چهارشنبه 24 دی 1393 | 08:06
صبح دیروز و بر شانه مردم شهیدپرور تهران صورت گرفت
تشییع پیکر شهید مهدی نوروزی مدافع حرم مطهر عسکریین(ع)
تشییع پیکر شهید مهدی نوروزی مدافع حرم مطهر عسکریین(ع)
صبح دیروز، پیکر مطهر شهید مهدی نوروزی که‌ شنبه شب در دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) به شهادت رسیده بود، با حضور دوستان و همرزمان شهید تشییع شد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و مداحی ذاکرین اهل‌بیت در مقبره شهدای میدان ارک تهران صورت گرفت.
شهید مهدی نوروزی 4 روز پیش در سامرا و در دفاع از حرمین امامین عسکریین و در مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
او عمر کوتاهش را برای اسلام، امام حسین(ع) و نظام اسلامی هزینه کرد و سرانجام به دست عوامل اسلام آمریکایی به شهادت رسید.
شهید نوروزی از کودکی با کار در بسیج و الگو گرفتن از پدر جانبازش رشد کرد و تمام زندگی خود را به مجاهدت گذراند و در هر مقطعی در میدان مبارزه و دفاع از ولایت بود چه در زمان فتنه داخلی و چه در زمان دفاع از حرم امامان معصوم.
مهدی نوروزی در زمانی که فتنه 88 رخ داد تمام قد در دفاع از نظام ایستاد و این باعث شد که هجمه‌های وسیعی علیه وی در رسانه‌های غربی و معاند صورت گیرد و پس از شهادتش در منطقه سامرا نیز همین رسانه‌ها اقدام به انتشار اخبار کذب پیرامون فعالیت وی کردند.
«حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در تهران برای برخورد با اغتشاشات خیابانی»، خبری بود که از روزهای آغاز فتنه 88 بارها و بارها در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به آن اشاره شد. تبلیغی که البته یک پیوست نهایی داشت و آن هم زمینه‌سازی برای شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» بود!
اما دوشنبه شب خبر آمد که همان برادر منیف اشمر و یکی از فرماندهان ارشد ادعایی حزب‌الله لبنان در تهران! کرمانشاهی بوده و اسم و فامیلش مهدی نوروزی بوده و پس از گذشت 5 سال از فتنه 88 برای مقابله با داعش سر از شهر سامرا و جوار حرمین عسکریین علیهما السلام درآورده و همان جا هم در مقابله با داعش به شهادت رسیده است.
در مراسم تشییع شهید نوروزی، مداحان اهل بیت، از جمله محمدرضا طاهری و حسین سازور به مدیحه‌سرایی در وصف سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت پرداختند.
پیش از این نیز پیکر مطهر شهید مهدی نوروزی طی مراسمی باشکوه در حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) تشییع شد.
در این مراسم باشکوه که صدها تن از شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) و همرزمان این شهید حضور داشتند، پیکر شهید مهدی نوروزی پس از اقامه نماز به امامت یکی از خادمان حرم مطهر، در تابوتی پیچیده در پرچم جمهوری اسلامی ایران و عراق به دور مضجع نورانی حضرت امام حسین(ع) طواف داده شد.
این شهید والامقام، که از عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت نیز بوده و همه ساله مراسم عزای حسینی و شهادت حضرت زینب(س) را در ماتمکده حضرت زینب(س) کرمانشاه برپا می‌کرد؛ یکی از اعضای شورای فرماندهی پایگاه بسیج شهید تیموری‌نیا کرمانشاه بوده است.
مهدی نوروزی که سابقه حضور در دمشق و دفاع از حرمین مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را داشته است برای دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) عازم شهر سامراء شده بود که در نهایت در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
پیکر مطهر شهید نوروزی پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به زادگاهش، کرمانشاه منتقل شد. مراسم ختمی نیز فردا از ساعت 14 تا 16 در مسجد آیت‌الله بروجردی شهر کرمانشاه برای این شهید والامقام برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع : کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.