یکشنبه 23 تیر 1392 | 11:43
اختصاصی
آسمانی /6
آسمانی /6
شهید محمد توسلی ،جانشین سپاه مریوان

 

شهید محمد متوسلی در خانواده ای زحمتکش و مومن به دنیا آمد،خانواده اش به خاطر عشق به اهل بیت نامش را محمد نهادند . محمد با فرهنگ اصیل مذهبی بزرگ شد و به مرحله بلوغ رسید . او از روحیه بالا و اخلاق خوشی برخوردار بود وی در انجام تکالیف شرعی بسیار معتقد بود و به قرآن و ادای نماز اول وقت اهمیت بسیار می داد .

در جریان پیروزی انقلاب از زمانی که با امام(ره)و نهضت ایشان آشنا گردید،گام درمیدان مبارزه علیه رژیم منفور پهلوی نهاد و نقش موثری در آگاه نمودن جوانان محل ایفا کرد .

با تشکیل ارگان مقدس سپاه ،از آنجا که آن را رفیع ترین قله می دانست که می توان بربلندای آن اذان رشادت و حماسه از دستاوردهای آن از جان و دل مایه گذاشت . اسطوره مقاومت عرصه ایثار و شجاعت که تاب دیدن دست اندازی و تعدی متجاوزین به سر حدات کشور را نداشت با آغاز تهاجم ناگهانی عراق به کشور،برحسب وظیفه ای که نسبت به مملکت اسلامی خویش احساس می نمود ،به جبهه های شمال غرب اعزام شد و در منطقه مریوان به عنوان جانشین فرمانده سپاه رشادت های فراوانی از خود نشان داد تا این که سرانجام در یکی از روزهای سال 64 در حالی که غسل شهادت کرده بود ،در حال اعزام به منطقه محل خدمتش در کمین کومله قرار گرفت و به ضرب گلوله به شهادت رسید.

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.