شنبه 5 اسفند 1391 | 08:32
مصادف با حضور امام خامنه اي در شلمچه
27 اسفند به نام «راهيان نور» در تقويم ثبت شد
27 اسفند به نام «راهيان نور» در تقويم ثبت شد
دبير شوراي فرهنگي عمومي كشور گفت: 27 اسفند كه مصادف با حضور امام خامنه اي در شلمچه است به عنوان روز «راهيان نور» در تقويم ملي كشور ثبت شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

منصور واعظي اظهار كرد: حضور راهيان نور در سرزمينهاي نور و مناطق عملياتي به خصوص در تعطيلات نوروز و لحظات ابتدايي سال، حركتي ارزشمند است كه در چند سال اخير در كشور شروع شده و اين امر در نهايت به گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در بين آحاد ملت ايران به خصوص جوانان منجر مي شود.


وي افزود: خوشبختانه سال به سال، استقبال مردم به خصوص جوانان از راهيان نور بيشتر مي شود به همين دليل اين امر وظيفه ما در ساماندهي هرچه بيشتر و بهتر اين حركت ارزشي را بيشتر مي كند.


واعظي ادامه داد: بر اساس همين اهميت، در آخرين جلسه شوراي ملي ترويج فرهنگ ايثار و شهاد، مقرر شد كه يك روز به عنوان روز راهيان نور به صورت رسمي در تقويت ملي كشور ثبت شود تا اين حركت بيش از گذشته در كشور نهادينه شود.


دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور ادامه داد: اين پيشنهاد در آخرين جلسه شوراي عالي فرهنگ عمومي كشور كه همين هفته در تهران برگزار شد مطرح و مصوب شد كه 27 اسفند همزمان با سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در مشهد شهداي شلمچه است به نام راهيان نور در تقويم ملي كشور ثبت شود و به عبارتي اين مصوبه در اين شورا با اكثريت آرا تصويب شد.


واعظي عنوان كرد: بي شك اين مصوبه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز مصوب خواهد شد و قرار است 27 اسفند امسال در شلمچه با حضور انبوه كاروان هاي راهيان نور از سراسر كشور مراسم گراميداشت باشكوهي برگزار شود.
 

انتهای خبر/

مهر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.