پنجشنبه 24 فروردین 1391 | 08:06
سرویس بین الملل
سوريه براي اجساد ۳۳ نظامي سوري که در جريان درگيري با افراد مسلح تروريست در مناطق مختلف اين کشور کشته شده بودند، مراسم تشييع برگزار کرده است.


بسیج پیشکسوتان "

به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا)، اجساد اين نظاميان از بيمارستان‌هاي سه شهر دمشق، حلب در شمال و لاذقيه در غرب سوريه تشييع شده است.

اين نظاميان هنگامي که در شهر‌هاي مختلف در سرتاسر کشور مشغول خدمت بودند، در جريان درگيري با افراد مسلح در مناطق ريف در نزديک دمشق، حمص در مرکز، ادلب در شمال غرب، حسکه در شمال شرق سوريه و حلب کشته شده بودند.

ميانگين تشييع اجساد کشته‌هاي نيروهاي نظامي و ارتش سوريه در هفته‌هاي قبل هر روز ۱۰ جنازه بود که براي اولين بار اين رقم به ۳۳ جنازه رسيد.

کارشناسان علت افزايش آمار کشته‌هاي نظامي در سوريه را در روزهاي اخير افزايش عمليات افراد مسلح قبل از ۱۰ آوريل مي‌دانند که قرار بود اجراي طرح شش ماده‌اي کوفي عنان فرستاده سازمان ملل در سوريه آغاز شود.

اين طرح شامل مذاکرات سياسي، عقب‌نشيني نيروها و ادوات سنگين نظامي از مراکز جمعيتي، عدم ممنوعيت ارسال کمک‌هاي بشر دوستانه، آزادي زندانيان، آزادي عمل گروه‌ها و اجازه ورود و خروج رسانه‌ها به داخل سوريه است.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است.

گروه‌هاي مخالف در سوريه و کشورهاي غربي، تلفات در ناآرامي­هاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت مي‌دهند، در حالي که دمشق، شورشيان و خرابکاران و همچنين گروه‌هاي مسلح را عامل خشونت‌هاي خونين اين کشور مي‌داند و تاکيد مي‌کند اين ناآرامي‌ها از خارج سازماندهي مي‌شوند.

پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.