دوشنبه 28 اسفند 1391 | 07:59
احمدی‌نژاد در مراسم به آب‌اندازي ناوشکن پيشرفته جماران 2:
ناوشکن "جماران" پيام‌آور صلح، دوستي و امنيت است
ناوشکن "جماران" پيام‌آور صلح، دوستي و امنيت است
رئيس جمهور حضور ناوشكن پيشرفته جماران 2 در آب‌هاي درياي خزر را در راستای تقويت دوستي‌ها، برادري‌ها، صلح و ايجاد امنيت دانست و گفت: بي‌ترديد همه كشورها و ملت‌هاي حوزه درياي خزر از پيشرفت‌هاي دفاعي ايران خوشحال بوده و آن را گامي در جهت پيشرفت خود مي‌دانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" "محمود احمدي‌نژاد" بعداز ظهر (يكشنبه) در مراسم به آب‌اندازي ناوشكن پيشرفته "جماران 2" اظهار داشت: امروز شاهد به نتيجه رسيدن دستاورد و تلاشي بزرگ هستيم و در پس ساخت اين ناوشكن، كاري دلسوزانه، تخصصي، عالمانه و خطرپذيري‌هاي بزرگ و فداكاري‌هاي عظيمي وجود دارد.

بر اساس گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوری؛ رئيس جمهور با اشاره به ويژگي‌هاي اين ناوشكن در طراحي سازه و بدنه آن تصريح كرد: كار مهندسي بسيار پيشرفته و سنگيني در طراحي سازه و اسكلت اين ناوشكن شكل گرفته است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: شايد اگر 15 سال پيش مي‌گفتند كه متخصصان كشور مي‌خواهند سازه ناوشكن را طراحي كنند كسي باور نمي‌كرد، اما امروز متخصصان و تلاشگران كشور مشغول انجام اين كار هستند و ناوشكن جماران 2 ، دومين نوع از اين مدل طراحي است.

وی با اشاره به توانمندي‌هاي اين ناوشكن در فرماندهي و كنترل و انجام ماموريت‌هاي رزمي و قدرت تدافعي آن گفت: تجهيزات آفندي و پدافندي پيشرفته و تجهيزات راداري پيشرفته‌اي در اين ناوشكن به كار گرفته شده است و در حقيقت كاري كه انجام شده بسيار ارزشمند و بزرگ است و در حقيقت ابرسامانه‌اي است كه بسياري از سيستم‌هاي به‌كار گرفته شده در آن در مرز دانش روز دنيا قرار دارد.

رئيس جمهور با بيان اينكه مهم‌تر از ساخت اين قبيل سازه‌ها، روحيه ايمان و خودباوري است، گفت: كسي كه خود را پيدا كند هيچ حد و مرزي براي پيشرفتش وجود نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد افزود: يك ملت زماني به عزت پايدار مي‌رسد كه روي پاي خود ايستاده باشد، چرا كه زماني كه تمام دانش، همت و ايمان در اختيار يك ملت باشد شكست و محدوديت معنا نداشته و نقطه پاياني وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اينكه زماني از سوي مستكبران اين جوسازي وجود داشت كه بايد تاسيسات هسته‌اي ايران نابود شود، گفت: در آن هنگام برخي افراد كه كمي از عقل بهره داشتند گفتند كه تاسيسات هسته‌اي ايران با بمباران از بين نخواهد رفت، چرا كه دانش هسته‌اي امروز در انديشه و فكر متخصصان ايراني قرار دارد.

رئيس جمهور تصريح كرد: دانش، همت، اراده، ايمان و خودباوري در انديشه و قلب متخصصان اين سرزمين موج مي‌زند و اين رمز پيروزي و موفقيت است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تبريك ميلاد حضرت زينب كبري(س) با بيان اينكه آن حضرت الگو و اسوه براي همگان است، گفت: ايمان، صلابت، ايستادگي، هوشمندي، عشق به امام نگاه عميق و الهي و مديريت حضرت زينب(س) براي همگان الگو و اسوه است.

وی با بيان اينكه حادثه عاشورا حادثه‌اي است كه هيچ‌كس نمي‌تواند آن را تحمل كند، تصريح كرد: حضرت زينب(س) با تحمل اين حادثه عظيم توانست سنگين‌ترين مديريت را در ميان كاروان اسيران انجام داده و در شرايطي كه طاغوت زمان به ظاهر پيروز شده و مي‌خواست تا با ناجوانمردي عظمت حركت امام حسين(ع) و اهل بيت را بر هم بزند با بيان اين جمله كه «جز زيبايي چيزي نديديم» همه اقدامات دشمن را بر هم زدند.

رئيس جمهور با بيان اينكه همه انسان‌ها براي رسيدن به خدا خلق شدند و پيامبران الهي براي دعوت انسان‌ها به عدالت و استقرار حكومت الهي آمده‌اند، گفت: حضرت زينب(س) با نگاهي الهي همه حوادث و سختي‌ها را در جهت رسوايي منافقان و خائنان و بيداري انسانها و استقرار شرايط موجود كه مي تواند فرصت را براي اعتلاي جامعه بشري پديد آورد مي بينند و در اين مسير حركت مي كنند.

احمدی‌نژاد تصريح كرد: حركت امام حسين(ع) در حقيقت راه نجات بشر و رسيدن به قله‌هاي كمال انساني است و در اين مسير كساني پيروز هستند كه تكاليف الهي را به درستي انجام دهند.

وی خاطرنشان كرد: اگر حادثه كربلا نبود امروز اثري از توحيد، عشق و اميد در جهان وجود نداشت.

رئيس جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود گيلان را سرزمين مومنان، مجاهدان، عالمان، عارفان و مردان و زنان پرتلاش توصيف كرد و گفت: استان گيلان ديار بركت، رحمت، مهرباني، صميميت و مقاومت است كه در آن مردان و زنان بزرگي همچون آيت‌الله بهجت و ميرزاكوچك خان جنگلي پرورش يافته اند.

احمدي‌نژاد افزود: استان گيلان دياري زرخيز است و اين نه به خاطر طبيعت و توليد محصولات فراوان بلكه به خاطر پرورش انسان‌هاي متعالي و بزرگ است.

در اين مراسم، رييس جمهور از تلاشگران و دست اندركاران ساخت ناوشكن پيشرفته جماران 2 با اهداي لوح تقدير، تجليل كرد.

همچنين پيش از سخنان رييس جمهور، سردار وحیدی وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گزارشي از روند اقدامات صورت گرفته در زمينه ساخت اين ناوشكن و نيز چگونگي انجام ماموريت‌ها در درياي خزر توسط آن ارائه كرد.

انتهای پيام/

باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.