پنجشنبه 3 فروردین 1391 | 17:39
سرویس : بین الملل
منابع عراقی فاش کردند ، خودروهای نظامی حامل نظامیان سعودی وابسته به گارد ملی عربستان از طریق پل ارتباطی میان دو کشور وارد بحرین شدند.

بسیج پیشکسوتان : منابع عراقی از ورود ده ها دستگاه خودرو حامل نظامیان گارد پادشاهی عربستان به بحرین برای مشارکت در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین که همچنان ادامه دارد، پرده برداشتند.

 

این منابع تاکید کردند ، اتوبوس های حامل نظامیان به همراه نفربرهای نظامی ، صبح سه شنبه از عربستان وارد بحرین شدند.

 

به گفته این منابع، تعدادی نفربر که حامل نظامیان سعودی بودند به همراه چندین دستگاه اتوبوس حامل سربازان و نظامیان گارد پادشاهی رژیم عربستان از پل ارتباطی میان عربستان و بحرین عبور کردند و به بحرین رسیدند.

 

 

 

این منابع تصریح کردند ، ورود تجهیزات و نظامیان جدید از سوی عربستان به بحرین برای سرکوب تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیزی صورت می گیرد که مردم بحرین برای دستیابی به حقوق مشروع و ملی خود با وجود ادامه فضای ارعاب و سرکوب به آن ادامه می دهند.

 

در همین حال ، خبرها حاکی است ، نیرو‌های امنیتی رژیم آل‌خلیفه شب گذشته و امروز با معترضان بحرینی که در سومین روز عزای یکی از شهدای خود به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شدند.

همزمان با ادامه قیام مردم بحرین، درگیری‌های جدیدی میان نیروهای رژیم آل خلیفه و معترضان مخالف رژیم در این کشور روی داده است.

 

این درگیری روز چهارشنبه زمانی شروع شد که نیروهای رژیم آل خلیفه که عربستان سعودی از آنها حمایت می‌کند، به معترضانی که در سومین روز از مراسم عزاداری یکی از قربانیان، راه‌پیمایی اعتراض‌آمیز برگزار کرده بودند، حمله‌ور شدند.

 

معترضان بحرینی همچنین با برگزاری تظاهرات در برخی از روستاها و شهرهای اطراف منامه، پایتخت بحرین، و سردادن شعارهای ضد رژیم، برکناری خاندان آل خلیفه را از قدرت خواستار شدند.

 

این درگیری‌ها در حالی روی داد که حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین روز سه شنبه ادعا کرد: "درهای گفتگو باز بوده است و باز خواهند ماند."

 

حاکم بحرین در ادامه ادعاهای خود گفت، دولت از فوریه ۲۰۱۱ در اجرای اصلاحات بخش‌های امنیتی، قضایی، سیاست اجتماعی و رسانه‌ها، پیشرفت ‌قابل‌توجهی داشته است.


از زمان شروع انقلاب مردم بحرین در فوریه سال گذشته میلادی، تاکنون ده‌ها نفر کشته شده‌اند که برخی از آ‌نها تحت شکنجه جان سپرده‌اند.

 

اعتراضات مردم بحرین با وجود تشدید اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه و حمایت آل سعود و دیگر رژیم های عربی از آنها همچنان ادامه دارد و در این زمینه طی چند هفته اخیر، چند شهروند بحرینی بر اثر استنشاق گازهای سمی و اصابت گلوله به شهادت رسیده اند، این اعتراضات مسالمت آمیز در حالی با بی رحمی هر چه تمام تر سرکوب می شود، که مدعیان دفاع از حقوق بشر با سکوت کامل در برابر آن، تمام فشارهای خود را بر نظام سوریه به سبب پایداری و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی متمرکز کرده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.