پنجشنبه 3 فروردین 1391 | 12:26
سرویس : بین الملل
جنبش حماس تاکید کرد که همچنان به عهد و پیمان خود با شهدا پایبند است و به راه آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان ادامه می‌دهد.

بسیج پیشکسوتان : به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جنبش حماس به مناسبت سالروز هفته شهدا با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد: هر سال که می‌گذرد ملت فلسطین با استقامت و پایداری خود ثابت می‌کند که سیاست رژیم صهیونیستی در زمینه ترور رهبران و اعضا و فعالان عرصه جهاد و مقاومت هرگز نخواهد توانست شعله مقاومت را خاموش و قدرت پایداری رزمندگان را تضعیف کند.

در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: ملت فلسطین یاد و خاطره شهدای فلسطین را گرامی می‌دارد، شهدایی چون شیخ احمد یاسین بنیانگذار حماس، دکتر عبدالعزیز رنتسی، شیخ جمال منصور، شیخ جمال سلیم ، شیخ صلاح شحاده، مهندس یحیی عیاش، دکتر ابراهیم مقادمه، مهندس اسماعیل ابوشنب، شیخ سعید صیام، نزار ریان، محمود ابوهنود و بقیه قربانیان حریم فلسطین که با خون پاک خویش سرزمین فلسطین را آبیاری کردند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تشدید سیاست ترور و قتل و اسارت و تبعید رهبران و چهره‌های برجسته فلسطینی هرگز عزم و اراده آنان در زمینه پایداری را تضعیف نخواهد کرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، در ادامه اين بيانيه آمده است: بی‌تردید تسریع روند برقراری آشتی ملی و تحقق آرمان‌های ملت فلسطین نشانگر وفاداری به خون شهدای نیکوکار در سالروز هفته شهدا است. قدس و مسجد الاقصی نماد آرمان فلسطین به شمار می‌روند و هر قدر دشمن صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی این شهر و محو هویت اسلامی و عربی آن بکوشد در سایه پایداری و مبارزات مردم فلسطین ناکام خواهد ماند.

در بيانيه جنبش حماس تاكيد شده است: ما از تمامی قشرهای ملت قهرمان فلسطین می‌خواهیم به منظور رهایی سرزمین‌مان و بیرون راندن اشغالگران و گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست از این سرزمین در سنگر مقاومت و در راس آن مقاومت مسلحانه وحدت رویه داشته باشند، زیرا مقاومت یگانه گزینه برای آزاد سازی فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان به شمار می‌رود.

در ادامه اين بيانيه آمده است: ما از تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس رئيس اين تشكيلات می‌خواهیم تا از تکیه بر مذاکرات دست بردارند، مذاکراتی که رژیم صهیونیستی از آن به عنوان سرپوشی برای تداوم شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس و چپاول مقدسات استفاده می‌کند.

در بيانيه جنبش حماس تاكيد شده است: ما از ملت فلسطین می‌خواهیم تا به صورت یکپارچه به مقابله با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه و قدس و تمامی بخش‌های فلسطین برخیزند. ما همچنین از امت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم تا از قدس و مسجد مبارک الاقصی حراست کنند و از پایداری ملت‌مان تا زمان احقاق حقوق حقه خویش و بیرون راندن اشغالگران صهیونیست و پاکسازی مقدسات از لوث وجود اشغالگران غاصب و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت به عمل آورند.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.