پنجشنبه 24 فروردین 1391 | 08:12
سرویس بین الملل
امريکا از سال ۱۹۴۸ ميلادي تقریبا روزانه ۵ میلیون دلار به رژیم جنایتکاراسرائیل کمک کرده است.

بسیج پیشکسوتان "

براساس این گزارش، امریکا از سال ۱۹۴۸ بيش از ۱۱۵ ميليارد دلار به رژيم اسرائيل کمک کرده است که اين رقم تقريبا معادل ۵ ميليون دلار کمک روزانه به اين رژيم در مدت ۶۴ سال مي‌شود.

مقامات امريکايي و اسرائيلي در حال حاضر در حال مذاکره در مورد يک طرح کمکي جديد هستند که بر اساس آن پول بيشتري به رژيم اسرائيل براي تکميل سيستم دفاع موشکي گنبد آهنين پرداخت مي‌شود.

بر پايه اين گزارش، با وجود تلاش بعضي از جمهوري خواهان امريکايي براي به تصوير کشيدن باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور به عنوان فردي که حامي اسرائيل نيست، بودجه دولت اوباما براي سال مالي ۲۰۱۳ ميلادي شامل ۳.۱ ميليارد دلار کمک نظامي به اسرائيل مي‌شود که اين رقم بالاترين کمک امريکا به اسرائيل در ۱۳ سال اخير است.

بر اساس تفاهم نامه‌اي‌۱۰ ساله که در سال ۲۰۰۷ ميلادي امضا شد، اسرائيل به صورت سالانه تقريبا ۳ ميليارد دلار از امريکا کمک دريافت مي‌کند.

اسرائيل، در درخواستي جديد، خواستار ۱ ميليارد دلار کمک بيشتر از سوي امريکا براي تسريع خريد تجهيزات مربوط به سيستم دفاع موشکي گنبد آهنين و همچنين ديگر سامانه‌هاي نظامي شده است.

ايهود باراک، وزير امور نيروهاي نظامي رژيم اسرائيل، ۲۷ مارس از اعلام حمايت پنتاگون از اعطاي کمک مالي بيشتر براي تکميل سامانه موشکي اين رژيم تمجيد کرد.

مقامات نظامي اسرائيل مي‌گويند، مذاکرات با دولت اوباما در رابطه با کمک مالي جديد در ماه‌هاي آينده به اتمام مي‌رسد.

گفتني است امريکا به رژيم اسرائيل اجازه دسترسي به آن دسته از اطلاعات محرمانه‌اي را مي‌دهد که حتي به هم پيمانان خود در ناتو نيز نمي‌دهد. واشنگتن همچنين در اختيار داشتن سلاح‌هاي اتمي توسط رژيم اسرائيل را نيز ناديده گرفته است.

پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.