پنجشنبه 25 دی 1393 | 20:31
وزیر بهداشت در کنگره ملی تروما عنوان کرد:
کارنامه درخشان جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس
کارنامه درخشان جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس
دکتر هاشمی با اشاره به کارنامه درخشان جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و پس از آن بر لزوم ایجاد ساز و کاری به منظور کاهش آمار حوادث تاکید کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  دکترسید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین کنگره ملی تروما که در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جامعه پزشکی حضوری پررنگ و نقش مهمی را ایفا کرد اظهار داشت: موضوع تروما منحصر به تصادفات نیست. اخلاق جامعه زیربنای اصلی افزایش یا کاهش ضربه‌ها و صدمات است و حتی غیبت، دروغ، شایعه و رفتارهای ناهنجار می تواند منجر به بروز تروما شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تروما شایع‌ترین علت حوادث ترافیکی در ایران است خاطرنشان کرد: ضربه‌ها و نزاع‌ها علت دوم است و یکی از عوامل مهم در بروز تروما و ضربه‌ها مسائل فرهنگی و اجتماعی است. هاشمی در ادامه یادآور شد: در موضوع تصادفات که بخشی از تروما را تشکیل می‌دهد اگر قوانینی درج کنیم که دستگاه های ناظر بتوانند پیشگیری کنند و در صورت وقوع جرم برخورد بازدارنده داشته باشند سیمای مرگ ایرانیان تغییر خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که اگر بخواهیم اثرگذار باشیم باید شایع ترین علت مرگ جوانان را پیشگیری کنیم گفت: اگر دستگاهی مشکل دارد باید برطرف کند.

وزیر بهداشت شایع ترین علت مرگ در جوانان را تصادفات عنوان و خاطرنشان کرد: عوامل انسانی، خواب آلودگی، کم بینایی، جاده و صنعت همه در بروز حوادث موثر هستند و باید همه فکر و فرهنگ سازی کنیم که از همه مهم تر و سخت تر است.

وی افزود: طبق شهادت پلیس راهور اولین دستگاه بعد از پلیس اورژانس است که در صحنه حضور پیدا می‌کند و در جاده‌ها پوشش ما 70 الی 75 درصد است ولی با استانداردهای بین المللی خیلی فاصله داریم که باید هزینه کنیم و این هزینه برای سلامت و جان مردم است.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که سازمانی ایجاد شود که هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس کشور بتوانند هم در شهرها و در جاده‌ها خدمات بهتری ارائه کنند و ما در کلان شهرها از این موضوع استقبال می کنیم.

وی افزود: در تهران توسعه شهری بدون پیوست سلامت رو به پیشرفت است.

هاشمی با اشاره به این که نیاز به یک سازمان مستحکم وجود دارد که در جاده ها نیروها تجمیع پیدا کنند گفت: تجمیع نیروها در پوشش یک سازمان باعث حضور موثر و سریع‌تر می‌شود که در منابع هم باعث صرفه‌جویی می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود با اظهار امیدواری از این که چنین همایش هایی بیشتر برگزار شود خاطرنشان کرد: در این جلسات باید به گونه ای صحبت شود تا در مسئله حوادث عنوان اول منطقه وپنجم دنیا کاهش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله این کنگره ها کمک کند که کمبودها کاهش یافته و در بقیه حوزه ها عوامل ایجاد تروما کاهش یابد و اگر دستورات دین اجرا شود ریشه کنی این مسائل حتمی است.

 

 

منبع : سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.