دوشنبه 21 فروردین 1391 | 06:44
سرویس بین الملل
رژیم صهیونیستی در ادامه انتقادات خود از نویسنده ای آلمانی که تل آویو را تهدیدی برای صلح جهانی توصیف کرده است، این نویسنده آلمانی را عنصری نامطلوب خواند و از ممنوعیت ورود او به اسرائیل خبر داد.

بسیج پیشکسوتان :

به نقل از شبکه تلویزیونی "بی بی سی"، رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادات اخیر "گونتر گراس" نویسنده آلمانی و برنده جایزه صلح نوبل ادبی از این رژیم و توصیف تل آویو به عنوان تهدید برای صلح جهانی، با اشاره به اینکه این نویسنده آلمانی یک "عنصر نامطلوب" است، از ممنوعیت ورود گراس به اسرائیل خبر داد.

خبر ممنوعیت ورود این نویسنده آلمانی به اسرائیل در شرایطی گزارش می شود که او که از منتقدان مداخله های نظامی غرب در کشورهای دیگر مانند عراق است، اخیرا در قالب شعری با اشاره به اینکه نباید به اسرائیل اجازه اقدام نظامی علیه ایران داده شود، فروش تسلیحات آلمان به اسرائیل را در شعر خود با عنوان "چه چیزی باید گفت"، محکوم کرده است.

در ادامه شعر این نویسنده آلمانی که در سال 1999 میلادی به خاطر نگارش رمان هایی مانند "طبل حلبی" که به شرح وقایع وحشت آمیز تاریخ آلمان در قرن بیستم پرداخته بود برنده جایزه نوبل ادبی شد، آمده است: من ساکت نخواهم ماند زیرا من از ریاکاری غرب خسته شده ام.

در حالیکه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در واکنش به انتقاد اخیر گراس، اظهارات او را "شرم آور" توصیف کرده است، "الی ییشای" وزیر امور داخلی کابینه رژیم صهیونیستی نیز امروز با انتقاد از شعر ضد اسرائیلی نویسنده آلمانی، گراس را عنصری نامطلوب برای اسرائیل نامید.

ییشای با متهم کردن گراس به همکاری با نیروهای ویژه هیتلر موسوم به "اس‌اس"، به شدت شعر وی را محکوم کرد و هدف از انتشار آن را شعله‌ور کردن آتش کینه بر ضد اسرائیل دانست؛ وی گفت: اگر گانتر می‌خواهد به چاپ چنین مطالبی ادامه دهد به او پیشنهاد می‌کنم به ایران برود و در آنجا کار خود را ادامه دهد، چرا که در آنجا از وی حمایت خواهد شد.

گراس نیز پس از این انتقادات با دفاع از شعر خود و مضامین ضد اسرائیلی آن، تصریح کرد هدف اصلی این شعر و انتقادات آن، شخص نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و سیاست‌های این رژیم بوده است.

یکی از ستون نویسان روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در انتقاد از ممنوعیت ورود گراس به اسرائیل نوشت:شرایطی که در آن هر تبعه آلمانی به دلیل جرات در انتقاد از اسرائیل فورا به یهودستیزی متهم می شود "غیرقابل تحمل" است؛ ما بعد از محکوم کردن یک اغراق و برطرف کردن بخش های ناموجه یک اتهام باید گوش دهیم.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.