چهارشنبه 23 فروردین 1391 | 09:02
نظرسنجی:
سرویس بین الملل
اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجي اخير شبکه پرس تي­وي معتقدند، مخالفان و شورشیان مسلح سوري ضمن مخالفت با طرح صلح کوفي عنان با دولت سوريه وارد جنگ مي‌شوند.

بسیج پیشکسوتان "


۶۰درصد از ۷ هزار و ۱۸ شرکت کننده­­ در اين نظرسنجي معتقدند، مخالفان و شورشیان مسلح سوري که از حمايت امريکا، فرانسه، ترکيه، عربستان سعودي و قطر برخوردارند، ضمن مخالفت با اين طرح با دولت دمشق وارد جنگ مي‌شوند.

در همين حال، ۳۵ درصد از شرکت­کنندگان در نظرسنجي پرس تي­وي نيز بر اين عقيده‌اند که در نتيجه اين طرح از يک طرف ميان مخالفان و گروه‌هاي مسلح سوري اختلاف به وجود مي‌آيد و از سوي ديگر نيز امريکا و متحدانش در خصوص چگونگي واکنش به اين طرح دچار اختلاف خواهند شد.

اين درحالي است که فقط حدود ۵ درصد از پاسخ­دهنده‌ها گفته­اند، مخالفان و گروه‌هاي مسلح سوري که مورد حمايت امريکا و متحدان عرب آن هستند، با استفاده از اين طرح با دولت سوريه صلح خواهند کرد.

طرح صلح شش ماده‌اي کوفي عنان، علاوه بر درخواست براي پايان دادن به خشونت‌ها در سوريه، آتش‌بس، دسترسي دادن به آژانس‌هاي کمک‌رسان و بشردوستانه و گفت‌وگوي سياسي بين دمشق و مخالفان را در برمي‌گيرد.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است.

در حالي گروه‌هاي مخالف در سوريه و کشورهاي غربي، تلفات در ناآرامي­هاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت مي‌دهند که دمشق، شورشيان و خرابکاران و همچنين گروه‌هاي مسلح را عامل خشونت‌هاي خونين اين کشور مي‌داند و تاکيد مي‌کند اين ناآرامي‌ها از خارج سازماندهي مي‌شوند.

تا کنون نيز امريکا، ترکيه و هم‌پيمانان عرب آن‌ها از کمک تسليحاتي و مالي به مخالفان بشار اسد حمايت کرده‌اند.

پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.