یکشنبه 6 فروردین 1391 | 08:05
سرویس : بین الملل
رئیس جمهور روسیه اظهار کرد ادعای آمریکا در مورد اینکه هدف از استقرار سپر موشکی ناتو مقابله با تهدیدهای ایران است را نمی‌پذیرد و در موعد مقرر به آن پاسخ خواهد داد.

بسیج پیشکسوتان : به گزارش فارس به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست»، مسکو اظهار کرد ادعای آمریکا مبنی بر اینکه هدف از استقرار سپر موشکی «ناتو» مقابله با تهدیدهای ایران است را نمی‌پذیرد و هشدار داد این سپر موشکی «توازن هسته‌ای» فعلی روسیه با آمریکا را بر هم زده و مسکو را به مقابله به مثل ترغیب خواهد کرد.  

«واشنگتن‌پست» افزود رئیس جمهور روسیه،«دیمیتری مدودف» ابراز نگرانی کرد سامانه موشکی مورد نظر در نهایت از قدرت کافی برای تضعیف قدرت بازدارندگی روسیه شود.

به گزارش «واشنگتن‌پست»، ،«مدودف» در یک همایش امنیتی اظهار کرد: «هنوز کسی برای من توضیح نداده است چرا ما باید باور کنیم که سامانه دفاع موشکی مستقر شده در اروپا علیه ما نیست» و افزود: «سامانه مورد نظر توازن هسته‌ای را به هم خواهد زد.»

«مدودف» همچنین خاطرنشان کرد: «صادقانه می گویم، فارغ از اینکه روابط بین من و همکارانم تا چه اندازه گرم باشد و فارغ از اینکه روابط بین روسیه و اعضای ناتو تا چه حد پیشرفته باشد، ما مجبوریم این مسئله را در نظر بگیریم و به موقع به آن پاسخ دهیم.»

بر اساس گزارش «واشنگتن‌پست»، «دیمیتری روگوزین»، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در این همایش سپر موشکی ناتو را اقدامی کاملا علیه روسیه عنوان کرد.

«روگوزین» گفت: «دفاع موشکی راهبرد مناسبی برای تضمین امنیت نیست. کسانی که باهوش هستند می‌دانند مسابقه تسلیحات دفاعی به هیچ عنوان بهتر از مسابقه تسلیحات تهاجمی نیست. تقویت سپر مستلزم تقویت شمشیر نیز خواهد بود.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.