سه شنبه 1 اسفند 1391 | 11:49
«صديقه رودباري» شهيدي كه به بانوان، كار با سلاح مي ‏آموخت
«صديقه رودباري» شهيدي كه به بانوان، كار با سلاح مي ‏آموخت
شهيد «صديقه رودباري» هجدهم اسفند 1340 در يك خانواده مذهبي به دنيا آمد و از سنين نوجواني با تشويق برادرش در كتابخانه مسجد امام حسن عسكري(ع) نارمك شروع به فعاليت كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"هرچه زمان مي گذشت، وي دقيق تر و كامل تر در خط اسلام اصيل و انقلاب قرار مي گرفت و به سبب ضرورت كار جمعي و تشكل و انسجام، با شركت در تشكل انجمن اسلامي محل تحصيل، به فعاليت هاي صادقانه و خستگي ناپذير خويش اوج بيشتري مي بخشيد.

شهيد «صديقه رودباري» ساده مي زيست و در عوض با استفاده از حقوقش به خانواده هاي مستحق كمك مي كرد؛ وي از استعداد نويسندگي بسيار زياد و ذوق سرشاري برخوردار بود.

نمونه هاي نشر بسيار قابل توجه داستان و شعرهاي خوبي حتي از سال هاي پيش از انقلاب از او به جاي مانده كه با توجه به سن و تجربه اش به راستي درخور ستايش است. جالب تر اينكه اين اشعار در عين زيبايي، همواره از محتواي حماسي، شهادت طلبي و فداكاري موج مي زند.

ايشان در پنجم خردادماه به دنبال يك سري تلاش هاي گسترده با پيشنهاد خود و بالاخره موافقت سازمان، به كردستان رفت تا مردم رنج ديده آن سامان را مددي رسانده و حمايت از «خلق كُرد» را به اثبات برساند و قامت سراپا استقامت خويش را فداي پشت هاي خميده و دست هاي غمين و پرتاول مستضعفان آن ديار كند.

شهيد «صديقه رودباري» با توجه به شرايط بسيار سخت كردستان در آن زمان دوشادوش پاسداران بانه فعاليت مي كرد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، اقدام به تأسيس انجمن اسلامي در دبيرستان خود كرد و فعاليت هايش منسجم‏تر شد.

وي ضمن حفظ ارتباط با سازمان، از طريق انجمن اسلامي مخابرات به سنندج رفت و بعد از مدتي به همراه چند تن از دانشجويان به امور كتابخانه شهر پرداخت و در 27 خرداد به تهران آمد و سپس دوباره به سنندج رفت.

از آنجا به بانه شتافت و در رابطه با جهاد سازندگي به فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي پرداخت و در تاريخ 28 مرداد 58 پس از تعليم استفاده از سلاح به عده اي از خواهران، متأسفانه با گلوله يكي از آنها كه سلاحش را به سوي او نشانه گرفته شده بود، در سن 19 سالگي به شهادت رسيد و بسياري را در سوگ رفتنش عزادار ساخت.

مردم بانه او را خواهر سياه‏پوش و زينب زمانه مي خواندند و برادر شهيد محمود خادمي، فرمانده سپاه پاسداران بانه گفت: آن قدر اين خواهر فعال بود كه جاي خالي اش را شايد چندين نفر نتوانند پر كنند.

مردم بانه خصوصاً بزرگان اين شهر مراسم تشييع بسيار چشمگيري براي اين شهيد داشتند و مجلس ختم و ترحيم براي يادبود وي برگزار كردند.

او هر شب پس از اقامه نماز شب، ساعت‏ها با خدا راز و نياز مي كرد. دست‏نوشته هايي كه از او باقي مانده، حكايت از آن دارد كه او آگاهانه در اين راه گام برداشته است.

وي در آخرين تماس تلفني با خانواده، اظهار كرده بود كه هيچ‏گاه تا اين اندازه به شهادت نزديك نبوده است.

بسيج جامعه زنان سپاه استان سمنان در وصف شهيد «صديقه رودباري» وبلاگي با آدرس www.rodbary.blogfa.com طراحي كرده است.

نخستين يادواره 13 شهيد زن استان سمنان، سوم اسفندماه در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنراني فائزه عظيم زاده‏اردبيلي، استاد دانشگاه و معاون پژوهشي دانشگاه امام صادق (ع) برگزار مي شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.