جمعه 4 فروردین 1391 | 18:58
منابع عربی فاش کردند؛
سرویس : بین الملل
افشای آموزش هزاران تکفیری لیبیایی در اردن برای اعزام به سوریه و پرداخت یک میلیون دلار به هر گروه مسلح در سوریه از سوی رژیم قطر از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

بسیج پیشکسوتان : به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع اردنی فاش کرد هزاران تکفیری لیبیایی که به بهانه درمان در اردن حضور دارند، برای جنگ و آشوب در سوریه آموزش می بینند.

"علی حتر" از تحلیلگران ارنی در گفتگو با العالم گفت : یک نگاه به ائتلافها در منطقه همه چیز را روشن خواهد کرد. در واقع هرگونه احتمالی دور از ذهن نیست و همه همپیمانان آمریکا برای برآوردن اهداف این کشور در منطقه در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: ائتلافهایی شکل گرفته است که هدف آن کمک رسانی به کشورهای همسایه سوریه است؛ در همین راستا شمار بسیار زیادی از تکفیری های لیبی به بهانه درمان در اردن به سر می برند.
  حتر تاکید کرد : با اینکه برای نظام اردنی تحمل حضور هزاران تکفیری بسیار دشوار است، اما این نظام ناچار است، هر چه هم پیمانانش از او می خواهند انجام دهد؛ با این حال قطعا نظام اردن نمی خواهد با این کار خود را به ورطه نابودی بیندازد.
  علی حتر با بیان اینکه اردن هیچگاه اعتراف نخواهد کرد که به ابزاری برای مسلح کردن مخالفان نظام سوری تبدیل شده،
خاطر نشان کرد: گزارشها حاکی از آن است که هزاران تکفیری لیبیایی در اردن برای ورود به سوریه و جنگ در داخل آن آموزش می بینند.   قطر یک میلیون دلار به هر گروه تروریستی در سوریه پاداش می دهد

خبر دیگر رژیم قطر درمقابل عملیات و خرابکاری هر کدام از گروه های مسلح در سوریه، یک میلیون دلار دستمزد پرداخت می کند. 

برخی منابع فاش کردند نخست وزیر قطر اخیرا در دیدار فرماندهان گروه های مسلح که در سوریه درحال خرابکاری و عملیات مسلحانه هستند، با اعلام دستمزد و پاداش، آنها را به انجام عملیات بیشتر در خاک سوریه تشویق کرد.
  پایگاه خبری سوری "جهینه نیوز" به نقل از منابعی نوشت : شیخ حمد در این دیدار که علاوه بر فرماندهان گروه‌های مسلح، سمیر جعجع و مسئولان اطلاعاتی سعودی و ترک و نمایندگانی از آمریکا، و فرانسه نیز حضور داشتند، تأکید کرد که قطر یک میلیون دلار برای هر گروه 7 نفره در مقابل انجام عملیات خرابکارانه در سوریه دستمزد می دهد.

قطر همچنین برای هرکدام از عناصر مسلح جوایزی نقدی در نظر گرفته که به صورت ماهیانه به حسابهای آنها در بانکهای عربستان، قطر، و ترکیه ریخته می شود؛ البته به شرط آنکه عملیات مسلحانه موفقیت آمیزی در سوریه انجام داده و سبب کشته شدن افراد بیشتری شوند.
  به نوشته این منبع خبری، این دیدار قبل از انفجارهای اخیر در سوریه و پس از سفر محرمانه حمد بن جاسم به ترکیه انجام شد.
  یک مسئول امنیتی آمریکایی در این نشست به نخست وزیر قطر گفته بود دستگاه اطلاعاتی آمریکا همچنان تکفیری ها و افراطیون را تحت عنوان القاعده از نقاط مرزی به داخل سوریه هدایت می کند.
  این مسئول آمریکایی از حمد بن جاسم خواست حمایت مالی رژیم قطر از گروههای مسلح را در سوریه افزایش دهد.
  بر اساس این گزارش، افراد و گروههای مسلح در سوریه با سه اتاق عملیات در مرزهای ترکیه، داخل کاخ سمیر جعجع و همچنین دوحه با یکدیگر در ارتباط هستند.

در این میان اتاق عملیات دوحه از تجهیزات ارتباطی گسترده و پیشرفته تری برخوردار بوده، و افسران اطلاعاتی آمریکایی، فرانسوی و اسرائیلی با مشارکت رئیس ستاد ارتش قطر و مسئول دستگاه اطلاعاتی این کشور، کنترل آن را برعهده دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.