پنجشنبه 30 خرداد 1392 | 09:45
شهید چمران الگوی اساتید تراز اول انقلاب اسلامی است
شهید چمران الگوی اساتید تراز اول انقلاب اسلامی است
شهید دکتر مصطفی چمران الگوی مناسبی برای اساتید تراز اول انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، ضمن تبریک روز بسیج اساتید و همچنین تسلیت شهادت دکتر چمران بیان اظهار کرد: فقدان شهید چمران ضایعه بزرگی برای جامعه علمی به شمار می رود.

وی افزود: آرمان‌ها و انتظارات امام از دانشگاه ها این بود که افرادی همچون شهید چمران تربیت شوند.

شفیعی با بیان اینکه شهید چمران از مصادیق آیه «و یزکیهم و یعلمهم» است گفت: وی تزکیه و تعلیم یافته بود و دلیل و برهان قاطعی بود برای اینکه هم می توان در محیط کفر درس خواند و هم می توان متشرع و متدین بود.

شهید چمران مرد عمل به تکلیف بود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید چمران، شهید چمران را نمونه ای برای پایداری و ثبات قدم در دین عنوان کرد و ادامه داد: شهید چمران آنجا که باید حضور داشته باشد، حضور می یافت که از جمله این صحنه های حضور می توان به خدمت در لبنان، حضور در انقلاب اسلامی، مبارزه به عناصر تجزیه طلب کردستان و مقابله با ارتش بعثی در خوزستان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اینکه انسان رصد کند تکلیفش حضور در کجاست، یک فضیلت بزرگ است، لذا شهید چمران مرد عمل است و روح لطیف و عرفان این شهید بزرگوار در دست نوشته ها، سخنرانی ها و خطابه های ایشان موج می زند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید چمران با تاکید بر اینکه شهید چمران الگوی مناسبی برای اساتید طراز انقلاب اسلامی است اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی به ویژه در دانشگاه ها تحولات بزرگی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: امروز جهاد علمی اسلامی را دانشگاه ها مدیریت می کنند و در استقلال و قطع وابستگی، پژوهشگران تلاش می کنند.

شفیعی افزود: در مسئله دانش هسته ای که امروزه خط مقدم ما با استکبار جهانی است اساتید متعهدو متخصص دانشگاه فعالیت شایانی انجام می دهند.

مجهز شدن به دوبال تخصص و تعهد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید چمران با بیان اینکه وضع موجود با شرایط مطلوب تفاوت دارد، اضافه کرد: سطح انتظار ما از دانشگاه ها بیشتر از این است، اما این نکته را که با شرایط موجود و کمبودها نمی توان کار کرد، قابل قبول نیست چرا که شهید چمران نشانه ای بر رد این مدعاست.

وی تصریح کرد: همه کسانی که به انقلاب اسلامی سربلندی و عزت ایران عقیده دارند باید به دو بال تعهد و تخصص مجهز شوند و اساتیدی همچون چمران در دانشگاه ها تبدیل به یک جریان و نسخه رایج شوند.

شفیعی با اشاره به آرمان اسلامی شهید چمران بیان کرد: چون شهید چمران مرد تکلیف بود هرجا که احساس وظیفه و حضور را احساس می کرد حضور می یافت.

وی افزود: چمران این درس را از مکتب امام آموخته بود و همانگونه که امام راحل تکلیف گرایی را در بازگشت به ایران بعد از تبعید به فرانسه و رساندن پیام خود به گوش مردم جهان، سرلوحه خود قرار داده بود، چمران نیز ادامه دهنده همین مسیر بود.

شفیعی بیان کرد: نگاه و چشم انداز شهید چمران بلند و وسیع بود و برای بررسی شخصیت وی یکی از بهترین منابع را می توان متن پیام امام در شهادت دکتر چمران معرفی کرد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.