‌نصيب باشم و الان اين هم يك داغ بزرگ است كه به سينه‌ام مانده و قلبم را مي‌فشارد.

نورالدين عافي ادامه داد: ما با كم‌كاري خود زهري را به امام نوشانيدیم كه انگار خود نوشيده‌ایم و اينك آنهايي كه آن زمان سخت كشور با آن شرايط جنگي را ديده و به جبهه نيامده‌اند و در زماني كه عده‌اي با خون و جان خود، جنگ مي‌كردند و عده‌اي سرمايه مي‌اندوختند، بايد جواب بدهند؛ اينها بودند كه زهر را به امام نوشاندند.

تنها نقد رهبري به كتاب كم رنگ بودن نقش همسرم بود

 
وي در مورد نظر مقام معظم رهبري در خصوص انتشار كتاب «نورالدين پسر ايران» و همچنين خاطره خود در مورد ايشان بيان داشت: رهبر عزيزم تمام كتاب را با دقت خوانده بودند و تنها نقدشان به اين كتاب اين بود كه از نقش همسرم در اين كتاب كم گفتم كه فرمايش ايشان باعث شد دو ساعت در مورد خاطرات همسرم با نويسنده اين كتاب، معصومه سپهري گفت‌وگو كنم كه به لطف خدا در چهار فصل در كتاب آينده منتشر خواهد شد.

اين رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: حضرت آقا با خواندن اين كتاب به تمام خصوصيات بنده پي برده بودند كه شايد خودم تا به حال به آنها واقف نبودم.

از اينكه توسط انتشار اين كتاب، قلب رهبرم را شاد كردم سجده شكر به جا آوردم

 
عافي بيان داشت: از اينكه توسط انتشار اين كتاب، قلب رهبرم را شاد كردم خدا را شكر مي كنم و سجده شكر به جا مي‌آورم و از اينكه مقام معظم رهبري با اين همه دقت و مطالعه عميق نظر خود را در خصوص اين كتاب اعلام كردند از ايشان ممنونم و خدا را شاكرم.

وی در خصوص تبديل شدن اين كتاب به فيلم گفت: اگر قرار باشد فقط 10 درصد واقعيت اين كتاب و ساير واقعيت‌هاي جنگي به تصوير كشيده شود، راضي هستم؛ مخصوصا به خاطر تاثير خيلي زياد اين نوع كتاب‌ها در جامعه و در بين جوان‌ها، موافقم به فيلم تبديل شود.
 
متاسفانه فيلم‌هايي كه امروز از واقعيت جنگ نشان داده مي‌شود، بي‌انصافي محض در مورد رزمندگان و شهداست
 
اين رزمنده هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: متاسفانه فيلم‌هايي كه امروز از واقعيت جنگ نشان داده مي‌شود، بي‌انصافي محض در مورد رزمندگان و شهداست، زيرا در اين فيلم‌ها اكثرا عراقي‌ها را ضعيف و رزمندگان ما را قوي نشان مي‌دهند، در حالي كه عراقي‌ها بهترين جنگجوها بودند و بهترين سلاح‌ها و تجهيزات جنگي را در اختيار داشتند و اگر در يك طرف اين واقعيت جنگي و در طرف ديگر مقاومت و ايمان و شجاعت رزمندگان ما كه در اين شرايط سخت جنگيدند گفته مي‌شد به معناي واقعي به مقاومت رزمندگان ما پي برده مي‌شد.
 
عافي از سازندگان فيلم جنگ خواست تا ايمان و شجاعت رزمندگان ما را به معناي واقعي نشان دهند و طوري فيلم نسازند كه تصور شود ما سلاح‌هاي قوي داشتيم و رزمندگان ما هيج نوع آموزشی نديده بودند، زيرا بدترين شرايط هشت سال دفاع مقدس براي رزمندگان ما آن آموزش‌هاي سخت بود كه روزانه شايد 17 ساعت طول مي‌كشيد.

وي گفت: در چنین شرايطی و با نشان دادن تجهيزات كامل دشمن، مقاومت رزمندگان ما معناي واقعي و گسترده خود را پيدا مي‌كند؛ ما در اين جنگ نابرابر آمادگي نداشتيم، سپاه به طور كامل تشكيل نشده بود، ارتش آن طور كه بايد نبود و بهتر بگويم ما در اين جنگ با خون هزاران شهيد صاحب تجربه جنگي شديم و جنگ را ديديم و ياد گرفتيم و تجربه كسب كرده و جنگيديم.
 

تنها 35 تركش در عمليات مسلم بن عقيل به من اصابت كرد

 
راوي كتاب «نورالدين پسر ايران» به زخمي شدن خود در عمليات‌ها اشاره كرد و بيان داشت: بنده هشت بار در جنگ زخمي شدم كه دو بار آن خيلي شديد بود؛ تنها 35 تركش در عمليات مسلم بن عقيل به بنده اصابت كرد، به طوري كه باعث شد چهره بنده آسيب شديد ببيند.

عافی سخت ترين خاطرات خود را آموزش طولاني مدت در زمستان‌هاي اهواز اعلام كرد و گفت: متاسفانه مردم با اتكا به بعضي از فيلم‌هاي ضعيف تصور مي‌كنند رزمندگان ما بدون آموزش و تنها با «الله اكبر» گفتن خط دشمن را مي‌شكستند، در حالي كه رزمندگان ما در وهله اول در سايه ايمان به خدا و توكل بر او و سپس در سايه آموزش‌هاي سخت و طولاني مدت بر دشمن تازيده و پيروز مي‌شدند.
 
وی با مقايسه مقاومت‌ها و عمليات‌ها در منطقه جنوب و منطقه كردستان بيان داشت: عمليات كردستان نامردانه‌ترين عمليات‌ها بود، چراكه منافقان و دموكرات‌ها در اينجا حضور داشتند؛ با اينكه دشمن در اين منطقه مشخص نبود، اما فوق العاده خشن بوده و قساوت قلبي داشت و منطقه را خوب مي شناخت؛ گوش مي‌بريد، پوست مي كند و چشم در مي‌آورد.

مظلوم ترين شهداي ما شهداي منطقه كردستان هستند

 
اين رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بيان اينكه مظلوم ترين شهداي ما شهداي منطقه كردستان هستند، گفت: شايد به خاطر شرايط كشور نمي‌توانيم حقانيت شهداي اين منطقه را بازگو كنيم.

عافي بيان داشت: انسانيت در اين منطقه موج مي‌زد و رزمندگان با انسانيت خود آنجا را بهشت كرده بودند و به همين خاطر خداوند دري از بهشت را در آنجا به روي بچه ها گشود.

وی در پايان گوش به فرمان ولايت شدن و پشتيبان وي قرار گرفتن و همچنين خواندن و عمل كردن به وصيت نامه رزمندگان را راه نجات آنهايي دانست كه به دنبال راه شهدا هستند و گفت: وصيت نامه شهدا جامعه ما را در مقابل هجمه‌هاي مختلف دشمن واكسينه مي كند و راه درست زيستن را به ما نشان مي‌دهد.
 

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.