دوشنبه 25 دی 1391 | 14:51
بیت المقدس 2؛ عملیاتی در سخت ترین شرایط
بیت المقدس 2؛ عملیاتی در سخت ترین شرایط
عملیات ˈبیت المقدس 2 ˈ هرچند در سرمای سخت و کوهستانی منطقه غرب کشور اجرا شد اما با دلاوری های رزمندگان اسلام، دستاوردهای بزرگی برای کشور بدنبال داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "عملیات بیت المقدس 2 که در 25 دی ماه سال 1366با رمز مبارک ˈیا زهرا (س)ˈ آغاز شد تا دوم بهمن همان سال به طول انجامید.

رزمندگان سپاه اسلام در این عملیات که در دو مرحله طرح ریزی شده بود، بر آن شدند تا ضمن یک عملیات گسترده درمنطقه ای کوهستانی و سرد، دشمن بعثی را در منگنه ای جنگی قرار دهند.

این عملیات با هدف آزاد سازی ارتفاعات غرب شهر ˈماووتˈ عراق درمنطقه ای به وسعت 130 کیلومترمربع آغاز شد و در سخت ترین وضعیت جوی در میان برف و سرما توسط یگان های سپاه پاسداران ادامه پیدا کرد.

دراین عملیات که رسته های پیاده، زرهی و توپخانه ایران حضور داشتند،بیش از دو هزار و 500 نیروی دشمن کشته یا زخمی شدند. همچنین در این عملیات 785 نیروی بعثی به اسارت نیروهای خودی در آمدند.

در این عملیات 15 تانک و نفربر دشمن منهدم و بیش از 30 تانک و نفربر و همچنین ادوات سنگین و سبک و مهندسی به غنیمت سپاه اسلام درآمد.

این عملیات بعد از عملیات ˈوالفجر 4ˈ دومین عملیات لشکر 10 سید الشهدا در طول هشت سال دفاع مقدس در منطقه غرب کشور در فصل زمستان بود .

یکی از شهدای شاخص در این عملیات شهید ˈاحمد آجرلوˈ بود که در سال 1337 در کرج چشم به جهان گشود.

این شهید سرافراز از آغاز جنگ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و تا هنگام شهادت به دلیل شایستگی و کارآیی فراوان در سمت های مختلف از جمله فرمانده گردان پادگان، فرماندهی منطقه سپاه در آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه کرج و جانشینی لشگر 10 سید الشهدا (ع) و.. به خدمت پرداخت و سرانجام در عملیات بیت المقدس 2 به شهادت رسید.

پدر این شهید درباره او می گوید: خصوصیت ویژه شهید حاج احمد، روحیه عزت نفس ایشان بود، در طول مدت عمرش، هرگز از من درخواستی نکرد، آرزویم این بود که تقاضایی از من داشته باشد اما آرزویم محقق نشد.

وی می افزاید: می دانستم احمد در بسیاری از اوقات با همه مسؤولیتش پول تو جیبی ندارد؛ اما خودش را طوری نشان می داد که فکر می کردی میلیونر است، همیشه آنچه را هم که داشت مال خودش نمی دانست.

این روحیه را از دوران کودکی داشت.کار می کرد و حقوقی که می گرفت خرج خودش نمی کرد، می پرسیدم پس پولهایت را چکار می کنی؟ او چیزی نمی گفت.

پدر این شهید اضافه می کند: حاج احمد در دوران مسؤولیتش هم همین روحیه را داشت و بعد از شهادت ایشان ما مدام با مردمی مواجه بودیم که از کرج می آمدند و می گفتند: حاج احمد پدر ما بود و با رفتن او ما یتیم شده ایم. در حالی که وقتی احمد در قید حیات بود ما اصلا از این قضایا خبر نداشتیم.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.