شنبه 30 دی 1391 | 09:15
فرمانده اي که به شهداي بدر پيوست
فرمانده اي که به شهداي بدر پيوست
اسماعیل دقایقی فرمانده لشگر 9 بدر شهیدی از دیار بهترین دشت (بهبهان) و از سرداران دفاع مقدس بود که 28 دی سال سال 1365 آسمانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "

 

 همرزم محسن رضایی که از دیر باز آشنای وادی مبارزه بود، علیه رژیم پهلوی و مفاسد اجتماعی آن فعالیتهایی را انجام داد؛ فعالیت هایی که منجر به دو بار بازداشت او در سال 1353 شد.

با وجودی که شهید دقایقی هربارشکنجه های بدنی فراوانی را متحمل می شد اما پس از آزادی فعالیت های انقلابی خود را از سر می گرفت.

وی مرداد 58 فعالیت در حوزه سپاه پاسداران را آغاز کرد و به دنبال شروع تهاجم سراسری و ناجوانمردانه عراق، به عنوان نماینده سپاه در اتاق جنگ لشکر 92 زرهی اهواز حضور یافت و اینچنین کار او در جبهه های جنگ حق علیه باطل آغاز شد.

راه اندازی دوره عالی مالک اشتر و تیپ مستقل بدر از جمله اقدامات این شهید والا مقام است.

هنگامی که ماموریت تیپ یادشده به وی واگذار شد،همانگونه که شعارهمیشگی اش در زندگی این بود که هیچ وقت نباید آرامش خودمان را در آرامش مادی بدانیم ، برای عملی ساختن و تحقق آن، تلاشی شبانه روزی داشت و تمامی قدرت و امکانات خود را وقف انجام وظیفه الهی کرد و با توکل به خدا و پشتکار و جدیت در مدت کوتاهی موفق شد، یگان رزم منسجم و قدرتمندی را پایه گذاری نماید.

نیروهای رزمنده تیپ همه عاشق او بودند، او در قلوب یکایک آنان جا گرفته بود و آنها شهید دقایقی را از خود و جزو جامعه خود می دانستند و وجودش را نعمت الهی تلقی می کردند.

او فقط از نظر تشکیلاتی فرمانده نبود، بلکه بر قلوب افراد فرماندهی می کرد و درحیطه مسئولیتی او نظارت بر نیروهای تحت فرماندهی امری بدیهی بود. از سرکشی به خانواده های شهدا نیز غافل نبود.

روحیه ای که بیش از هر خصیصه و صفت دیگر در تمامی مراحل زندگی به آن پایبند بود، پذیرش خطای خود بود. بدین معنی که اگر احساس می کرد که با فعل و حرکت خود در رابطه با فردی دچار خطا شده، هرچند که از نظر مسوولیت و شرایط سنی از طرف مقابل خود بالاتر بود، در صدد اعتراف به خطا بر می آمد و از آن فرد پوزش می طلبید.

در مطالعه و بالابردن آگاهی و معلومات خود جدیت خاصی داشت و تا آخر عمر پربرکتش از تحصیل دانش باز نماند.

شهید دقایقی با استفاده از فرصتی که برایش در قم و استان مرکزی پیش آمده بود ، در کنار وظیفه حساس و مهم فرماندهی و حفاظت از شخصیتها و کادرهای انقلاب، به فراگیری ادبیات عرب، تفسیر، اخلاق و تاریخ اسلام پرداخت.

انس با قرآن از شاخص ترین خصوصیت او بود. حتی در اوج مشکلات و گرفتاری ها از تلاوت قرآن نیز غافل نمی شد.

از همسر وی نقل شده که او سالی سه بار قرآن را ختم می کرد.

این شهید بزرگوار در عملیات عاشورا و قدس 4 و همچنین کربلای 2 ، 4 و 5 در سمت فرماندهی تیپ ، خالصانه انجام وظیفه نمود و یگان او جزو یگان های موثری بود که در موفقیت رزمندگان اسلام نقش چشمگیری داشت.

هنگامی که درعملیات کربلای 5 برای انجام ماموریت شناسایی، با یک دستگاه موتورسیکلت عازم محور بود در مسیر مورد اصابت بمباران هواپیماهای رژیم متجاوز عراق قرار گرفت و به دیدار حق شتافت.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است:خواهران و برداران عزیز : برای شما آرزوی صبر و استقامت در پی گیری اهداف اسلامی دارم،انشاءالله بتوانید با کار و فعالیت خود را وقف پیشرفت راه خدا و اسلام کنید، پیش بردن اسلام در جهان، جهانی که پر از فسق و فجور است تلاش و ایثار می خواهد ، در راه حسین (ع) سیدالشهد رفتن، حسینی شدن می خواهد.

(ایرنا)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.