یکشنبه 4 فروردین 1392 | 17:07
ماجرای اسیر کردن عراقی‌ها توسط دو رزمنده ۱۳ و ۱۸ ساله
ماجرای اسیر کردن عراقی‌ها توسط دو رزمنده ۱۳ و ۱۸ ساله
وقتی نزدیک‌تر شدند متوجه شدیم که همگی اسرای عراقی هستند که دو نوجوان ۱۳ ساله و ۱۸ ساله آنها را اسیر کرده و به عقب آورده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"رزمنده بسیجی حمیدرضا حقانی‌نیا در حاشیه اعزام اردوهای راهیان‌نور با تبریک سال‌نو اظهار داشت: اردوهای راهیان‌نور دارای قداست بسیار بالایی هستند و مناطق عملیاتی بوی شهدا را می‌دهند.

وی افزود: مسئولان زحمات زیادی برای برپایی این اردوها می‌کشند و روز به روز شاهد افزایش سطح کیفی اردوها هستیم.

این رزمنده با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ماجرای اسیر کردن عراقی‌ها توسط دو رزمنده ۱۳ و ۱۸ ساله اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه در گردان فاطمه‌الزهرا(س) از لشکر ۱۹ فجر بودم و عراق پاتک سنگینی زده بود و بچه‌ها داشتند به سمت عقب می‌آمدند.

حقانی‌نیا تصریح کرد: تعدادی از رزمندگان در خط مقدم جبهه بودند و ما داخل سنگر نشسته بودیم که دیدیم یک‌دستگاه لندکروز از دور می‌آید سمت ما؛ نزدیکتر که شدند دیدیم همه افراد سوار بر آن با زیر پیراهنی نشسته‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی نزدیک‌تر شدند متوجه شدیم که همگی اسرای عراقی هستند که دو نوجوان ۱۳ ساله و ۱۸ ساله آنها را اسیر کرده و به عقب آورده‌اند.

احمد احمدزادگان از سپاه شهرستان کنگان نیز با بیان اینکه ۱۷ سال است که ایام نوروز در خدمت شهدا هستم گفت: هر زمان که به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌روم آرامش پیدا می‌کنم و در این مناطق خاطرات هم‌نشینی با هم‌رزمان شهید برای ما تازه می‌شود.

وی با بیان خاطراتی از دوران حماسه و ایثار اظهار داشت: یادم می‌آید که ما توی خط زبیدات بودیم و رزمنده‌ای داشتیم به نام گرگعلی خسرو‌پور که اهل خورموج بود؛ وقتی از سنگر رفت بیرون که وضو بگیرد، خمپاره‌ای اومد و مستقیم خورد به او و به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ همه بچه‌ها خیلی متاثر شدند چون اخلاق عجیبی داشت و همیشه در حال عبادت بود.

احمدزادگان ابراز داشت: من با وجود اینکه چند بار مجروح شدم اما لیاقت شهادت را پیدا نکردم و از قافله شهدا عقب ماندم؛ یک‌بار در عملیات بیت‌المقدس در جاده اهواز – خرمشهر مجروح شدم و یک بار هم با شهید غضنفر جمیری فرمانده گردان، شهید حسین کامکاری فرمانده دسته و حاج عباس نیری معاون گروهان در منطقه دارخوین از روی شط عبور کردیم و شب هنگام به قلب دشمن زدیم که مجروح شدیم و حسرت شهادت در دل ما ماند.

انتهای خبر/

فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.