یکشنبه 6 فروردین 1391 | 08:11
پایگاه خبری هندی:
سرویس : بین الملل
یک رسانه‌ هندی با انتشار گزارشی تصریح کرده که آمریکا، متحدان اروپایی و حتی رژیم صهیونیستی اتفاق‌نظر دارند که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست.

بسیج پیشکسوتان : به گزارش فارس در دهلی نو، آمریکا، متحدان اروپایی و حتی اسرائیل در مورد سه چیز برنامه هسته ای ایران به طور کلی توافق دارند: تهران بمب ندارد، تصمیمی برای ساخت یک بمب هم وجود ندارد و احتمالا سالها از داشتن یک کلاهک هسته‌ای فاصله دارد.

بر اساس گزارش وب سایت خبری زی نیوز، این نتیجه گیری بر اساس مصاحبه های گسترده با مقامات حال حاضر و سابق آمریکایی و مقامات اروپایی که به اطلاعاتی در مورد ایران دسترسی دارند، به دست آمده است.

در این گزارش تاکید شده که مقامات کنونی و سابق آمریکا مطمئن هستند که ایران سایت مخفی غنی سازی اورانیومی که در خارج از میدان دید بازرسی‌های سازمان ملل باشد، ندارد.

آنها همچنین اطمینان دارند که هرگونه حرکت ایران به سوی ساخت سلاح هسته ای و  بمب اتم، بسیار قبل تر از اقدام به حرکت تشخیص داده خواهد شد.

در این گزارش تصریح شده که یافته های اطلاعاتی زیربنای استدلال باراک اوباما را مبنی وجود زمان برای توقف برنامه (صلح آمیز) هسته‌ای ایران تحت تحریم های اقتصادی، تشکیل می دهد.

به گفته مقامات کنونی و سابق آمریکا، دولت اوباما با تکیه بر برنامه جمع آوری اطلاعاتی که از اولویت برخوردار است و نیز بعد از ساعت‌ها بحث، نتیجه گرفته که رهبران ایرانی برای ساخت فعالانه سلاح هسته‌ای، تصمیم نگرفته‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.