شنبه 25 آبان 1392 | 16:28
سعید قاسمی در عاشورای فکه
قطعنامه 598 احلی من العسل نبود
قطعنامه 598 احلی من العسل نبود
مراسم عزاداری سوگواران حسینی، روز عاشورای حسینی در قتلگاه شهدای فکه همراه با تشییع پیکر سه شهید گمنام صورت گرفت.

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"عاشورای فکه لحظه ای به یاد ماندنی و فرصتی استثنایی برای عاشورائیان است. زمینی که سنگینی خونی را بر دوش دارد که می تواند یادآور خوبی برای درک بهتر عاشورای حسینی باشد. عاشورای امسال نیز  انبوه جمعیت عزاداران از تمام نقاط ایران در قتلگاه 120 شهید عملیات والفجر مقدماتی گردهم آمدند تا همچون سنوات گذشته لحظات ناب عاشقی را بهتر و زیباتر درک کنند. یاوران خمینی کربلای یاران حسینی را گرامی داشتند و به عزاداری مصیبت سید و سالار شهیدان پرداختند.  

سردار سعید قاسمی سخنران عزاداران بود که در اینجا سخنران نماد روایتگر روزهای عاشقی است. وی گفت: اینکه چرا روز ظهر عاشورا به این قتلگاه می‌آییم را برای کسانی می‌گویم که برای اولین‌بار به این گودال قدم می‌گذارند. ما هر سال به اینجا می‌آییم برای اینکه به بیماری فراموشی دچار نشویم. اینجا را اول عبور افراد می‌نامیدند و یک معبری دیگر به عنوان گذرگاه خلصه نیز در اینجا داشتیم همین نام‌ها است که ابتدای امر به گوش ما می‌خورد و با خود می‌گفتیم بنا است اینجا چه اتفاقی بیفتد.

وی گفت: اینجا باید عملیاتی می‌شد که بچه‌های جنگ پل‌‌های چند تیکه را روی کانال‌ها می‌انداختند تا از آنها عبور کنند و در این منطقه کویری 17 کیلومتر رمل حالتی خسته کننده برای پیاده روی بچه‌های عملیات والفجر مقدماتی شکل داد و بی‌جهت نیست که اینجا را گذرگاه مردان خلصه نامیدند. 

سعید قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس با 146 کشور به صورت غیر مستقیم در حال نبرد بودیم گفت: اینکه می‌گویند ما فقط با عراق می‌جنگیدیم دروغ بزرگی تا هیبت دفاع مقدس ما را پیش چشم جوان امروز درهم شکنند. 

وی با اشاره به کلام شهید سید مرتضی آوینی گفت: بر هر کس که ادعای شیعه بودن دارد او را جبراً از گذرگاه کربلا و عاشورا عبور می‌دهند همه ما نیز کربلایی داریم که جبراً‌ از این مسیر عبور داده خواهیم شد.

قاسمی به تابوت‌های شهید گمنام اشاره کرد و گفت: شهدای دفاع مقدس ما وقتی می‌بینند که ما از مسیر کربلا دور شدیم و مثل چنین روزهایی دنبال معیشت می‌رویم کرورکرور سر از خاک بیرون می‌آورند تا ما را بیدار کنند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره)  در مورد پیکار با آمریکا و عدم سازش با استکبار ادامه داد: براساس این سخنان امام است که می‌فهمیم قطعنامه 598 برای امام «احلی من العسل نبود بلکه جام زهر بود. 

قاسمی همچنین با ذکر خاطره‌ای از شهید همت گفت: در همین کانال بود که شهید همت روی نوک زانوها ایستاده بود و با صلابت با بچه‌ها می‌گفت: بجنگید که اگر پیکار نکنید و سنگ تمام نگذارید می‌آیند و عنان ما را به دست خود می‌گیرند. گویی او می‌دید روزی را که با مسامحه ممکن است دردنامه ای چون 598 رخ دهد و پنجره‌هایی باز شود تا قطعنامه را امضا کنند.

وی در ادامه گفت: جنس و ریشه انقلاب مبارزه با ظالمین است و این از عاشورا گرفته شده است که هیهات من الذله می‌گوییم و زیر بار ظلم زندگی نخواهیم کرد. او با اشاره ضمنی به موضوع مذاکره با آمریکا گفت: ما پیش از این با قبول قطعنامه 598 سازش کرده بودیم اما آنها به این قطعنامه عمل نکردند و 3 روز بعد از قطعنامه دوباره حمله کردند به طوری که در عرض 3 روز نزدیک به 12 هزار اسیر دادیم. 

قاسمی در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود گفت: ما می‌دانیم تنها راهی که درست است راه امام و رهبری است و فعلا سکوت می‌کنیم تا تجربه‌ای برای عده‌ای در زمینه به دست بیاید و بعد. 

صوت سخنرانی سردار سعید قاسمی در مراسم عاشورا در فکه

روز عاشورا فکه | دانلود فایل

 

پس از سخنرانی سعید قاسمی، مراسم روضه‌خوانی و عزاداری و خیمه‌سوزان در گودال قتلگاه فکه صورت گرفت و در پایان مراسم پیکر سه شهید گمنام روی  دستهای عزاداران تشییع شد. 

آلبوم تصاویر

انتهای پیام

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.